رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 401611

خواص گرنادیا | معجزه مهم گرنادیا برای درمان سرطان روده و بیماری های قلب

گرنادیا دارای فواید بیشماری برای سلامتی است این میوه لذیذ در درمان بسیاری از بیماری ها از جمله قلب و سرطان روده تاثیر بسزایی دارد در این مطلب میخواهیم شما را با خواص آن آشنا کنیم.

گرنادیا
html>

معرفی گرنادیا (Grenadia)


گیاه شناسی، این میوه عجیب و غریب متعلق به خانواده Passifloraceae، از جنس؛ پاسیفلورا نام علمی: Passiflora edulis.
این میوه یک گیاه قوی ، در پایه چوب است. برگهای آن به طور گسترده ای قلب شکل هستند.

گل ها، شیرین و مومی با بوی هستند. دانه ها سبز مایل به سفید، لانسولاته هستند. گلبرگ صورتی سفید است.

میوه بیضوی گسترده است، 2 تا 3/8 تا 3 سانتی متر طول (6-7.5 سانتیمتر)، سبز با رنگ قرمز بنفش هنگامی که نارس، نارنجی زرد با مشکله سفید هنگامی که رسیده است. پوست شفاف، نازک، سخت و شکننده خارجی، سفید و نرم در داخل است. خمیر (Arils) سفید مایل به زرد است ، مخاطی، بسیار آبدار، طعم باشکوه و معطر، و بسیاری از دانه های تیره، تخت، خرد شده، ترد، اما نسبتا مرطوب هستند.
بخش خوراکی دانه و ژله است. هر دانه در ژله شیرین احاطه شده است. جرم کوچکی از ژله و دانه ها با هم در یک کاسه قرار می گیرند. دانه ها بسیار سبک و تند است، نه تلخ، آنها طعم ژله شیرین را از بین نمی برند.
Granadilla شیرین گونه های رایج از Passiflora است که از مرکز مکزیک تا مرکز آمریکا و جنوب غربی آمریکای جنوبی از طریق بولیوی غربی به جنوب غربی پرو برده شده است. در سراسر این منطقه، محبوب و فراوان در بازار است.

از اواخر قرن نوزدهم در هاوایی رشد کرده است. در سال 1916، وزارت کشاورزی ایالات متحده از کیوتو، اکوادور دریافت کرد. ممکن است تا حدودی در گینه نو دیده شود.. این میوه در جامائیکا کشت شده و طبیعی است و در سال های اخیر در کوه هاییتی به طور گسترده ای شکوفا شده است.

خواص گرنادیا

خواص گرنادیا:
مقدار غذا در هر 100 گرم بخش خوراکی:

رطوبت 69.9-79.1 گرم آهن 0.58-1.56 میلی گرم
پروتئین 0.340-0.474 گرم کاروتن 0.00-0.035 میلی گرم
چربی 1.50-3.18 گرم تیامین 0.00-0.002 میلی گرم
فیبر خام 3.2-5.6 گرم ریبوفلاوین 0.063-0.125 میلیگرم
0.87-1.36 گرم خاکستر نیاسین 1،42-1،813 میلیگرم
کلسیم 7/6 تا 7/7 میلیگرم اسید اسکوربیک 10. 8-28.1 میلی گرم
فسفر 44.0-78.0 میلی گرم


گرنادیا خوشمزه، میوه هیجان انگیز منبع غنی از آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی، ویتامین ها، و فیبر است. 100 گرم میوه حاوی حدود 97 کالری است.

این میوه منبع عالی فیبرهای رژیمی است. پالپ میوه ای 100 گرم حاوی 10.4 گرم یا 27 درصد فیبر است. فیبر خوب در رژیم غذایی، کلسترول را از بدن دفع می کند. به عنوان یک ملانین عادی خوب، با کمک به کاهش مواد سمی در روده بزرگ و پاک کردن مواد سمی باعث جلوگیری از سرطان روده بزرگ می شود.

میوه حاوی ویتامین C است و حدود 30 میلی گرم در هر 100 گرم تولید می کند. ویتامین C (اسید اسکوربیک) یک آنتی اکسیدان قوی محلول در آب است. مصرف میوه های غنی از ویتامین C به بدن انسان کمک می کند تا مقاومت در برابر عوامل مضر آنفولانزا را افزایش دهد و رادیکال های مضر و ضد التهابی را از بین ببرد.

میوه سطح بسیار خوبی از ویتامین A (حدود 1274 IU در هر 100 گرم) و آنتی اکسیدان های فلاونوئیدهای مانند β-کاروتن و کریپتوکسانتین-ß را فراهم می کند. مطالعات انجام شده در حال حاضر نشان می دهد که این ترکیبات دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و همراه با ویتامین A نیز برای بینایی خوب ضروری است.

ویتامین A نیز برای حفظ مخاط و پوست سالم مورد نیاز است. مصرف میوه های طبیعی غنی از ویتامین A و فلاونوئیدها ممکن است برای محافظت از سرطان های ریه و دهان دهان کمک کند.

گرانادیلای تازه از پتاسیم بسیار غنی است. پالپ میوه ای 100 گرم حاوی 348 میلی گرم پتاسیم است. پتاسیم جزء اصلی سلول ها و مایعات بدن است و به تنظیم قلب و فشار خون کمک می کند.

علاوه بر این، گرانادیلا منبع عالی از مواد معدنی است. آهن، مس، منیزیم و فسفر مقدار کافی در میوه وجود دارد.

خواص گرنادیا برای چشم

انتخاب و ذخیره سازی
میوه های گرنادیا می توانند سالانه در سوپرمارکتهای ایالات متحده در دسترس باشند. در سایر نقاط جهان، دسترسی به آنها فصلی است و بر این اساس متفاوت است. در نیوزیلند، فصل میوه های گرنادیا از ژانویه آغاز می شود ودر ماه آوریل تمام است.

در فروشگاه ها، میوه هایی را تهیه کنید که به اندازه آنها رسیده، چاق و سنگین هستند. میوه ها با سطح چین و چروک بیشتر شیرین و غنی از شکر هستند.

سایش های کوچک روی سطح میوه معمولا بر کیفیت میوه اثر نمی گذارد.

هنگامی که در منزل هستید، آنها را در سبد میوه نگهداری کنید و در یک محل تاریک سرد قرار دهید تا جایی که آنها به مدت 1-2 روز باقی بمانند. میوه ها را می توان در یک یخچال نگهداری کرد.

خواص گرنادیا برای قلب

روش آماده سازی و مصرف


میوه گرنادیا را در آب سرد بشویید و آنها را با استفاده از پارچه یا کاغذ نرم خشک کنید. میوه را به دو قسمت تقسیم کنید. سپس، پالپ آبدار را با یک قاشق چاقو بکشید. پوسته سخت را از بین ببرید.

میوه های گرنادیا دارای طعم و مزه منحصر به فرد ترش و طعم شیرین است.

برخی از راهنمایی های استفاده در اینجا آمده است:

میوه گرنادیا را می توان تازه به دست آورد، به ویژه هنگامی که میوه به خوبی رسیده است. فقط با استفاده از یک قاشق پودر آبدار خود را خرد کنید. پوسته سخت آن، به هر حال، غیر قابل خوردن است.
پالپ آبدار خود را نیز می توان به عنوان یک نوشیدنی روزانه با طراوت مصرف نمود.

گرنادیا ها یک عطر و طعم مجزا برای سالاد میوه ایجاد می کنند.

گرنادیا در تهیه سس، ژله ها و شربت ها مورد استفاده قرار می گیرد.

این میوه را در دستور العمل های مختلف مانند موس، ماست، بستنی، پیتزا، دسر، کیک، و غیره استفاده می شود.

دانه ها را می توان با فشار دادن پالپ از طریق آبکش و استفاده از آب آن به روش های مختلف جدا کرد، مانند:

با آب و شکر مخلوط کنید تا نوشیدنی درست شود

اضافه کردن آب به آب میوه های دیگر مانند پرتقال یا آناناس

به ماست با میوه های دیگر آب اضافه کنید

آن را در شربتی بجوشانید که می توان آن را به چیزهای دیگر مانند سس یا دسر تبدیل کرد.

آن را به صورت ژله یا مربا درست کنید

دانستنی مهم در مورد گرانادیلا

دانه های گرانادیلا میوه ای غیرمعمول دارند که از لطافت خوبی برخوردار است. به همین دلیل ، آنها خوراکی محسوب می شوند و نیازی به استخراج آنها از میوه قبل از خوردن یا پختن ندارند.

باید آن را به کسانی که مستعد افزایش وزن هستند محدود کنید. گرچه گرانادیلا یک غذای پرکالری نیست اما مقدار زیاد فروکتوز می تواند باعث جهش قند خون و احساس گرسنگی شود.در مورد اثرات ادرار آور و ملین گرانادیلا فراموش نکنید و از آن بیش از حد استفاده نکنید ، خصوصاً اگر مستعد اسهال هستید. علاوه بر این ، برای افرادی که وانکش های آلرژیک دارند نباید مصرف شود.

خواص گرنادیا:

گرانادیلا یک میوه ارغوانی عجیب و غریب با ویژگی های تغذیه ای سالم و طیف وسیعی از فواید سلامتی است.

گرانادیلا یک میوه گرمسیری است که به نام Passy Flora شناخته می شود و در آب و هوای گرم از جمله آمریکای جنوبی، استرالیا، آفریقای جنوبی و هند رشد می کند.

میوه حاوی خمیر نرم و تعداد زیادی دانه در داخل پوست سفت است. مردم می توانند دانه ها و پالپ آن را بخورند، آن را کم آب کنند یا به آب میوه های دیگر اضافه کنند.

گرانادیلا اخیراً توجه زیادی را به خود جلب کرده است زیرا منبع غنی از آنتی اکسیدان های قوی است و ممکن است فواید دیگری برای سلامتی داشته باشد.

خواص گرنادیا | معجزه مهم گرنادیا برای درمان  سرطان روده و بیماری های قلب

در این مقاله به ویژگی های تغذیه ای و فواید احتمالی میوه ها برای سلامتی می پردازیم.

1. مواد مغذی ضروری را فراهم می کند

گرانادیلا میوه ای مفید با ویژگی های تغذیه ای سالم است. حاوی سطوح بالایی از ویتامین A است که برای پوست، بینایی و سیستم ایمنی مهم است و ویتامین C که یک آنتی اکسیدان مهم است.

یک میوه بدون ضایعات حاوی مواد مغذی قابل اعتماد زیر بر حسب میلی گرم (میلی گرم)، واحد بین المللی (IU)، یا گرم (گرم) است:

229 واحد بین المللی ویتامین A

63 میلی گرم پتاسیم

5 میلی گرم منیزیم

5.4 میلی گرم ویتامین C.

2 میلی گرم کلسیم

0.29 میلی گرم آهن

1.9 گرم فیبر

2. سرشار از آنتی اکسیدان

میوه گرانادیلا سرشار از آنتی اکسیدان است که ترکیباتی هستند که به از بین بردن رادیکال های آزاد مضر در بدن کمک می کنند.

آنتی اکسیدان ها نقش حیاتی در حفظ سلامت سیستم بدن دارند. دانشمندان می دانند که آنتی اکسیدان ها جریان خون را به خصوص در مغز و سیستم عصبی بهبود می بخشند.

آنها همچنین استرس و التهاب سلولی را در بدن کاهش می دهند که هر دو با بیماری هایی مانند بیماری قلبی و آلزایمر مرتبط هستند.

3. منبع خوب فیبر

پالپ میوه گرانادیلا حاوی مقدار زیادی فیبر غذایی است. فیبر جزء ضروری هر رژیم غذایی است. به تنظیم سیستم گوارش و حفظ روده های سالم کمک می کند و از یبوست و اختلالات روده جلوگیری می کند.

طبق گفته انجمن قلب، یک منبع قابل اعتماد از فیبر همچنین دارای فوایدی برای کاهش کلسترول و حمایت از سلامت قلب است.

اکثر مردم فیبر غذایی کافی دریافت نمی کنند. منبع قابل اعتماد توصیه شده 33.6 گرم برای مردان 19 تا 30 ساله و 28 گرم برای زنان 19 تا 30 ساله است، اگرچه اکثر مردم حدود 16 گرم دریافت می کنند.

خوردن منظم میوه ها می تواند به پیشگیری از یبوست و بهبود هضم و سلامت کلی کمک کند.

4. شاخص گلیسمی پایین

گرانادیلا یک میوه گرمسیری با شاخص گلیسمی پایین (GI) است. یعنی بعد از خوردن باعث افزایش شدید قند خون نمی شود و گزینه خوبی برای افراد دیابتی است.

اکثر میوه ها دارای GI پایینی هستند، اگرچه انجمن دیابت هشدار می دهد که خربزه و آناناس دارای GI بالایی هستند.

5. بهبود حساسیت به انسولین

برخی تحقیقات نشان می دهد که ترکیب موجود در دانه های میوه گرانادیلا می تواند حساسیت به انسولین را بهبود بخشد. بهبود حساسیت به انسولین می تواند به کاهش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری ها از جمله دیابت کمک کند.

یک مطالعه در مقیاس کوچک در سال 2017 توسط یک منبع معتبر بر روی انسان نشان داد که ماده ای به نام اتانول پیس ممکن است متابولیسم را بهبود بخشد، پس از اینکه مطالعات حیوانی همین را نشان داد.

محققان دریافتند مردان دارای اضافه وزن که روزانه 20 میلی گرم اتانول پیس به مدت هشت هفته مصرف می کردند، در مقایسه با افرادی که دارونما مصرف می کردند، سلامت متابولیک از جمله حساسیت به انسولین را بهبود بخشیدند.

6. سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند

گرانادیلا سرشار از ویتامین C هستند، آنتی اکسیدانی که به محافظت از بدن در برابر آسیب رادیکال های آزاد کمک می کند.

ویتامین C با کمک به جذب بیشتر آهن از غذاهای گیاهی، سیستم ایمنی را تقویت می کند و ممکن است توانایی بدن برای مبارزه با عفونت ها را بهبود بخشد.

7. از سلامت قلب پشتیبانی می کند

گرانادیلا سرشار از پتاسیم برای سلامت قلب هستند و همچنین سدیم کمی دارند. گرانادیلا وقتی با دانه‌ها مصرف می‌شوند، حاوی مقدار زیادی فیبر هستند که می‌تواند به حذف کلسترول اضافی از رگ‌های خونی کمک کند. رژیم غذایی سرشار از فیبر می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در افراد کاهش دهد.

همچنین می تواند به عادی سازی فشار خون کمک کند. رژیم های غذایی کم سدیم و پتاسیم بالا به کاهش فشار خون کمک می کنند.

8. کاهش اضطراب

گرانادیلا سرشار از منیزیم هستند یک ماده معدنی مهم که دانشمندان آن را با کاهش استرس و اضطراب مرتبط دانسته اند.

یک بررسی از یک منبع قابل اعتماد نشان می دهد که منیزیم می تواند به افراد در مدیریت سطح اضطراب کمک کند. با این حال، نویسندگان می گویند که کیفیت شواهد ضعیف است، بنابراین محققان باید تحقیقات بیشتری انجام دهند.

اثرات جانبی گرانادیلا

برای اکثر مردم، گرانادیلا برای خوردن بی خطر هستند. با این حال، برخی از افراد ممکن است به این میوه حساسیت داشته باشند. پزشک شما می تواند آلرژی را با استفاده از انواع تست های واکنش تشخیص دهد.

برخی از افراد مبتلا به آلرژی ممکن است به گرانادیلا واکنش نشان دهند. این واکنش متقاطع نامیده می شود. در واقع، حاوی پروتئین هایی مشابه پروتئین های میوه ها است.

افراد مبتلا به آلرژی به لاتکس باید مراقب باشند تا زمانی که متوجه نشوند که آیا نسبت به آن واکنش نشان می دهند، از خوردن میوه های شور خودداری کنند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص منگوستین ( ترگیل)
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها