رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 405964

خواص گل داوودی | فواید جالب گل داوودی برای قلب و سردرد

گل داوودی در طب سنتی برای قلب و آنان که مشکل سردرد دارند تجویز می شود اما افراد کمی از خواص بی نظیر آن مطلع هستند در این مطلب قصد داریم فواید آن را برای شما آشکار کنیم.

گل داوودی
html>

معرفی گل داوودی


اولین گل داودی در قرن ها پیش در چین کشت شد. این گل در قرن بیست و یکم قبل از میلاد در نوشته های باستانی چینی ظاهر شده و به عنوان یک درمان گیاهی مورد استفاده قرار گرفته است. اعتقاد بر این بود که ریشه های آب پز شده آن را تسکین سردرد می دهد و جوانه ها و گلبرگ ها در سالاد خورده می شوند. شهر چینی چوسیان پس از آن گل داودی نامیده می شود و به معنای "گل داودی شهر" است.

گل داودی در ژاپن توسط راهبان بودایی در 400 سالگی به ژاپن راه یافت. به زودی پس از معرفی آن، ژاپنی ها با این گل زیبا که بسیار زود به عنوان شاهزاده امپراتور و مهر و موم رسمی وارد شدند، بسیار پرطرفدار شدند. "Kiku" نام ژاپنی برای گل داودی است و هر سال یک روز ملی گل داودی که همچنین به عنوان جشنواره شادی نامیده می شود جشن گرفته می شود.

در قرن هفدهم، گل داودی به اروپا معرفی شد که در آن کارل لینائوس، پدر طبقه بندی مدرن، نام غربی " “chrysanthemum " نامیده می شود. این نام از واژه یونانی "chrysos" به معنای طلا و "anthemon" به معنای گل است. امروزه آنها هم معمولا به عنوان "ما" نامگذاری شده اند.

خواص گل داوودی

معانی گل داودی


از آنجا که شکوفه های گل در پاییز ظاهر می شود، گل داودی نشان دهنده لذت و زیبایی با وجود زمستان آینده است. گرچه گل داودی زیبا، دارای معانی مختلفی در دوران و فرهنگ های مختلف، مثبت و منفی است.

ویکتوریا از گل داودی برای نشان دادن دوستی و آرزوهای خود استفاده کرد.
بودایی ها با استفاده از قدرت یانگ قدرتمند خود، گل داودی را به عنوان هدایایی استفاده می کنند.
در چین، گل داودی به طور سنتی برای سالمندان ارائه می شود، زیرا آنها زندگی طولانی و موفقیت در خانه را نشان می دهند.
در استرالیا، گل داودی گل رسمی روز مادر به علت نام مستعار "ماوس" است.
در بلژیک و اتریش، گل داودی تقریبا به طور انحصاری به عنوان گل یادبود برای احترام عزیزان مورد استفاده قرار می گیرد و گل انتخاب برای قرار دادن در قبر است.

گل داودی به طور کلی نماد طول عمر، وفاداری، شادی و خوش بینی است.در رنگ های مختلف نمادهای دیگر ی نیز هست.

گل داودی قرمز نماد عشق و شور و شوق عمیق است.
گل داوودی زرد نماد عشق و یا غم و اندوه غفلت است.
گل داوودی سفید نماد وفاداری و صداقت است.
گل داودی بنفش نماد یک آرزوی خوب است.
اهمیت فرهنگی گل داودی
از آنجایی که گل داودی در چین نخست کشت شد، گل تا به امروز، مخصوصا در هنر، فرهنگ اهمیت عمیقی دارد. گل داودی یکی از چهار جنتلمن است که شامل شکوفه آلو، ارکیده و بامبو است. این چهار گیاه اصلی است که در نقاشی های آبرنگ چینی سنتی نشان داده شده و از کنفوسیوسیسم گرفته شده است.
در ژاپن، مهر و موم رسمی برای خانواده امپراتوری یک گل داودی با 16 گلبرگ است و برای اسناد رسمی دولتی استفاده می شود. در ارتش، حکم ارتداد گل داودی معروف ترین مقام است که توسط امپراطور اهدا می شود
گل داودی گل تولد رسمی نوامبر است.
در ایالات متحده، گل داودی بزرگترین گل تجاری است و به عنوان "ملکه گل افتاده" شناخته می شود.
گل داودی متعلق به خانواده Asteraceae است که بزرگترین خانواده گیاهان گلدار است و شامل بیش از 23،000 گونه است

مضرات گل داوودی

خواص گل داوودی


گل داودی برای مدت طولانی برای خواص دارویی مورد استفاده قرار گرفته است. نوشیدن چای گل داوودی بسیاری از مزایای سلامتی را فراهم کند. این مزایا عبارتند از: درمان درد قفسه سینه، کاهش فشار خون بالا، درمان دیابت، کاهش تب، داشتن عامل ضد التهاب و کاهش سردرد.

علاوه بر دارو، گل داودی به عنوان یک ماده ضروری برای پخت و پز چینی استفاده می شود. برگ ها به عنوان سبزی در بسیاری از غذاها، سوپ و سالاد استفاده می شود و گلبرگ های ظریف برای چای تزئین شده اند.

در ایالات متحده، انواع زرد و نارنجی محبوب ترین گیاهان ماندگاری مورد استفاده در محوطه سازی هستند.

گل داودی cinerariaefolium به عنوان یک عنصر قدرتمند در حشره کش ها استفاده می شود. عنصر فعال موجود در سر گلها Pyrethrum نامیده می شود و یک ترکیب سمی است که موجب فلج در حشرات می شود.

گل داوودی توانایی افزایش جریان خون را به قلب دارد و همچنین افزایش حساسیت فرد به انسولین را نشان می دهد.

چای گل داودی یکی از محبوب ترین نوشیدنی هایی است که برای بدن سازی استفاده می شود. این چای درمانی کمک زیادی به هضم دارد، در کاهش تهوع مفید است، می تواند سرماخوردگی را درمان کند و تب را کاهش دهد.
آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی قدرتمند موجود در چای می توانند بدن شما را بهتر تنظیم کنند و هورمون های غیر ضروری در خون را از بین ببرند

سلامت قلب را بهبود می بخشد


مطالعات چای گل داوودی را برای کاهش فشار خون و تسکین بیماری های عروق کرونر پیوند دادند. با توجه به برخی گزارش ها، با کاهش فشار خون و میزان کلسترول، این چای می تواند یک اقدام پیشگیرانه درازمدت برای مسائل مختلف قلبی عروقی، مانند حملات قلبی و سکته مغزی، و همچنین آترواسکلروز باشد. فشار خون پایین به طور عمده به مقدار پتاسیم چای مربوط می شود، زیرا پتاسیم یک واسازولاتاسیون است

چای گل داودی برای تیز کردن ذهن و افزایش سطح تمرکز و تمرکز، با وجود داشتن هیچ کافئین شناخته شده است! علاوه بر این، آنتی اکسیدان ها می توانند سطوح رادیکال آزاد را در کنترل نگه دارند و از جهش های سلولی جلوگیری کنند، بنابراین بدن شما به طور طبیعی عمل می کند و در برابر هر نوع بیماری مزمن ناشی از رادیکال های آزاد محافظت می شود

خواص چای گل داوودی

تقویت سیستم ایمنی


ویتامین C و A هر دو در غلظت های بالا در چای گل داودی یافت می شوند و هر دوی این ویتامین ها برای سلامت سیستم ایمنی بسیار مهم هستند. ویتامین C باعث تولید گلبول های سفید خون می شود و به عنوان آنتی اکسیدان برای محافظت در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند.همچنین چندین ماده معدنی در گل داودی، مانند منیزیم، کلسیم و پتاسیم وجود دارد که برای سیستم ایمنی بدن ضروری است.

تحقیقات جدید نشان می دهد که آئاتسین فلاونوئید موجود در گل داودی ممکن است در حقیقت بتواند با سرطان پروستات مبارزه کند و باعث جلوگیری از رشد سلول های سرطانی شود.

متابولیسم را افزایش می دهد


انواع مختلف ویتامین B موجود در گل داودی، از جمله:

اسید فولیک نیاسین
کولین ریبوفلاوین

این ویتامین ها برای عملکرد طبیعی بدن ضروری است، از پیشرفت و رشد تا سطح هورمونی، گردش خون و فعالیت های انتقال دهنده عصبی مفید است.

تحقیقات می گوید
دانشمندان به دلیل محبوبیت آنها در شیوه های جایگزین، به بررسی مزایای دارویی گل داودی پرداخته اند. یک مطالعه نشان داد که برخی از مواد شیمیایی استخراج شده از گل های گل داودی می تواند التهاب را کاهش دهد. دیگران دریافتند که عصاره گل داودی می تواند به درمان اختلالات استخوانی مثل پوکی استخوان کمک کند.

متخصص تغذیه، رنه رزن، که در موسسه تغذیه یکپارچه آموزش دیده است، به طور گسترده تحقیقاتی در زمینه گل داوودی را دارد. او می گوید: "نمی توان انتظار داشت که گل داودی را بگیرد و یک بازی معجزه آسایی از پوکی استخوان و یا آرام کردن اعصاب شبانه داشته باشد." روزن توصیه می کند که خلوص و غلظت آماده سازی را تضمین کند. او همچنین توصیه می کند که گلدان را برای مدت زمان طولانی برای به دست آوردن مزایای استفاده کنید.

پس از بررسی اثرات خنک کننده و ضد التهابی گل داودی، رزن می گوید: "آنچه به نظر واقعی می رسد این است که در طول دوره های بسیار طولانی، برخی از افراد با قانون اساسی بدن می توانند از گل داودی برای کاهش گرما و التهاب استفاده کنند.

خواص گل داوودی برای قلب

طرز تهیه چای

مرحله اول:

آب را جوش داده و اجازه دهید تا حدود یک دقیقه به حدود 100 درجه فارنهایت خنک شود. سپس 3-6 گل خشک را به 8 اونس آب اضافه کنید. فنجان آب را برای چند دقیقه شیب دار، نگه دارید

مرحله دوم:

اگر چای گل داودی دارید، مطمئن شوید که فقط از گیاهانی استفاده می کنید که با آفت کش ها یا سایر مواد شیمیایی باغی اسپری نشده اند. اگر باردار یا پرستار بچه هستید، قبل از نوشیدن چای گل داودی از پزشک خود بپرسید.
چای دم شده از گل های خشک شده داوودی دارای یک رنگ طلایی و طعم ملایم و خیره کننده شبیه به بابونه است.
چای گل داودی آسان است. اگر از گل داودی استفاده می کنید، گل ها را بشکنید و آنها را چندین روز در یک مکان آفتابی خشک کنید یا از آب پاک کننده مواد غذایی استفاده کنید. شما همچنین می توانید شکوفه های گل داودی را در غذاهای سالم و مغازه های آسیایی خریداری کنید.

آلرژی و عوارض جانبی


اگر به آلوئه ورا و موادآلرژی زا حساسیت دارید، ممکن است حساسیت بیشتری نسبت به گل داودی داشته باشید. اگر واکنشی مانند بثورات پوستی یا تحریک تنفسی دارید، قطعا مصرف آن را متوقف کنید. محصولات گل داودی با بسیاری از داروهای تجویزی ارتباط برقرار می کنند، هرچند که بسیار جدی نیستند. اگر از داروهای تجویزی استفاده می کنید، قبل از شروع مصرف هر محصول گل داودی، از پزشک خود بپرسید.

روغن گل داودی بسیار قوی است و باید با دقت مورد استفاده قرار گیرد. شیمی اصلی آن، pyrethrum، در بسیاری از آفت کش ها استفاده می شود. تماس مستقیم یا در معرض طولانی مدت پریتروم می تواند پوست، چشم، بینی و دهان شما را تحریک کند.

اثرات دارویی گل های داوودی

عصاره گلهای گونه های مختلف ضد التهاب محسوب می شوند. همچنین گفته می شود این عصاره در برابر استافیلوکوکوس اورئوس موثر است. از خاصیت ضد میکروبی آن به طور سنتی در درجه اول برای اختلالات چشمی مانند ورم ملتحمه استفاده می شود. حتی تحقیقات در مورد سرطان به مواد تشکیل دهنده گل داودی علاقه مند هستند. اثر مهار رشد بر روی برخی سلولهای سرطانی کشف شد.

گل داوودی برای پوست

آماده سازی گل داودی همچنین باید برای بیماری های پوستی مانند جوش ، زخم و گلسنگ مفید باشد. ماده تشکیل دهنده گل داوودی در اینجا یک ماده فعال مهم است. عطرهای موجود از نظر زیبایی جالب هستند. عصاره ها و روغن های گل داودی را می توان در بسیاری از کرم ها ، لوسیون ها و محصولات مراقبت از پوست و مو یافت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها