رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 403884

خواص شاه بلوط آبی | دانستنی ها در مورد فواید شاه بلوط آبی برای لاغری و قلب

شاه بلوط آبی یکی از گیاهان مفید است اما برخی خواص آن برای ما پوشیده است در این مطلب هر آنچه می خواهید در خصوص خواص اعجاب آور شاه بلوط آبی بدانید برای شما آماده کردیم.

شاه بلوط آبی
html>

معرفی شاه بلوط آبی


آنچه که اکثر مردم در مورد شاه بلوط آبی می دانند و بعضی اوقات به طور خاص به نام چینی آن آب چینی نامیده می شود، بدین صورت است: آنها سفید هستند، دارای بافت تند و طعم تازه و ملایم هستند و اغلب در آشپزی چینی استفاده می شوند.

شاه بلوط آبزی چند ساله از یک خانواده گیاهان به نام گوزن، نوعی چمن شلغه با بخش خوراکی که در پایین دیده می شود، بسیار شبیه یک شاه بلوط از نظر شکل و رنگ است. از خانواده Cyperaceae اینها در واقع نه تنها آجیل بلکه یک گیاه آبزی هستند. هر کدام دارای عطر و طعم مشابه و کمی شیرین مانند نارگیل است.

وقتی که کنسرو می شوند، شاه بلوط آبی ها که شیرین و قوی هستند، تا حدودی تلخ می شود. معمولا در فروشگاه های تخصصی یا سوپرمارکت ها در دسترس هستند، آنها باید کاملا شسته شده و با یک چاقوی تیز پوست کنده شوند، مخصوصا اگر خام خورده شود. در این مرحله، اضافه کردن چند قطره از آب لیمو آنها را از تبدیل شدن به رنگ قهوه ای تازمانی که بخارپز و یا باغذا خورده شوند نگه می دارد. پس از پوست شدن، آنها فقط در آب باقی می مانند که تا دو تا سه روز تغییر می کنند.

از آنجا که آنها در کشورهای گرمسیری مانند تایلند، ویتنام، چین و ژاپن و همچنین استرالیا بسیار محبوب هستند، آنها عنصر اصلی در یک دسر تایلندی معروف، tabmist کب، و در غرب آنها گاهی اوقات با نوار بیکن به عنوان hors d'oeuvre پیچیده شده است. در اندونزی آنها به یک نوشیدنی مخلوط می شوند.

شاه بلوط آبی نباید با یک گونه کاملا متفاوت، یعنی شاه بلوط اروپایی جنس Lythraceae، اشتباه گرفته شود. همچنین در سالهای اولیه قرن بیستم این گیاه آبزی از آسیا وارد اروپا شد و نام آن نیز (trapa natans - trapa برای لاتین "thistle") یا شاه بلوط شاخدار نامیده می شود. به دلیل ستون فقرات و طبیعت تهاجمی خود (بدون اشاره به سموم) این گیاه است که از تجارت گردشگری ساحل شرقی برخوردار است، بنابراین فروش انواع گونه های گیاه شاه بلوط از اکثر کشورهای جنوب، از جمله مریلند ممنوع است.

خواص شاه بلوط آبی

خواص شاه بلوط آبی


3.5 اونس (100 گرم) خام شاه بلوط آبی حاوی

کالری 97 کل کربوهیدرات 24 گرم 8٪
کالری از چربی 1 رژیم غذایی فیبر 3 گرم 12٪
کل چربی 0 گرم 0٪ شکر 5 گرم
چرب اشباع 0 گرم 0٪ پروتئین 1 گرم
ترانس چرب ویتامین A 0٪ ویتامین C 7٪
کلسترول 0 میلی گرم 0٪ کلسیم 1٪ آهن 0٪
سدیم 14 میلی گرم 1٪



* ارزش روزانه درصد بر اساس 2،000 رژیم غذایی کالری است. مقادیر روزانه شما ممکن است بسته به نیازهای کالری شما بالا یا پایین باشد.

در حالی که شاه بلوط آبی مقدار زیادی از اطلاعات تغذیه ای دقیق ندارند، به نظر می رسد که آنها در پزشکی سنتی آسیایی و بومی شناخته شده اند. آنها به پودر، آب میوه، برش خورده، جوش داده شده و به صورت نوشیدنی، بخار پز شده یا شسته شده در نوشیدنی برنج قرار داده شده و به عنوان یک مکمل گیاهی و مکمل استفاده می شوند.
شاه بلوط آبی به عنوان راهی برای کاهش حالت تهوع، کاهش رنج از زردی و سم زدایی بدن از ناخالصی ها مورد استفاده قرار می گیرد. پودر را به یک رب تبدیل می کند، همچنان به عنوان یک درمان برای التهاب استفاده می شود و گفته می شود مفید است، به عنوان یک اکسیر سرفه و برای کاهش بیماری های مبتلا به سرخک مفید است.
به طور تغذیه ای، شاه بلوط آبی هر 10 درصد از ارزش روزانه توصیه شده در ویتامین B6، پتاسیم (350 تا 360 میلیگرم در هر ½ فنجان)، مس، ریبوفلاوین و منگنز را با مقدار قابل توجهی از مقادیر کمتری از ویتامین ها و مواد معدنی دیگر نیز تامین می کند. شاه بلوط آبی یک منبع غنی از کربوهیدرات هستند که خود را در یک بافت نشاسته قرار می دهند. فیبر یکی دیگر از عناصر موجود در عرضه بسیار خوبی است که برای حفظ عملکرد سیستم شما مناسب است. با این حال، شاه بلوط آبی هیچ کلسترولی انواع ندارد.

مطالعات نشان داده است که شاه بلوط آبی حاوی آنتی اکسیدانهای فلاونوئیدها مانند کاتچین ها، به ویژه اپی تیکچین ها (مانند شکلات تیره و چای سبز) است. مردان پزشکی اولیه بومی سرپوش لامپ را برای استفاده و زخم خراشیده کردند، که در حال حاضر علم آن را می شناسد و اثرات ضد میکروبی را منتشر می کند. درون شاه بلوط آبی یک ترکیب آنتی بیوتیکی به نام "پچین" است که در عملکرد سیستم ایمنی مثل پنی سیلین عمل می کند.

خواص شاه بلوط آبی برای لاغری

مطالعات مربوط به شاه بلوط آبی


آزمایشات بر روی شاه بلوط آبی به منظور تعیین فعالیت آنتی اکسیدانی و ترکیبات اصلی فنولیک آن ها انجام شد. عصاره ها به شدت مانع اکسیداسیون اسید لینولئیک و رادیکال های آزاد، آنیون های سوپراکسید (یون های با بار منفی) و رادیکال های هیدروکسیل بودند که برتر از اسید آسکوربیک و بوتیل هیدروکسی متولین (BHT)، دو آنتی اکسیدان های تجاری استفاده شده و همچنین نسبت قدرت نسبتا بالاتر با BHT حضور عمده فنلی موجود در شاه بلوط آبی دارای پتانسیل فراوانی برای فعالیت آنتی اکسیدانی است که دانشمندان می توانند برای عملکرد مغذی و دارویی مفید باشند.
مطالعات بسیار دقیق تعدادی از فنول های مفید موجود در شاه بلوط آبی را شامل اسید گالیک و وانیلین و اسیدهای hydrocinnamic مانند ferulic، caffeic و p-coumaric acid، flavonoids quercetin و kaempferol، flavonols apignnin و luteolin همراه با catechins و epicatechins.2 این تنها چندی از ترکیبات شاه بلوط آبی است که در حال حاضر تعیین تاثیرات چشمگیر را بر بیماری های متعدد دارد.

ویتامین های ضروری با هم کار می کنند


اضافه کردن شاه بلوط آبی به سالاد یا ظروف سبزیجات خود، راهی برای اضافه کردن ویتامین های ضروری به رژیم غذایی روزانه خود است. فقط نصف فنجان شاه بلوط آبی 10 درصد از ارزش روزانه B-6، 7 درصد DV از ریبوفلاوین و 6 درصد DV از تیامین را فراهم می کند. ویتامین B-6 از عملکرد مغز و سیستم ایمنی بدن حمایت می کند، در حالی که تیامین و ریبوفلاوین بدن شما را به انرژی تبدیل می کنند.

خواص شاه بلوط آبی برای سرطان

کوه های معدنی


شاه بلوط آبی دارای 10 درصد از دی اکسید کربن پتاسیم، مس و منگنز در یک نصف فنجان می باشد. هر یک از این مواد معدنی در سلامت کلی شما نقش دارد. ضربان قلب شما با کمک پتاسیم یک ریتم پایدار را حفظ می کند، در حالی که مس در تولید گلبول های قرمز کمک می کند. منگنز باعث ایجاد استخوان و همچنین کمک به متابولیسم کربوهیدرات ها و کلسترول می شود.

کم کالری برای رژیم های غذایی


شاه بلوط آبی ها فقط یک و نیم فنجان کالری مصرف می کنند، بنابراین اگر بخواهید کالری مصرف کنید، نگران نباشید کمی بیشتر از شاه بلوط آبی مصرف کنید. شما می توانید شاه بلوط آبی را برای یک میان وعده کم کالری بخورید یا آنها را به سالاد و سایر غذاها اضافه کنید، در حالی که در رژیم غذایی خود، تمام مزایای سلامتی را دریافت می کنید.

دیگر خواص شاه بلوط آبی

میوه های رسیده شاه بلوط آبی را می توان هنگام مرگ گیاه به راحتی برداشت کرد. سپس می توان آنها را از قلاف اصلی جدا کرد و جمع آوری کرد.

می توانید هسته های آن را بخورید. همانطور که در میدانید شاه بلوط آبی منبع مهمی از پروتئین در عصر نوسنگی بود. امروزه نیز بعضاً گاهی در آسیا استفاده می شود. با این حال ، به دلیل نادر بودن ، تقریباً کاملاً از غذاهای اروپایی محو شده است. مصرف خام به شدت دلسرد کننده است زیرا انگلهای مضر زیادی می توانند وارد بدن شود. پخت مغز گیاه سموم موجود در آن را تجزیه کرده و انگلی را از بین می برد. هسته را می توان بدون تردید خورد ، اما پوسته به دلیل سختی غیرقابل خوردن است. رایحه هسته با عطر شاه بلوط شیرین قابل مقایسه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها