رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 328518

خواص طالبی | فواید طالبی برای درمان سرطان و کاهش وزن

طالبی در طب سنتی فواید شگفت انگیزی دارد در این مطلب قصد داریم هر آنچه میخواهید در خصوص طالبی برای ماهش وزن و درمان سرطان بدانید برای شما گردآوری کردیم.

اسموتی طالبی
html>

طالبی یک میوه تابستانی آبدار و از خانواده هندوانه و خربزه و پرتقال است. همچنین به خانواده گیاهی مانند خیار ، کدو تنبل و کدو متعلق است.

طالبیهای نیمه شیرین که برای مردم آمریکا بسیار مشهور است نوعی مشکلون به نام Cucumis melo reticulatus است. این نام علمی در بخشی از کلمه "reticulated" ناشی از توصیف پوسته طلایی است.

هزاران سال پیش مردم طالبی را پرورش داده اند. اکثر مردم قبول دارند که احتمالاً ابتدا در ایران رشد کرده است. این میوه در سفر دوم در اواخر دهه 1400 با کریستوفر کلمب راهی جهان جدید شد.

مانند بسیاری از میوه ها و سبزیجات ، طالبی بیشتر آب است. یک فنجان مکعب تازه 144 کالری دارد ، 6٪ از نیاز روزانه شما به فیبر ، و دارای صفر درصد چربی و کلسترول است.

همچنین دارای:

100٪ از ارزش روزانه ویتامین C ، آنتی اکسیدان قدرتمندی است که سلول های شما را از آسیب محافظت می کند
تمام نیاز روزانه شما به ویتامین A ، که به سالم نگه داشتن چشم ، پوست ، استخوان ها و سیستم ایمنی بدن کمک می کند
حدود 12٪ از پتاسیم توصیه شده روزانه ، برای قلب ، ماهیچه ها و فشار خون است.

فواید سلامتی

کربوهیدرات آن کم است. طالبی ها 90٪ آب دارند. این تقریباً به اندازه هندوانه آبدار است. مقدار بالای مایعات به خون نمره گلیسمی کم 4 را می دهد ، بدین معنی که بدن شما آن را به آرامی هضم می کند و باعث افزایش قند خون نمی شود. بنابراین این یک انتخاب عالی برای مبتلایان به دیابت است.

شما را آبرسانی می کند. طالبی ها پر از الکترولیت هستند - مواد معدنی که مایعات را در بدن شما متعادل می کنند و به درستی کار می کنند. طالبی به شما کمک می کند هیدراته و سرشار از انرژی باشید.

این میوه ممکن است به مبارزه با بیماری ها کمک کند. ترکیباتی بنام فیتونغذی ها در طالبی به آن خاصیت ضد التهابی می دهند. که بخش خوبی از یک رژیم غذایی سالم است.

ویتامین ها و مواد معدنی فراوان موجود در طالبی ها ممکن است در موارد خاصی مشکل ایجاد کنند ( مضرات ) :

پتاسیم منبع خوبی است که می توانند به کاهش فشار خون شما کمک کنند. اما مصرف بیش از حد آن در صورت ابتلا به بیماری کلیوی ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. این امر به این دلیل است که اندام شما ممکن است نتواند تمام پتاسیم اضافی را فیلتر کند ، که می تواند به یک وضعیت جدی به نام هایپرکالمی منجر شود.

در صورت داشتن سرطان ، جراحی روده یا یک بیماری التهابی مقدار طالبی را که می خورید محدود کنید . در صورت داشتن اسهال ، گرفتگی یا مشکل در هضم غذا مقادیر زیادی فیبر حاصل از این میوه می تواند در روده شما مشکل ایجاد نماید.

خواص طالبی | فواید طالبی برای درمان سرطان و کاهش وزن

خواص طالبی

وجود مجموعه‌ای از ویتامین ها، به خصوص ویتامین های گروه ب در این میوه، آن را به ماده ای بسیار خوب برای تنظیم متابولیسم در بدن تبدیل کرده و از این رو میوه ای بسیار مفید برای افزایش وزن کودکان و نوجوانان و افراد لاغر است.

طالبی میوه ای خنک و اشتها آور است و به دلیل دارابودن درصد بالای آب، فیبر و مواد معدنی مناسب، ادرارآور و ملین است.

مصرف این میوه همچنین به افرادی که از کم خونی رنج می برند، توصیه می شود. مطالعات نشان داده است که افرادی که از آسم رنج می برند، در صورت استفاده از میوه هایی که خاصیت آنتی اکسیدانی بالایی دارند، کمتر دچار حملات تنفسی می شوند. از این رو مصرف طالبی برای کسانی که سل ریوی دارند، مفید است.

طالبی و گرمک به دلیل دارابودن مقدار زیادی فیبر برای کسانی که از یبوست رنج می‌برند، مفید است.

همچنین میوه هایی که پتاسیم بالایی دارند نظیر طالبی، موز، سیب و... از بروز نارسایی قلبی جلوگیری کرده و در صورت بروز، از شدت آن می کاهند. از آنجا که کلسترول، فشارخون و هموسیستیئن بالا، زمینه ساز بروز بیماری های قلبی هستند، مصرف طالبی به دلیل دارابودن مواد مغذی برای کنترل این سه فاکتور، مفید است و در سلامت قلب نقش کارآمدی دارد. البته افرادی که از بیماری قند رنج می برند در مصرف طالبی باید جانب احتیاط را رعایت کنند.

همچنین دانشمندان با تحقیق بر پوست میوه‌هایی مثل خربزه و طالبی دریافته‌اند که پوست این میوه‌ها می تواند منبعی برای مسمومیت غذایی باشد؛ از این رو شستن کامل میوه‌ها بسیار توصیه می‌شود.

خواص طالبی

طالبی و لاغری و کاهش وزن

طالبی میوه ای است که کالری کمی در آن وجود دارد و می تواند در برنامه های کاهش وزن مورد استفاده قرار گیرد. البته مقدار زیاد طالبی همچنین می تواند باعث کاهش انرژی بدن شما گردد و مشکلاتی را برای شما ایجاد کند. اضافه کردن غذاهای غنی از پروتئین به طالبی به کنترل کلی کالری های بدن کمک خواهد کرد.

خواص طالبی برای سلامت چشم

اگر به دنبال یک منبع خوب ویتامین A می گردید می توانید روی طالبی حساب ویژه ای باز کنید. در حقیقت طالبی حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن است و بدن می تواند بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل کند. هر دوی این مواد مغذی برای حفظ سلامت چشم ها و بینایی ضروری هستند.

طالبی و پیشگیری کننده انواع سرطان

ویتامین C بالایی که در طالبی وجود دارد به همراه بتاکاروتن، احتمال بروز سرطان هایی نظیر سرطان ریه، پستان، مثانه، روده بزرگ، معده و لوزالمعده را در افراد مستعد کاهش می دهد. این دو ماده مغذی (ویتامین C و بتاکاروتن) با فعالیت آنتی اکسیدانی که دارند، از فعالیت تخریبی رادیکال های آزاد جلوگیری کرده و مانع تشکیل غدد سرطانی می شوند.

طالبی منبع فلاونوئیدها (آنتی اکسیدان ها) مانند بتاکاروتن، لوتئین، زینگزانتین و کریپتوکسانتین است. این آنتی اکسیدان ها توانایی محافظت از سلول ها در برابر آسیب DNA و استرس اکسیداتیو را دارند. به این دلایل، مطالعات نشان داده اند که طالبی ممکن است در پیشگیری از سرطان روده بزرگ، پروستات، سینه، آندومتر، ریه و پانکراس موثر باشد. مطالعات نشان می دهد که آنتی اکسیدان ها و کوکوربیتاسین موجود در طالبی می توانند سلول های سرطانی را به خود تخریب کنند.

افزایش انرژی بدن با طالبی

ویتامین‌های گروه B در آزاد شدن انرژی کربوهیدرات در سلول‌ها موثر هستند و فیبر غذایی نیز به تحویل تدریجی کربوهیدرات (قند) موجود در مواد غذایی به جریان خون بسیار کمک می‌کند. از این رو طالبی که منبع خوبی از فیبر خوراکی و ویتامین های گروه B می‌باشد، میوه‌ای عالی برای تولید انرژی حاصل از متابولیسم کربوهیدرات و حفظ قند خون در حد مطلوب و به بیان ساده «افزایش انرژی پایدار» به شمار می رود.

طالبی؛ منبع غنی ویتامین A

طالبی یکی از بهترین منابع ویتامینA بوده و مملو از بتاکاروتن است که در بدن تبدیل به ویتامینA می شود. در یک فنجان آب طالبی فقط ۵۶ کالری انرژی وجود دارد، ولی ۱۲۹ درصد نیاز روزانه ما به ویتامینA را تامین می کند که دربهبود بینایی و پوست بدن نقش دارد.

به علاوه، بتاکاروتن بالای طالبی، مانع بروز آب مروارید در سالمندان می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند، افرادی که از طریق رژیم غذایی‌شان، هر روز بتاکاروتن کافی دریافت می‌کنند، کمتر به آب مروارید دچار می شوند

خواص طالبی در بارداری


خوردن طالبی در بارداری مجاز است و مشکلی ایجاد نمی کند. طالبی بسیار مفید است و مواد مغذی زیادی نیز دارد. کالری آن متوسط و مواد مغذی آن فراوان است بنابراین برای خانم های باردار مفید است. این میوه برای رشد و تکامل جنین نیز مفید است.
اما اگر پزشک خوردن طالبی را ممنوع کرد تعجب نکنید زیرا احتمال وجود باکتری لیستریا بیرون آن وجود دارد. اما در صورت پوست کردن آن مشکلی ایجاد نمی شود.

خواص طالبی برای پوست و مو

آخرین مورد از خواص طالبی مربوط به تاثیر آن بر سلامت پوست و مو می شود. خوردن میوه هایی مثل طالبی برای موهای شما مفید است زیرا حاوی ویتامین A ماده مغذی مورد نیاز برای تولید سبوم می باشد و باعث می شود موهای شما مرطوب و سالم باقی بماند. ویتامین A همچنین برای رشد بافت های بدن از جمله پوست و مو لازم و ضروری می باشد. مصرف کافی ویتامین C برای ساخت و حفظ کولاژن که باعث تولید ساختار مناسب پوست و مو می شود ضروری می باشد. یک فنجان طالبی حدود ۹۷% نیاز روزانه ما به ویتامین C را رفع می کند. طالبی برای مرطوب نگاه داشتن بدن عالی می باشد که باعث حفظ سلامت مو و پوست شما می گردد.

کاروتنوئیدهای موجود در هویج، سیب زمینی شیرین، کدو تنبل و طالبی خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. علاوه بر این به کاهش درد و آسیب ناشی از آفتاب سوختگی کمک می کنند و از پوست در برابر پیری (چروک، تغییر رنگ و ...) محافظت می کنند.

دستور العمل های خوشمزه با طالبی

اگر به دنبال یک میان وعده با طراوت هستید ، با دستورالعمل خوردن طالبی چیزی است : طالبی همراه با ژامبون به عنوان یک غذای خوش طعم ، همراه با میوه های دیگر به عنوان سالاد میوه ای کم کالری برای دسر یا به عنوان سوربت را می توانید به اشکال مختلف سرو کنید در وعده های غذایی از یک میان وعده تازه لذت ببرید.

قبل از خوردن ، طالبی را از وسط نصف کنید و تخمها را با قاشق بردارید. سپس به ستون برش داده می شود ، بسته به نوع استفاده مورد نظر ، پوسته را می توان خارج کرد.

طالبی منبع خوبی از ویتامین ها است

طالبی منبع خوبی از ویتامین C و منبع ویتامین C است. ویتامین C دارای خواص آنتی اکسیدانی است و ممکن است تا حدی مسئول اثرات مفید مرتبط با مصرف زیاد میوه و سبزیجات باشد. ویتامین C موجود در خون به کاهش اکسیداسیون و التهاب در بدن کمک می کند، یک اثر محافظتی در برابر شروع برخی بیماری های دژنراتیو مرتبط با افزایش سن.

طالبی منبع ویتامین B6

طالبی منبع ویتامین B6 است. این ویتامین که پیریدوکسین نیز نامیده می شود، یکی از کوآنزیم هایی است که در متابولیسم پروتئین ها و اسیدهای چرب و همچنین در تولید انتقال دهنده های عصبی (پیام رسان در تکانه های عصبی) نقش دارد. همچنین به تولید گلبول های قرمز خون کمک می کند و به آنها اجازه می دهد تا اکسیژن بیشتری را حمل کنند. پیریدوکسین همچنین برای تبدیل گلیکوژن به گلوکز ضروری است و به عملکرد صحیح سیستم ایمنی کمک می کند. در نهایت این ویتامین در تشکیل برخی از اجزای سلول های عصبی نقش دارد.

خواص طالبی | فواید طالبی برای درمان سرطان و کاهش وزن

موارد منع مصرف طالبی و آلرژی

طالبی بیش از حد رسیده آیا خطرناک است؟

هنگامی که میوه ها بیش از حد رسیده اند، اتانول (الکل) تولید و انباشته می شود که طعم آنها را تغییر می دهد. اتانول موجود در یک میوه به خودی خود خطرناک نیست، اما می تواند برای افرادی که به این ماده حساسیت دارند خطری ایجاد کند. موارد معدودی از واکنش های آنافیلاکتیک به اتانول گزارش شده در ادبیات علمی مربوط به مصرف نوشیدنی های الکلی است. با این حال، یک مورد گزارش شده از مصرف طالبی بیش از حد رسیده است که باعث واکنش آنافیلاکتیک ناشی از اتانول در یک فرد غیر حساس به خربزه می شود. بدیهی است که این وضعیت خاص نادر است، اما به هر حال احتیاط در مورد مصرف میوه های رسیده در افراد حساس به اتانول را توجیه می کند.

آلودگی طالبی

خربزه می تواند در مراحل مختلف بین چیدن و خوردن به باکتری هایی مانند سالمونلا آلوده شود. در سال های اخیر، تعداد قابل توجهی از عفونت های مرتبط با مصرف طالبی گزارش شده است. حتی اگر مصرف کننده نتواند از برخی عوامل آلودگی جلوگیری کند، باز هم می تواند با انجام اقدامات احتیاطی خطر ابتلا به عفونت را به حداقل برساند. اگر قسمت بیرونی خربزه از قبل آلوده شده باشد، باکتری ها می توانند هنگام برش وارد میوه شوند.

طالبی و پیشگیری از بیماری قلبی

به همین ترتیب، بیماری قلبی اغلب با سطوح بالای التهاب همراه است. در واقع، بسیاری از اختلالات مانند فشار خون بالا، کلسترول، و خطر ایست قلبی و سکته با التهاب مرتبط هستند. افزایش بیش از حد در بدن و استرس اکسیداتیو مزمن. بنابراین، کوکوربیتاسین طالبی در برابر بیماری های قلبی موثر است.

طالبی ایمنی را تقویت می کند

کاروتن ها و آنتی اکسیدان های موجود در طالبی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و بنابراین در پیشگیری از عفونت های مختلف مفید است. بتاکاروتن بیشتر به دلیل نقشش در سیستم ایمنی شناخته شده است و مطالعات متعدد نشان می دهد که نه تنها در برابر بیماری های رایج، بلکه در برابر بیماری های جدی تری مانند سرطان نیز موثر است.

طالبی و کمک به ریکاوری عضلات و افزایش استقامت

طالبی مقادیر متوسطی پتاسیم را تامین می کند: 14 AJR در هر 160 گرم. پتاسیم برای عملکرد مناسب بدن مهم است، زیرا به کنترل ضربان قلب و تنظیم فشار خون کمک می کند. بنابراین به پیشگیری از بیماری های قلبی، سکته مغزی و سایر مسائل مربوط به سلامت قلب و عملکرد صحیح سلول ها کمک می کند. پتاسیم برای ورزشکاران نیز مهم است: به عنوان یک گشادکننده عروق در نظر گرفته می شود که باعث بهبودی بهتر و همچنین عضله سازی و استقامت می شود.

طالبی از سلامت چشم محافظت می کند

بتاکاروتن، ویتامین A، ویتامین C، لوتئین و زیناکسانتین همه اجزایی هستند که به سلامت چشم کمک می کنند. به عنوان مثال، زینگزانتین دارای اثرات آنتی اکسیدانی بر روی چشم ها است و آنها را در برابر اشعه UV محافظت می کند. علاوه بر این، به نظر می رسد کاروتنوئیدها از شبکیه در برابر آسیب محافظت می کنند و بنابراین در برابر دژنراسیون ماکولای مرتبط با سن محافظت می کنند. چندین مطالعه همچنین نشان می دهد که کمبود قابل توجه ویتامین های A و C می تواند باعث گلوکوم و دژنراسیون ماکولا شود. بنابراین مصرف طالبی یک پیشگیری عالی در برابر این نوع مشکلات است.

طالبی و برای هضم غذا مفید است

طالبی یک میوه مرطوب کننده خاص است که حاوی مقادیر بسیار زیادی آب است. این کار سیستم گوارشی را هیدراته نگه می دارد و به بدن کمک می کند تا از شر سموم و مواد زائد خلاص شود.

همچنین الکترولیت های آن در دفع سموم مفید است و به دفع مایعات و آب اضافی بدن کمک می کند. این کار علائم هضم ضعیف مانند نفخ و تورم را از بین می برد. به همین ترتیب، پتاسیم با متعادل کردن احتباس آب به هضم کمک می کند، بنابراین از کم آبی که می تواند از مشکلات اسهال جلوگیری کند، جلوگیری می کند.

طالبی PH بدن را دوباره متعادل می کند

همه انواع طالبی غذاهای قلیایی هستند، بنابراین به بازگرداندن تعادل pH بدن به سطوح طبیعی کمک می کنند. به نظر می رسد بیماری ها در محیط های قلیایی سخت تر از سیستم های اسیدی تر هستند. بنابراین، خوردن طالبی و سایر غذاهای قلیایی می تواند به محافظت از بدن در برابر التهاب و بیماری کمک کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها