رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 399527

خواص کلاودبری | با کلاودبری به جنگ سرطان و کم خونی بروید

کلاودبری فواید زیادی دارد که بسیاری از آن برای ما ناشناخته است در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص اعجاب آور کلاودبری میخواهید بدانید در این مطلب برای شما آماده کردیم.

کلاودبری
html>

معرفی کلاودبری یا تمشک شمالی


Cloudberry چیست؟
Cloudberry یک میوه خوشمزه است که با نام علمی rhizomatous شناخته شده به عنوان Rubus chamaemorus هم معرفی گردیده ست .بسیاری از مردم با تمشک شمالی نا آشنا هستند چرا که در درجه اول در محیط های آلتیک و یا آلپ، و همچنین در جنگل های نهر در نیمکره شمالی رشد می کنند. آنها معمولا در روسیه، شمال اروپا، اسکاندیناوی، برخی از جزایر بریتانیا، نیوفاندلند، کانادا و آلاسکا رشد می کنند.

گیاه Rubus chamaemorus را عموما کلاودبری می نامند. این توت آبدار با طعم و عطر مطبوع است. چندین گونه از این گیاه شناخته شده است، اما یافتن هیچ کدام در جاهای دیگر خارج از مناطق شمالی سخت نیست. این یکی از معدود توت هایی است که می تواند حتی 40 درجه یخبندان را تحمل کند. آنها اغلب با زغال اخته همراه هستند و معمولاً منحصراً در طبیعت یافت می شوند. کلاودبری به صورت تجاری کشت نمی شود زیرا ایجاد شرایط لازم برای کشت آن بسیار دشوار است.

این میوه به علت اینکه دارای آب و شیرینی و همچنین غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و ترکیبات ارگانیک (به ویژه اسید اللاژیک) به شدت به عنوان اجزای آشپزی استفاده می شود و ارزشمند هستند که می تواند به طور کلی برای سلامت بدن مفید باشد. این میوه ازانواع توت هاست اغلب در آب نبات، مربا، نوشیدنی های الکلی و سایر محصولات پخته شده استفاده می شود. آنها همچنین می توانند خام خورده شوند، اما عطر و طعم کاملا ترش دارد.
بیایید نگاهی دقیق تر به برخی از مزایای سلامت کلاود بری داشته باشیم.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص پشن فروت

خواص کلاودبری

خواص کلاودبری یا تمشک شمالی


مهمترین مزایای سلامت کلاودبری شامل توانایی آن در محافظت در برابر بیماری های قلبی عروقی، سم زدایی بدن، تقویت سیستم ایمنی بدن و جلوگیری از سرطان های خاص است. همچنین به علائم پیری، تحریک گردش خون، جلوگیری از دیابت و بهبود هضم کمک می کند.

کلاودبری یک منبع غنی از:

ویتامین C اسیدچرب امگا 3
ویتامین E امگا 6
آهن منیزیم

ویتامین C است که 75 گرم نیاز روزانه را پوشش می دهد . کلاودبری همچنین حاوی ویتامین E در مقادیر بالاتری نسبت به بسیاری از میوه ها و دانه ها است. روغن کلاودبری به خصوص در ویتامین E غنی است.

خواص کلاودبری برای کم خونی

Cloudberries دارای آهن و همچنین بسیاری از مواد معدنی مفید است. محتوای آهن به ویژه برای گردش خون اهمیت دارد، زیرا مولکول اصلی تولید گلبول قرمز است. با داشتن آهن به اندازه کافی در رژیم غذایی، احتمال ابتلا به کم خونی را کاهش می دهد.

خواص کلاودبری برای قلب


کلاودبری دارای ترکیب منحصر به فردی است که اکثر میوه ها کمبود آن را دارد، اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 دارند. HDL یا کلسترول خوب را تنظیم می نماید و واقعا می تواند کمک به تعادل سطح کلسترول و کاهش فشار در سیستم قلبی عروقی شما باشد.

خواص کلاودبری برای سم زدایی

کلاودبری به مدت طولانی به عنوان یک دیورتیک برای تحریک ادرار استفاده می شود. ادرار کمک می کنند بدن را از سموم خطرناک نجات می دهد و آب اضافی، نمک و حتی چربی را از بین ببرند. همچنین، آنها کمک می کند تا فشار را بر روی کبد و کلیه نیز کاهش می دهد.

  مضرات کلاودبری

خواص ضد سرطانی کلاودبری


به استثنای ویتامین C در کلاودبری ها، فیتوسترول ها و کاروتنوئید ها نیز وجود دارد، به جز اثرات قوی اسید ellagic. آنها به کاهش وقوع سرطان، کاهش روند روند پیری، کاهش ظاهر چین و چروک و کاهش احتمال بیماری مزمن مرتبط است. Cloudberries همچنین دارای مواد شیمیایی خاصی هستند که از نظر طب سنتی ضد باکتری و ضد ویروسی هستند و میوه آن بسیار مفید است.

خواص کلاودبری برای سلامت گوارش

محتوای فیبر رژیمی در کلاودبری ، آن را برای بهینه سازی سیستم گوارش ایده آل می کند. فیبر باعث تحریک حرکت پرستالتی می شود که باعث یبوست، نفخ کردن، گرفتگی و سایر شرایط جدی مانند زخم معده یا سرطان می شود. همچنین فیبر رژیمی به تنظیم کننده گیرنده های انسولین در بدن کمک می کند. این امر باعث می شود که شکر به طور منظم به جریان خون منتقل شود، که دیابت نوع 2 را جلوگیری یا کنترل می کند. فنولیک در خاکسترهای قرمز همچنین از پاتوژن های دستگاه گوارش جلوگیری می کند.

خواص کلاودبری برای سلامت استخوان

کلاودبری غنی از منیزیم است که جزء کلیدی سلامت استخوان است، زیرا جذب کلسیم توسط بدن افزایش می یابد.این میوه می تواند به جلوگیری از پوکی استخوان کمک کند و استخوان ها را سالم نگه دارد.

نحوه مصرف کلاودبری

کلاودبری در بهترین حالت زمانی است که تازه و به حداقل رسیده باشد. آنها را می توان به جگر، آب میوه، سوپ انواع توت و دسر تبدیل کرد. توت زیبا و روشن رنگی نیز برای تزیین بسیاری از غذاها مناسب است. کلاودبری به صورت یخ زده یا آبدار نگهداری می شود و یا برای پختن پخته می شود. روغن دانه با ارزش نیز در تولید لوازم آرایشی استفاده می شود. مانند لوبیا سبز، کلاودبری حاوی اسید بنزوئیک است، به این معنی که توت ها می توانند در آب خود خرد شده و در یک محل خنک نگهداری شوند.

خواص ضد سرطانی کلاودبری
مضرات کلاودبری

به طور معمول به عنوان یک آلرژن شناخته نمی شود، اما یک ترکیب منحصر به فرد از مواد مغذی و اسیدهای موجود در کلاودبری وجود دارد که ممکن است افراد حساس را تحت تاثیر قرار دهد. به عبارت دیگر، از کلاودبری ها در آرامش لذت ببرید و بدن خود را کنترل کنید تا ببینید که چگونه پاسخ می دهد.

کلودبری به عنوان یک گیاه دارویی است

این توت ساده و در عین حال بسیار زیبا نه تنها خوشمزه است. نه ، بسیاری از درمانگران بر این عقیده اند که ابر ابر یک گیاه دارویی قوی است:

کلودبری دارای اثر ضد باکتری ، ایجاد کننده عرق ، قابض ، هموستاتیک و ضد اسپاسم است.

کلودبری یک آنتی اکسیدان قوی است.

این ماده تقویت کننده سیستم ایمنی بدن است و بنابراین برای بهبودی توصیه می شود.

کلودبری دارای اثر ادرارآوری است و از آن در برابر احتباس آب استفاده می شود.

در گذشته ، به دلیل محتوای بالای اسید بنزوئیک و اسکوربیک ، از این توت ها در پیشگیری و درمان اسکوربوت استفاده می شد .بیماری که عمدتاً ناشی از رژیم کم ویتامین C است.

خواص ضد سرطانی و ضد میکروبی کلاودبری

توت سیاه حاوی مقدار زیادی ویتامین C و الاژیتانین است. دانشمندان دریافته اند که آنتی اکسیدان ها از عملکرد رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و به بدن در جلوگیری از اکسیداسیون و مبارزه با بیماری ها و پیری کمک می کنند.رادیکال های آزاد مشتقاتی از عملکرد طبیعی بدن برای آسیب رساندن به سلول ها از طریق اکسید کردن آنها هستند که می تواند منجر به التهاب و به مرور زمان بیماری های قلبی عروقی، سرطان یا پیری زودرس شود.

میوه کلودبری در برابر فساد توسط میکروارگانیسم ها مقاوم هستند و بنابراین ظرفیت نگهداری خوبی دارند. حتی مطالعات نشان داده است که عصاره میوه سنجد می تواند به عنوان جایگزینی برای نگهدارنده ها استفاده شود زیرا آنتی اکسیدان های قوی هستند، ثبات چربی را افزایش می دهند و فعالیت ضد میکروبی قوی دارند.

خواص کلاودبری  |  با کلاودبری به جنگ سرطان و کم خونی بروید

خواص مفید کلاودبری

نه تنها توت ها، بلکه برگ های این گیاه نیز سرشار از ویتامین هستند. چای تهیه شده از آن برای درمان عفونت مثانه و مجاری ادرار مفید است. این گیاه در طب عامیانه به عنوان ادرارآور شناخته می شود، از آن برای بهبود هضم و بند آوردن خونریزی داخلی استفاده می شود. جوشانده ریشه گیاه داروی ناباروری زنانه است. در اسکاندیناوی از ریشه ابریشم برای درمان تب و سرفه استفاده می شود. توت برای سیستم قلبی عروقی مفید است، به بیماری های کلیه، کبد و کیسه صفرا کمک می کند، از کم خونی پیشگیری می کند و سندرم خستگی مزمن را درمان می کند. متابولیسم را تسریع می کند و عملکرد سیستم تنفسی را بهبود می بخشد، پوست و مو را تغذیه می کند و سوختگی را التیام می بخشد.

کلاودبری سرشار از ویتامین C و اسید بنزوئیک است که به عنوان نگهدارنده طبیعی عمل می کند. اما غلظت اسید اسکوربیک موجود در شاه توت دو برابر این ویتامین در پرتقال است. علاوه بر این، توت ها حاوی بسیاری از ویتامین های گروه B، ویتامین های A و E، سرشار از فسفر، آهن، منیزیم، کبالت، سیلیکون، کلسیم، فیبر، پکتین و تانن هستند. کلاودبری منبع خوبی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6، کاروتنوئیدها، فیتواسترول ها و پروتئین است. این یک مولتی ویتامین واقعی گیاهی، منبع قوی از مواد معدنی مفید و آنتی اکسیدان ها است.

جریان خون و کلاودبری

توت سیاه حاوی بسیاری از مواد معدنی است که برای سلامتی مهم هستند. مطالبی نیز در این لیست وجود دارد. چرا این موضوع اینقدر مهم است؟ حداقل به دلیل این واقعیت است که آهن جزء اصلی فرآیند خونسازی در بدن است که سطح هموگلوبین به آن بستگی دارد. و شاخص هموگلوبین به طور مستقیم بر کیفیت گردش خون، تامین اندام ها با مواد مغذی و مهمتر از همه، اکسیژن تأثیر می گذارد. این یک روند دشوار است، اینطور نیست؟ و ارتباط آن به کمی کلودبری بستگی دارد. خب این را هم باید به یاد داشته باشیم که مصرف آهن بهترین پیشگیری از کم خونی است.

کلاودبری و قلب و عروق خونی

چربی همیشه چیز بدی نیست. روغن ماهی را فراموش نکنید که یکی از مفیدترین مواد برای انسان محسوب می شود. در واقع جزء اصلی روغن ماهی از اسیدهای چرب غیراشباع امگا 3 تشکیل شده است. با این حال، ماهی تنها منبع طبیعی چربی های سالم نیست. شاید برای برخی عجیب به نظر برسد، اما چربی های سالم در توت ها نیز یافت می شود. همان اسیدهای چرب امگا 3 به مقدار قابل توجهی در کلودبری یافت می شود. علاوه بر این، با یک مجتمع مفید دیگر - امگا 6 ترکیب می شود. در واقع، نه اولین و نه جزء دوم توت هستند. و این منحصر به فرد بودن کلاودبری است. همچنین ثابت شده است که این توت شمالی قادر به حذف کلسترول اضافی از بدن، پاکسازی عروق خونی و در نتیجه کاهش استرس بیش از حد بر قلب است.

سم زدایی کلاودبری

سال هاست که میوه های این گیاه در مواقع نیاز به عنوان ادرارآور استفاده می شود. برای حذف سموم از بدن، از بین بردن مایعات اضافی، املاح و حتی چربی ها بسیار سخت است. توت ها برای پاکسازی کبد و کاهش بار کلیه ها مفید هستند.

کلاودبری و آنتی اکسیدان ها

کلاودبری رسیده علاوه بر ویتامین C حاوی فیتواسترول ها و کاروتنوئیدها، موادی با خواص آنتی اکسیدانی است. اما این تمام ماجرا نیست. الاژیک اسید، یک آنتی اکسیدان قوی که از بدن در برابر تومورهای بدخیم و پیری زودرس محافظت می کند، در میوه تلخ و شیرین ابر توت نیز یافت می شود. علاوه بر این، به گفته محققان، توت ها بیش از یک بار اثربخشی خود را در مبارزه با باکتری ها و ویروس ها ثابت کرده اند.

کلاودبری و هضم

غذاهای غنی از فیبر برای ایمپروین ایده آل هستند. فکر می کنید فقط باید در میوه ها و سبزیجات متراکم مانند سیب یا چغندر به دنبال فیبر باشید؟ اشتباه می کنید. کلاودبری ، علیرغم بافت ظریفی که دارد، حاوی فیبر نیز می باشد. این بدان معنی است که پریستالسیس را نیز تحریک می کند و از نفخ و درد شکم جلوگیری می کند و مانند سایر غذاهای غنی از فیبر رژیمی، توت ها حساسیت بدن به انسولین را بهبود می بخشند، سموم و سموم را از روده ها خارج می کنند. ترکیبات فنلی موجود در کلاودبری از تکثیر عوامل بیماری زا در دستگاه گوارش جلوگیری می کند

پیشنهاد می شود بخوانید : 8 خاصیت آووکادو برای لاغری
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها