رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 409790

خواص آب هندوانه | فواید جالب آب هندوانه برای قلب و فشار خون

آب هندوانه از نوشیدنی های محبوب است که اکثر مردم به آن علاقه دارند روشن است که پی بردن به خواص این نوشیدنی لذیذ و گوارا می تواند اهمیت زیادی داشته باشد در این مطلب هر آنچه در خصوص خواص بینظیر این نوشیدنی شفا بخش میخواهید بدانید آماده کردیم.

آب هندوانه
html>

هندوانه یک میوه خوشمزه و باطراوت است که برای شما مناسب است. هندوانه دارای عطر و طعم بی نظیر است به دلیل ترکیب 95٪ آب برای بدن مفید است. هندوانه کمی شیرین است. این میوه شامل عمدتا آب و الکترولیت است و غنی از محتوای فیبر است که باعث می شود آن را به عنوان یک میوه رژیم غذایی مناسب دانست.


آب هندوانه شامل تنها 46 کالری در هر فنجان است، اما دارای ویتامین C، ویتامین A و بسیاری از ترکیبات گیاهی سالم است.

در اینجا 10 خاصیت برای خوردن آب هندوانه وجود دارد

خواص آب هندوانه

1. سلامتی قلب را حفظ می کند:
آب هندوانه منابع بسیار غنی از لیکوپن است که یک آنتی اکسیدان است که به تخریب رادیکال های آزاد کمک می کند که به طور بالقوه می تواند به بافت ها و اندام های بدن آسیب برساند.
با توجه به مطالعات انجام شده در موردافراد چاق، زنان یائسه و مردان فنلاند، لیکوپن همچنین می تواند سفتی و ضخامت دیواره های شریانی را کاهش دهد

2. رژیم غذایی مناسب برای کاهش وزن:
همانطور که عمدتا شامل آب و مواد معدنی و مقدار ناچیز چربی است، این میوه می تواند برای رژیم غذایی کاهش وزن مناسب باشد. هندوانه غنی از الکترولیت ها و ویتامین ها، می تواند به عنوان یک میوه کامل بسته بندی شود

3. میوه کاهش استرس:
آب هندوانه دارای ویتامین B6 است که توسط بدن استفاده می شود که از خستگی، استرس، اضطراب و غیره جلوگیری می نماید.

4. عامل ضد پیری:
یکی از بهترین مزایای آب هندوانه جلوگیری از نشانه های پیری است. حضور لیکوپن در آن نیز برای پوست مفید است زیرا آنتی اکسیدان ها تمایل دارند رادیکال های آزاد را از بدن کاهش می دهند و به طور موثر روند پیری را کاهش می دهند

5. منبع فوری انرژی:
آب هندوانه منبع عالی انرژی فوری است زیرا حاوی الکترولیت ها (سدیم و پتاسیم)، مواد معدنی و کربوهیدرات در آن است که بدن را هیدراته و پر انرژی نگه می دارد

6. فیبر غنی:
آب هندوانه به عنوان یک منبع فیبر غنی شناخته شده است و بسیار مفید در هضم غذا می باشدو محتوای آب مسئول خارج کردن سموم از بدن است.

7. درمان مشکلات پوستی:
آب هندوانه برای پوست بسیار خوب است بسیاری از مشکلات پوستی مانند آکنه و جوش را درمان می کند تحقیقات نشان می دهد که آب هندوانه یک مرطوب کننده طبیعی و تونر برای صورت است و پوست را درخشان و به خوبی هیدراته نگه می دارد .

خواص آب هندوانه برای قلب


8. آب هندوانه ضد سرطان :
آب هندوانه حاوی ترکیباتی است که می توانند از سرطان جلوگیری کنند
محققان به دنبال اثرات ضد سرطان، لیکوپن و سایر ترکیبات گیاهی در هندوانه را مطالعه کرده اند.

اگرچه میزان مصرف لیکوپن با خطر کمتر برخی از انواع سرطان همراه است،قویترین پیوند تاکنون به نظر می رسد بین لیکوپن و سرطان سیستم گوارشی است.

به نظر می رسد خطر ابتلا به سرطان را با کاهش فاکتور رشد انسولین (IGF)، پروتئینی که در تقسیم سلولی دخیل است، کاهش می دهد. سطح IGF بالا با سرطان ارتباط دارد.


9. درمان بیماری استئوآرتریت:
اعتقاد بر این است که یک لیوان آب هندوانه روزانه باعث پیشگیری از بیماری هایی مانند استئوآرتریت، آرتریت روماتوئید، آسم و سرطان روده بزرگ می شود.

10. فشار خون را حفظ می کند:
همانطور که آب هندوانه نسبت الکترولیتی خوبی دارد، فشار خون را بر روی یک سیر طبیعی نگه می دارد و به طور موثری آن را نرمال می کند .

بنابراین، حالا شما می دانید که منافع آب هندوانه چیست، اکنون به مزایای تغذیه آن نگاه کنید.

آمار نوشیدنی آب هندوانه:
ارزش تغذیه در 1 لیوان آب هندوانه (حدود 150 گرم) به صورت زیر است:

کربوهیدرات ها 89٪ چربی های منقوش 0.088g
چربی ها 4٪ چربی های اشباع نشده 0.119 گرم
پروتئین 7٪ کلسترول 0 میلی گرم
انرژی 71 کیلوگرم فیبر 1 گرم
پروتئین 1.45 گرم چربی اشباع 0.038g
کربوهیدرات 17.97 گرم 2 میلی گرم (سدیم)
چربی 0.36 گرم 267 میلی گرم (پتاسیم)

خواص ضد سرطان آب هندوانه

بهترین دستور العمل تهیه آب هندوانه

مواد لازم:

5 فنجان از قطعات هندوانه بزرگ 8 برگ تازه نعناع
2 فنجان آب نارگیل طبیعی تعداد زیادی از یخ

طرز تهیه:

مرحله اول:

تمام آن را در یک مخلوط کن بگذارید و برای حدود 20 ثانیه مخلوط کنید یا تا زمانی که بافت مورد نظر به دست می آید.

مرحله دوم:
با نگه داشتن نوشیدنی در یک ظرف شیشه ای دارای هوادهی در یخچال به مدت دو روز می توانید از آن نگهداری کنید. هرچه تازه تر باشد بهتر است.

آب هندوانه قلب را سالم نگه می دارد

در حالی که لیکوپن رنگ قرمز هندوانه (آنتی اکسیدان ها) را فراهم می کند و به عنوان یک گیرنده رادیکال در بدن عمل می کند ، ال سیترولین رگ های خونی را گشاد می کند. لیکوپن همچنین در گوجه فرنگی ، گریپ فروت و مانند آن یافت می شود. با این حال ، فراهمی زیستی هر میوه یا سبزیجات دیگر به اندازه هندوانه است. از طرف دیگر ، ال سیترولین در کلیه ها به ال آرژنین تبدیل می شود ، سطح آرژنین را افزایش می دهد و در نتیجه تولید اکسید نیتریک را افزایش می دهد. این همان چیزی است که بدن برای گشاد شدن عروق به آن نیاز دارد. بنابراین ، سیترولین نقش مهمی در سلامت قلب دارد.

چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف زیاد میوه ها و سبزیجات خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی، سرطان های خاص و سایر بیماری های مزمن را کاهش می دهد. وجود آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات ممکن است در این اثرات محافظتی نقش داشته باشد.

سرطان

طبق یک مطالعه، مصرف زیاد هندوانه با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است.

فشار شریانی

یک مطالعه تجربی نشان داده است که مصرف مکمل های پودر هندوانه باعث بهبود عملکرد شریانی در افراد مبتلا به فشار خون بالا می شود.

محتوای کاروتنوئید

ترکیبات آنتی اکسیدانی اصلی در هندوانه کاروتنوئیدها به ویژه لیکوپن و تا حدودی بتاکاروتن هستند. خوردن غذاهای غنی از کاروتنوئیدها که به میوه ها رنگ روشن می دهند، با کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها مرتبط است. هنگامی که مقادیر کمی از لیپیدها (چربی ها) به طور همزمان مصرف شوند، کاروتنوئیدها بهتر جذب بدن می شوند.

لیکوپن

لیکوپن کاروتنوئید اصلی هندوانه است. از جمله این که اثر کاهش دهنده کلسترول دارد، از التهاب جلوگیری می کند و از تشکیل انواع خاصی از سلول های سرطانی جلوگیری می کند. غلظت بالای لیکوپن در خون نیز با کاهش بروز بیماری های قلبی عروقی و سرطان پروستات مرتبط است.

اگرچه داده های فعلی برای تعریف میزان مصرف روزانه لیکوپن کافی نیست، مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که مصرف بیش از 6 میلی گرم لیکوپن در روز ممکن است اثرات مفیدی داشته باشد. یک وعده 125 میلی لیتری (1/2 فنجان) هندوانه حاوی حدود 3.5 میلی گرم لیکوپن است که به اندازه یک گوجه فرنگی متوسط است که منبع مهمی از لیکوپن است. میزان لیکوپن هندوانه ارقام مختلف بسیار متفاوت است و در هر وعده 125 میلی لیتری به 8 میلی گرم لیکوپن می رسد.

علاوه بر این، لیکوپن موجود در هندوانه به خوبی جذب بدن می شود، زیرا غلظت لیکوپن در خون را به اندازه آب گوجه فرنگی افزایش می دهد. توجه داشته باشید که برخلاف سایر کاروتنوئیدها، لیکوپن توانایی تبدیل شدن به ویتامین A در بدن را ندارد. برای جلوگیری از برخی بیماری‌ها، مطالعات بیشتری برای درک بهتر فراهمی زیستی لیکوپن از هندوانه مورد نیاز است.

خواص آب هندوانه |  فواید جالب آب هندوانه برای قلب  و فشار خون

آب هندوانه بدن ما را سالم نگه میدارد

برای فکر کردن به مراقبت از کلیه، کبد یا روده بزرگ، لازم نیست بیمار باشید. یک راه سالم و طبیعی برای مراقبت از این اندام ها وجود دارد و آن آب هندوانه است.

یکی از خواص آب هندوانه تبدیل آمونیاک به اوره است که مواد زائد پروتئین را تبدیل کرده و از بدن دفع می کند. این نوشیدنی به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی خود منجر به هضم بهتر غذای هضم شده و در نتیجه عملکرد طبیعی روده بزرگ می شود.

آب هندوانه و آبرسانی

اگر واقعاً یک میوه ایده آل برای آبرسانی وجود داشته باشد، آن هندوانه است. از آنجایی که 92 درصد آن آب است، میوه ای است که آبمیوه گیری شما آرزویش را داشته است. آب هندوانه کم کالری را می توان به دلخواه مصرف کرد و واقعا تشنگی شما را برطرف می کند.

وقتی عرق می کنید، نه تنها آب از دست می دهید، بلکه سدیم و پتاسیم را نیز از دست می دهید. این باعث سرگیجه، گرفتگی عضلات، حالت تهوع و البته کم آبی بدن می شود. توجه داشته باشید که پوست هندوانه سرشار از ویتامین ها به ویژه ویتامین های A و B6 و مواد معدنی است، بنابراین از آن برای تهیه آب میوه استفاده کنید.

نوشیدنی ایده آل برای ورزشکاران و بانوان

آب هندوانه راه حل خوبی برای این مشکل است. نوشیدن یک لیوان بزرگ از آن قبل از ورزش شما را هیدراته نگه می دارد، اما شما را از دردهای دردناک بدن نیز نجات می دهد. برای تاثیر بهتر، توصیه می شود آب آن را با استفاده از پوست هندوانه تهیه کنید.

هندوانه حاوی یک آنتی اکسیدان قوی است

هندوانه حاوی لیکوپن است. این یک رنگدانه کاروتنوئیدی است که در گوجه فرنگی نیز یافت می شود. هندوانه و گوجه فرنگی رنگ زیبای خود را مدیون لیکوپن هستند، اما بیش از هر چیز یک آنتی اکسیدان است. آب به دست آمده با 300 گرم هندوانه 18.16 میلی گرم لیکوپن را تامین می کند.

گوجه فرنگی حاوی مقدار بیشتری است (17 میلی گرم برای حدود 125 میلی لیتر سس گوجه فرنگی)، اما برای کسانی که آب گوجه فرنگی دوست ندارند، هندوانه یک جایگزین عالی است.

موارد منع مصرف و حساسیت به هندوانه

خوشبختانه موارد منع مصرف کمی برای مصرف هندوانه وجود دارد. با این حال، در برخی مناطق حساس، مصرف هندوانه می تواند واکنش های آلرژیک ایجاد کند که نباید نادیده گرفته شود. در صورت شک، توصیه می شود بلافاصله با یک متخصص بهداشت مشورت کنید. در صورت هایپرآرژینمی هندوانه نیز باید به مقدار محدود مصرف شود.

خطر ابتلا به آلرژی

هندوانه یکی از غذاهایی است که در سندرم آلرژی دهان می توان از آن استفاده کرد. این سندرم یک واکنش آلرژیک به پروتئین های خاص در طیف وسیعی از میوه ها، سبزیجات و آجیل است. این بیماری بر برخی از افراد حساس به گرده های محیطی تأثیر می گذارد.

علائم ممکن است ظاهر شوند و سپس ناپدید شوند، معمولاً در عرض چند دقیقه پس از خوردن یا دست زدن به غذای ناسالم. در صورت عدم وجود علائم دیگر، این واکنش جدی نیست و نباید به طور سیستماتیک از مصرف هندوانه خودداری کرد. با این حال، توصیه می شود برای تعیین علت واکنش به غذاهای گیاهی با یک متخصص آلرژی مشورت کنید.

هیپرآرژینمی

در انسان، سیترولین موجود در هندوانه به آرژنین، یک اسید آمینه ضروری تبدیل می شود. هیپرآرژینمی (آرژنین اضافی) یک بیماری ژنتیکی نادر است که در اثر کمبود آنزیم کبدی به نام آرژیناز ایجاد می شود. این می تواند منجر به آسیب عصبی شود. توصیه می شود افراد مبتلا به این بیماری مصرف آرژنین خود را محدود کرده و در نتیجه مصرف هندوانه را محدود کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها