رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401339

خواص سیب مخملی | فواید بی نظیر سیب مخملی برای پوست و فشار خون

سیب مخملی فواید بیشماری دارد اگر میخواهید با تازه ترین یافته های دانشمندان و محققان در زمینه خواص سیب مخملی آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

سیب مخملی
html>

معرفی سیب مخملی


سیب مخملی (همچنین Mabolo نامیده می شود) یک سیب واقعی نیست، بلکه یک میوه نادر استوایی است که مربوط به درختان آبنوس است. نام به خوبی انتخاب شده است مانند یک سیب به نظر می رسد ، اما با یک پوست نسبتا مخملی، شبیه به هلو می باشد.
نام ها
علمی: Diospyros blancoi

انگلیسی: Kamagong

نام های دیگر: انبه کره ای ،مابلو،سیب مخملی،خرمالو مخملی

جنس: Diospyros

خانواده: Ebenaceae

اصل و نسب: فیلیپین، چین
توزیع:جنوب و جنوب شرق آسیا: فیلیپین، اندونزی، مالزی،هند، بنگلادش
سیب های مخملی درختان همیشه سبز است.برگ های بزرگتر درخت Mabolo سبز تیره هستند. برگ های جوان رنگ سبز یا صورتی کم رنگ با موهای ابریشمی دارند. میوه های سیب مخملی
هنگامی که رسیده باشند قرمز روشن، اندازه سیب (قطر 8-10 سانتی متر) و با پوست مخملی است. پوست دارای بوی درست پنیر است، اما میوه خود را بوی بسیار زیادی نداشته و سلیقه دلپذیری دارد. پالپ دارای رنگ کرم سفید و پوشش چندین دانه بزرگ است. انواع بذر وجود دارد.
درخت سیب مخملی چوب بسیار متراکم و سخت با رنگ تیره دارد. درخت متعلق به خانواده آبنوس است که چوب سخت آن را: "چوب آهن" می نامند. چوب درخت بسیار سخت است (چوب آهن) و برای ساخت مبلمان و ظروف استفاده می شود.
سیب های مخملی در هوای گرمسیری رشد می کنند. ارتفاع درختان سیب مخملی بین 10 تا 30 متر متفاوت است. میوه ها با دست برداشت می شوند.

خواص سیب مخملی

خواص سیب مخملی
تعدادی از موارد استفاده از گیاه مابلو و میوه به دلیل ارزش تجاری آن وجود دارد. این یک گیاه بسیار مفید در انواع سیب است؛ این میوه شامل مزایای تغذیه ای و عملکرد های دارویی نیز می باشد. بخش هایی از گیاهان مابولو که برای این منظور مفید هستند برگ، پوست و ریشه هستند.

در حال حاضر، استفاده از میوه می تواند از کشور به کشور متنوع باشد. به عنوان مثال، در کشورهای آسیای جنوب شرقی، اسهال و اسهال خونی از طریق استخراج آب میوه مابلو نرسیده درمان می شود. در بنگلادش از برگ و پوست موبو استفاده می شود به عنوان پاک کننده، عمدتا به عنوان پاک کننده چشم و همچنین به عنوان یک راه حل برای مارماهی ها استفاده می شود. همچنین مابولو برای درمان بیماری قلبی و فشار خون مورد استفاده قرار می گیرد.

مقدار متوسط کالری سیب مخملی بین 70 تا 80 کالری است که تقریبا 20 گرم کربوهیدرات و 15 گرم مولکول اسید است. سیب مخملی به کوتاهی بر شاخص گلیکوزمی معروف است که به معنی آن است که جریان جامد قند به خون به جای یک نقطه ناگهانی عرضه می شود. حقایق مربوط به تغذیه سیب دیگر نشان می دهد که سیب منبع خوبی از پتاسیم، فیبر و ویتامین A و C هستند. آنها همچنین مقدار کمی آهن، کلسیم و فسفر را نگه می دارند.

در میان تمام میوه ها و سبزیجات، ویتامین ها در پوست سخت هستند، بنابراین اگر شما پوست آن را بخورید، همه چیز را از سیب مخملی دریافت خواهید کرد، اما حتی اگر پوست را دوست نداشته باشید، سیب هنوز هم با تغذیه بسته بندی می شود، بنابراین به هر حال با پوست و یا بدون آن بخورید

کاهش فشارخون
محتوای پتاسیم بالا در سیب های مخملی به این معنی است که میوه می تواند به عنوان یک وازودیلاتور عمل کند که رگ های خونی را تسهیل می کند، استرس بر سیستم قلبی عروقی را کاهش می دهد و فشار خون را کاهش می دهد. محتوای فیبر غذایی نیز می تواند کلسترول را کاهش دهد، بنابراین ترکیب این دو عنصر می تواند به میزان زیادی آترواسکلروز، لخته های خون، حملات قلبی و سکته مغزی را کاهش دهد.

خواص سیب مخملی برای پوست

بهبود گردش

مقدار قابل توجه آهن در سیب های مخملی باعث افزایش تعداد گلبول های قرمز در بدن می شود، افزایش اکسیژن در بافت ها و گروه های عضلانی مهم است، تحریک رشد مو، سرعت بخشیدن به روند بهبودی سلول ها و افزایش کارایی متابولیسم از خواص سیب مخملی می باشد.

شرایط تنفسی را درمان کنید

در طب سنتی، سیب های مخملی معمولا برای کاهش سرفه، گرفتگی قفسه سینه و آسم استفاده می شود، احتمالا با توجه به مقدار بالای ویتامین ها و مواد معدنی، که همچنین برای بهبود سیستم ایمنی بدن عمل می کنند

افزایش ایمنی

سطح بالایی از ویتامین C و ویتامین A باعث تقویت سیستم ایمنی بدن توسط آنتی اکسیدان ها می شود و باعث از بین بردن رادیکال های مضر آزاد می شود که می توانند سلول های سالم را تحریک و یا کشته شوند. این دو ویتامین از جلوگیری از پیری زودرس، بیماری های مزمن، تحریک رشد و رشد سلولی و افزایش سلامتی و ظاهر پوست جلوگیری می کند.

درمان یبوست

فیبر رژیمی در سیب های مخملی کمک می کند تا عبور مواد غذایی از طریق دستگاه گوارش را کاهش دهد، بنابراین یبوست و دیگر مسائل مربوط به دستگاه گوارش را از بین می برد. در داروهای سنتی فیلیپین، سیب های مخملی به منظور درمان دیس نتری و اسهال، که شاید شایع ترین کاربرد آن در سلامت انسان است، متکی بودند.

مراقبت از پوست

هنگامی که موضعی مصرف شود، پالپ سیب های مخملی توانایی قابل توجهی برای کاهش التهاب و تحریک پوست دارد و اغلب در پزشکی جایگزین به عنوان سریع ترین راه برای بهبودی وضعیت پوست و سوختگی تبدیل می شود. علاوه بر این، پالپ و آب پنیر مخملی برای زگیل ها و دیگر تهاجم های سمی در بدن، خنثی سازی سموم و کمک به کاهش اثرات این مسائل اعمال می شود.

خواص سیب مخملی برای فشار خون

استفاده دارویی:
عصاره جوشیده برگ برای مشکلات پوستی استفاده می شود. شما می توانید چای را بخورید و یا در حمام به پوست خود بمالید.
برای جوش های پوستی موثر است همچنین به عنوان یک راه حل برای درمان سرفه استفاده می شود.
استفاده از آشپزی:
این میوه تازه به عنوان یک دسر و برای نوشیدن آب میوه استفاده می گردد.

استفاده های دیگر:

برای ساخت شانه ها و ظروف چوبی نیز می توانید از آن استفاده کنید.

محتوای ویتامین و مواد معدنی سیب مخملی:

ارزش تغذیه ای در هر 100 گرم سیب مخملی

چربی 0.22-0.38 گرم سدیم 110 میلی گرم
پروتئین 0.75 گرم کربوهیدرات 5.49-6.12 گرم
شکر 11.47 گرم فیبر 0.74-1.76 گرم
پتاسیم 303 میلی گرم کالری 504



مطالعات نشان داده اند که ترکیباتی در سیب های مخملی موجود است که دارویی ضد التهابی را ارائه می دهند

خواص سیب مخملی برای آسم

سیب مخملی اغلب خام خورده می شود، گوشت از میوه جدا می شود. میوه ها می توانند برش داده شوند و یا به صورت ردیف شده و با آب لیمو یا لیمو پر شوند. گوشت میوه می تواند با میوه های دیگر گرمسیری برای سالاد یا دسر مخلوط شود. گوشت میوه میتواند خرد شده و برای دسرها یا نوشیدنیها استفاده شود. سیب مخملی می تواند خشک و نگهداری شود. میوه های نابالغ، قوی تر را می توان با غذا خوردن یا سرخ کردن و در کنار گوشت به عنوان سبزیجات استفاده کرد. تا یک هفته سیب های مخملی را در یخچال قرار دهید.

اثرات جانبی سیب مخملی

اگر بیش از حد استفاده شود ، باعث واکنش های آلرژیک مانند خارش ، بثورات پوستی ، بیماری ، حالت تهوع ، قرمزی و التهاب پوست می شود.

اگر در معده خالی مصرف شود ، باعث حالت تهوع ، شکم درد و سوزش معده می شود.

زنان باردار برای جلوگیری از احتمال سقط جنین باید با پزشک مشورت کنند.

کاربردهای آشپزی

میوه های رسیده به صورت تازه مصرف می شوند.

میوه رسیده را در سالاد ، خورشت یا سرخ شده مانند سبزیجات اضافه کنید.

گوشت را در کره سرخ کرده و آن را با ژامبون ، سوسیس یا گوشت تند سرو کنید.

می تواند به عنوان یک دسر استفاده شود و یا به عنوان نوشیدنی ساخته شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها