رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 419936

عوارض عدم درمان ارتودنسی ثابت

رپورتاژ آگهی / خیلی از افراد به دلیل ترس از درد و نگرانی و یا هزینه های ارتودنسی درمان ارتودنسی را انجام نمی دهند خیلی از افراد هم حوصله وقت گذاشتن برای درمان ارتودنسی را ندارند به سراغش نمی روند. اما باید بدانید که اگر دندان هایتان نامرتب و نامنظم است و مشکل دارید باید درمان ارتودنسی را انجام دهید و ارتودنسی نکردن مایه پشیمانی خواهد بود.

dir="RTL" style="text-align:right">انتخاب یک متخصص ارتودنسی هم در این زمینه می تواند کار ساز باشد تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

ارتودنسی نکردن خطرناک است؟

در واقع در خیلی از موارد نمی توان فقط به دلیل پیشگیری از بیماری لثه و پوسیدگی دندان ارتودنسی را تجویز کرد. اما ارتودنسی برای دندان هایی که خیلی شلوغ و نامرتب هستند می توان ادعا کرد که ضروری است در واقع ارتودنسی برای اصلاح فک ها و درمان دندان های نامرتب مناسب است بعضی از بیماران دارای فک های کوچک و دندان های بزرگی هستند که باعث می شود تا دندان ها بسیار شلوغ به نظر برسند و همچنین دندان های کوچک برای فک های بزرگ باعث فاصله می شود. برای این نوع از دندان ها باید درمان ارتودنسی را انجام داد و انجام ندادن آن باعث می شود تا دندان ها آنقدر نامرتب باشند که بیمار نتواند به خوبی اطراف دندان ها را تمیز کند زیرا که مسواک نمی تواند به تمام دندان ها نفوذ کند و حتی نخ دندان هم نمی تواند به خوبی اطراف دندان را تمیز کند. شاید بتوان با استفاده از مسواک مخصوص و واترجت تا حدودی به این مکان ها دسترسی پیدا کرد اما استفاده از این وسایل هم خطر و ریسک خودش را دارد و بهترین درمان برای مرتب کردن و مراقبت از دندان ها ارتودنسی است. یک دکتر ارتودنسی در این حالت می تواند اطلاعات جامعی را برای شما ارائه کند. پس حتما در این زمینه به مشاوره با یک متخصص هم می تواند کار ساز باشد.

شایع ترین عوارض ارتودنسی نکردن:

یکی از شایع ترین عوارض ارتودنسی نکردن پلاک های میکروبی است و افزایش ریسک پوسیدگی دندان ها بالا می رود و حتی در شرایطی که بیمار کاملا بهداشت را رعایت هم کند دچار پریودنتال می شود و به این صورت است که دندان های قدامی فشار زیادی را تحمل می کنند و به طور کلی ساپورت استخوانی از بین می رود اگر بیمار به موقع عمل ارتودنسی را انجام دهد علاوه بر اینکه زیبایی بدست می اورد بلکه دچار خطر و ریسک پوسیدگی دندان و از بین رفتن پریودنتال دندان هم نمی شود.

عوارض کلی ارتودنسی نکردن:

باعث می شود جویدن غذا به سختی انجام شود و اشکال درجویدن به وجود می آید و خوب نجویدن باعث می شود غذا به خوبی هضم نشود و مشکلات گوارشی و درد های معده را به همراه خواهد آورد و کاملا مشخص است که ارتودنسی نکردن علاوه بر آسیب وارد کردن بیشتر به دندان ها به دیگر اعضای بدن هم آسیب وارد می کند. یکی دیگر ازعوارضی که وجود دارد بخاطر فشار های اضافی که به لثه و دندان وارد می شود باعث می شود تا دندان ها لق بشوند که لق شدن دندان ها غذا خوردن و جویدن هم برای افراد سخت می کند. حتی جالب است بدانید یکی از عوارض ارتودنسی نکردن دندان ها ایجاد سردرد های مزمن است و همچنین درد های صورت که دلایل این درد ها هم ارتودنسی نکردن دندان ها است.

بعضی از افراد همانطور که گفته شد دارای فک های بزرگ با دندان های کوچک و یا فک های کوچک با دندان های بزرگ هستند که در هر دو این موارد دندان ها نامرتب و بد شکل است و احتیاج به ارتودنسی است و ارتودنسی نکردن این نوع دندان هامشکلات تنفسی به وجود می آورد در واقع گاهی به دلیل تنگی فک مشکلات تنفسی مانند تنفس از طریق دهان ایجاد می شود و حتی جالب است که بدانید به دلیل تنگی فک انحراف در فک و عدم تقارن در صورت به وجود می آید.

ارتودنسی نکردن دندان های نامرتب با فک هایی که مشکل دارند باعث عوارض بسیاری می شود که باعث می شود بر روی اعضای دیگر بدن هم تاثیر خودش را بزارد و بیمار دچار مشکلات زیادی شود.

اطلاعات جامعی از ارتودنسی را می توانید در آدرس اینترنتی https://www.drsadreddini.ir کسب کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها