رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403223

خواص پوملو | خواص پوملو برای پوست | خواص  ضد سرطان پوملو

ساعت 24 -معرفی پوملو | خواص پوملو | خواص پوملو برای پوست | خواص  ضد سرطان پوملو | خواص پوملو برای مو| خواص پوملو برای لاغری | خواص پوملو برای  فشار خون | خواص پوملو برای یبوست | خواص پوملو برای پوکی استخوان | نحوه مصرف پوملو | مضرات پوملو

پوملو
h2>معرفی پوملو


پوملو یک میوه است که از خانواده مرکبات محسوب می شود و نزدیک به گریپ فروت و سایر اعضای خانواده مرکبات است. نام علمی آن Citrus maxima است زیرا بزرگترین نوع مرکبات می باشد. نزدیکترین اندازه به این نوع مرکبات، گریپ فروت است. پوملو در درجه اول در آسیای جنوب شرقی واقع شده است که منطقه بومی آن است. این میوه در سایر نقاط جهان محبوب نشده است، زیرا معمولا قبل از اینکه بذر شروع به گل دادن و خرد کردن هر میوه می کند، معمولا 8 سال طول می کشد رشد کند. همچنین، وزن و حجم پوملو بسیار سخت و ناپایدار است، در حالی که فقط گوشت داخلی خوشمزه است.

طعم و مزه، با این حال، بسیار لذت بخش است، با قوام گریپ فروت بدون عطر و طعم تلخ می باشد. این میوه معمولا رنگ سبز یا زرد کم رنگ دارد، در حالی که گوشت خوراکی داخل آن سفید، صورتی یا قرمز است، بسته به انواع. تاریخچه استفاده از آن به حداقل چند صد سال رسیده است، اگر چه احتمالا برای مدت بسیار طولانی تر از آن در کشورهای جنوب شرقی آسیا کشت شده است.

دلیل آن که پوملو بسیار محبوب است به علت ارزش غذایی قوی آن، از جمله ویتامین، مواد معدنی و مواد آلی مانند:

ویتامین C ویتامین B6
پتاسیم منیزیم
فیبر غذایی
پیشنهاد می شود بخوانید : خواص منگوستین ( ترگیل)

خواص پوملو

خواص پوملو
مزایای سلامت چشمگیر pomelo شامل توانایی آن در تقویت سیستم ایمنی بدن، عفونت مجاری ادراری، بهبود هضم، کاهش فشار خون و کاهش گرفتگی گردن است. همچنین کمک به جلوگیری از کم خونی، بهبود استخوان، کاهش علائم پیری زودرس، جلوگیری از سرطان، حفظ سلامت قلب، کمک به کاهش وزن و افزایش سلامت دهان و دندان است.

افزایش ایمنی
اگر چه پوملو یک میوه کامل است، با توجه به اینکه خیلی بزرگ است، ایده وحشتناکی برای خوردن کل میوه نیست، زیرا هر میوه دارای حدود 600٪ از نیاز روزانه ویتامین C شما است. این میوه منبع اصلی اسید آسکوربیک برای نسل ها در آسیای جنوب شرقی به عنوان یک تقویت کننده سریع سیستم ایمنی بدن مورد استفاده قرار می گیرد. ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند تا فعالیت سلول های سفید خون را افزایش داده و به رادیکال های آزاد حمله کند، که می تواند به اندام های بدن آسیب برساند. این خاصیت موجب کمک به مبارزه با عفونت هایی است که منجر به سرماخوردگی، سرفه، تب و علائم جدی و یا عفونت های میکروبی، ویروسی و باکتری می شود.

درمان عفونت های دستگاه ادراری (UTI)


ویتامین C موجود در pomelos به افزایش سطح اسید در ادرار کمک می کند و از این طریق جلوگیری از ایجاد عفونت ادراری (UTI) می شود.


کمک در هضم

بیشتر میوه ها حاوی مقادیر زیادی فیبر هستند و پوملو ها هم همینطور هستند و هیچ استثنائی ندارند. یک پوملو (فقط گوشت خوراکی)، حاوی حدود 25٪ نیاز روزانه فیبر است. این ویژگی باعث هضم سالم می شود و مشکلات مانند یبوست و اسهال را از بین می برد. محتوای فیبر بالا، مدفوع را افزایش می دهد، حرکات صاف در دستگاه گوارش را ترویج می دهد و ترشح آب گوارشی و معده را تحریک می کند تا پروتئین پیچیده ای را که هضم آن مشکل است، قطع کند. این کار سیستم گوارش را در سطح بالا نگه می دارد.

تنظیم فشار خون


پوملو منبع خوبی از پتاسیم است، تقریبا 37٪ از نیاز روزانه شمارا تامین می کند. پتاسیم یک وازودیلاتور است، به این معنی که تنش را در رگ های خونی آزاد می کند و باعث افزایش گردش خون و اکسیژن در اندام می شود. همچنین باعث فشار روی قلب می شود و شانس ابتلا به آترواسکلروز، حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می دهد.

کاهش وزن


هر دو پوملو و گریپ فروت دارای یک آنزیم "چربی سوزی" هستند که می توانند به کاهش وزن کمک کنند. این پالمیتویل ترانسفراز کارنیتین نامیده می شود و در بسیاری از غذاها یافت نمی شود. این آنزیم می تواند نبرد شما را علیه باقیمانده افزایش دهد؛ بنابراین، بسیاری از افراد رژیمی، پوملو را در غذاها خود انتخاب می کنند.

خواص پوملو برای پوست

جلوگیری از گرفتگی عضلات

پتاسیم که پوملو می تواند عرضه کند، برای تعادل مایع در بدن مهم است. این یک جنبه کلیدی سوزش عضلات و سفتی است. بدون سطح مناسب پتاسیم، به احتمال زیاد با گرفتگی عضلانی مواجه خواهید شد و حساس به عضلات گردن و رباط های پاره شده خواهید شد.

سلامت استخوان را بهبود می بخشد

پوملو با محتوای پتاسیم آن می تواند در جلوگیری از پوکی استخوان و ضعف کلی استخوان در سراسر بدن کمک کند. مصرف پتاسیم به تراکم مواد معدنی استخوانی متصل شده است، زیرا این خاصیت کمک می کند تا جذب سایر مواد معدنی ضروری برای حفظ قدرت استخوانی شود.

خواص ضد پیری

سطح بالای ویتامین C در میوه پوملو به عنوان آنتی اکسیدان ها عمل می کند که به دنبال یافتن رادیکال های خطرناک آزاد هستند. یکی از اثرات نامطلوب که رادیکال های آزاد دارند که موجب تخریب پوست می شود، که منجر به نشانه هایی از پیری زودرس، مانند چین و چروک، چرت زدن پوست و لکه های سنی می شود. مصرف زیاد ویتامین C می تواند از این امر جلوگیری کندPomelo همچنین شامل اسپرمیدین، یک ماده شیمیایی نادر است که در واقع در اسپرم انسان یافت می شود، که با خواص ضد پیری نیز مرتبط است.

بهداشت دهان و دندان


ویتامین C در pomelos برای تولید کلاژن ضروری است که باعث تقویت بافت، اندام و سلول می شود. این می تواند قدرت لثه ها و سطوح دهانی را برای جلوگیری از آلوده شدن یا ضعیف شدن آنها افزایش دهد که می تواند باعث از دست رفتن دندان و بیماری های شغلی خطرناک شود. این میوه همچنین یک درمان عالی برای خونریزی لثه است.

بهبود زخم را بهبود می بخشد


ویتامین C در پوملو موجب جایگزینی بافت مرده با بافت سالم و بهبود زخم می شود. همچنین باعث توسعه کلاژن می شود که پوست را انعطاف پذیر تر و بهبود می بخشد.

مراقبت از مو


سطوح بالای ویتامین B1، روی و سایر مواد مغذی ضروری در میوه های پوملو موجب رشد مو، جلوگیری از شوره و ریزش مو می شود. این میوه همچنین کیفیت مو را بهبود می بخشد.

جلوگیری از سرطان


میوه پوملو به مبارزه با رادیکال های آزاد در بدن کمک می کند و باعث رشد آنتی بادی ها و سلول های ایمنی می شود. این میوه باعث تشکیل باکتری ها می شود و از این طریق مانع از رشد سرطانی می شود.

خواص  ضد سرطان پوملو

چگونه یک پوملو بخوریم؟


Pomelos ساده ترین میوه ها برای خوردن با پوست نیست

. در اینجا مراحل را به پوست و پوملو بریزید:

مرحله اول:

با استفاده از یک چاقوی تیز، با قطع "کلاه" میوه شروع کنید. (شما ممکن است مجبور شوید از طریق یک اینچ بر اساس اندازه پوملو استفاده کنید.)

مرحله دوم:

سپس 8-10 قطعه عمودی را در خارج از میوه بگذارید، از انتهای برش شروع کنید.

مرحله سوم:

حالا زنجیر ضخیم را بیرون بکشید و از داخل داخلی گوشتی که بسیار شبیه به نارنگی است، بکشید. باخرد کردن میوه را بکشید

مرحله چهارم:

سپس بخش های گوشتی را از هم جدا کنید و دانه ها را بردارید.

مرحله پنجم:

از مواد فیبری بیش از حد خودداری کنید و لذت ببرید!

کلام احتیاط: سطح بالایی از ویتامین C و پتاسیم در این میوه می تواند برای بیماران مبتلا به کبد و کلیه خطرناک باشد. همچنین بیماران مبتلا به فشارخون پایین (فشار خون پایین) می توانند در معرض خطر باشند چرا که پوملو فشار خون را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

به غیر از این، از این میوه نادر و قوی برای سلامت کلی بهتر استفاده کنید.

پوملو: بمب ویتامین C واقعی

مانند بسیاری دیگر از مرکبات ، پوملو ها کالری کمی (کیلو کالری) دارند. 100 گرم به طور متوسط ​​حاوی 38 تا 50 کالری است . کم کالری بودن پوملو به این دلیل است که بیشتر از آب تشکیل شده است.

100 گرم پوملو علاوه بر مقدار زیاد آب ، حاوی 8 گرم قند ، 0.2 گرم چربی و ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است. پوملو از ویتامین ها عمدتا حاوی ویتامین C است . در حال حاضر 100 گرم 59 درصد از نیاز روزانه ویتامین C را پوشش می دهد. علاوه بر این ، پوملو همچنین حاوی ویتامین های A ، B1 ، B2 و B6 و همچنین مواد معدنی پتاسیم ، کلسیم و منیزیم است .

امیدواریم مطلب خواص پوملو برایتان مفید باشد.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص میوه اژدها
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها