رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 431640

طرز تهیه کیک کشمشی و زعفرانی بدون فر | ناکت مهم در تهیه کیک وانیلی کشمشی

کیک کشمشی و زعفرانی یک کیک عالی و با ظاهری جذاب است که نحوه آماده سازی آن زمان زیادی از شما نمیگیرد در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این کیک لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

کیک کشمشی زعفرانی
an style="color:#ff0000">مواد لازم :

آرد قنادی یک پیمانه + دو سوم پیمانه بکینگ پودر سه قاشق چایخوری
نشاسته ذرت یک سوم پیمانه شکر یک پیمانه
زعفران دم کرده غلیظ سه قاشق غذاخوری کشمش نصف پیمانه
وانیل یک چهارم قاشق چایخوری یک قاشق غذاخوری آرد برای آغشته کردن کشمش
گلاب یک سوم پیمانه روغن مایع نصف پیمانه
ماست دو سوم پیمانه تخم مرغ چهار عدد


پیمانه لیوان فرانسوی دسته داره.

طرز تهیه کیک کشمشی و زعفرانی بدون فر | ناکت مهم در تهیه کیک وانیلی کشمشی


ابتدای کار به چند نکته مهم توجه کنید :
- تخم مرغ نباید یخ باشد : حتما اجازه دهید یکی دو ساعت بیرون یخچال باشد تا به دمای محیط برسد ( پیشنهاد می گردد برای گرم شدن تخم مرغ ها ، توی کاسه ، آب گرم ریخته ، تخم مرغ ها رو داخلش گذاشته تا گرم شوند ، بعد استفاده گردد) . این نکته تو بافت و پف کیک خیلی موثراست .
- ماست یا شیر هم حتما کمی گرم باشد.

برای تهیه کیک کشمشی می توانید مواد اولیه وسایل قنادی را آنلاین خریداری گنید.

طرز تهیه:

مرحله اول:

تخم مرغ ، شکر و وانیل رو حدود هفت هشت دقیقه با همزن میزنیم تا خوب پف کند و کامل سفید رنگ و کشدار گردد . بعد روغن رو اضافه میکنیم و خوب هم میزنیم . بعد ماست ، گلاب و زعفران رو اضافه میکنیم .

مرحله دوم:

مخلوط آرد ، نشاسته ذرت و بکینگ پودر رو سه بار الک کنید و در سه مرحله به مایه تخم مرغی اضافه کنید و بدون همزن برقی هم بزنید . در مرحله آخر همزن رو روشن کنید و مدت پانزده ثانیه هم بزنید تا گلوله های آرد باز گردد (بیشتر نباشد که پف کیک رو میگیره ) .

مرحله سوم:
شعله پخش کن را روی شعله متوسط قرار دهید . اگه روی شعله کوچیک بزارید کیک خمیر میشود و پف نمی کند و اگه روی شعله بزرگ بزارید ، احتمال داره کیک بسوزد . اجازه دهید شعله پخش کن روی شعله متوسط یک ربع بماند تا خوب داغ گردد .حرارت هم باید کاملا ملایم باشد .

مرحله چهارم:

مواد رو داخل قابلمه به قطر بیست و سه ریخته . کف قابلمه رو چرب کنید . کاغذ روغنی حتما بندازید. ابتدا یک سوم مواد کیک رو داخل قابلمه بریزید . بعد یک سوم کشمش ها رو که اول مرطوب شده و بعد با آرد خوب مخلوط کردین روی آن بریزید . اصلا هم نزنید ، چون ته کیک می رود و میسوزد . بعد دوباره نصف مایه کیک باقیمانده رو بریزید و کشمش روی آن بریزید .

مرحله پنجم:

در آخر باقی مایه کیک رو بریزین و بعد کشمش روی آن بریزید. ( پس توی سه مرحله مایه کیک و کشمش ها ریخته میشود ، چون اینطوری کشمش ها بطور یکنواخت داخل بافت کیک ، بعد از پخت قرار میگیرند ) . اصلا هم نزنید .

مرحله ششم:

حالا قابلمه رو روی شعله پخش کن که گرم شده بزارید . درب قابلمه رو دم کنی بزارید و حرارت رو خیلی ملایم کنید . کیک حدود یک ساعت و نیم طول می کشد تا آماده شود . تا قبل از یک ساعت اصلا درب قابلمه رو برندارید ، چون پفش میخوابد . بعد از این زمان در رو بردارید ، اگر روی کیک خشک و پخته بود و دور کیک طلایی بود ، یا خلال دندون یا چاقو تست کنید ، اگه تمیز بیرون اومد آماده است و گرنه که بزارید بازهم بماند .
برای پخت داخل فر هم حدود 45 دقیقه ( البته بعد از نیم ساعت چک کنید چون دمای فرها متفاوته ) دمای 180 درجه قرار بدید . کیکی با بافتی عالی و سبک و طعم و عطر فوق العاده ای خواهید داشت .

طرز تهیه کیک وانیلی کشمشی

طرز تهیه کیک وانیلی کشمشی

مواد لازم :

تخم مرغ چهار عدد وانیل یک چهارم قاشق چایخوری
شکر دو پیمانه بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری
ماست (شیر) یک پیمانه آرد سفید سه پیمانه
آب جوش دو سوم پیمانه کشمش دو سوم پیمانه
روغن مایع یک پیمانه گلاب کمی



طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا شکر و وانیل را به همراه تخم مرغها با دور تند همزن برقی بزنید. سپس ماست ، روغن و آب جوش را مواد اضافه نمایید. . در آخر آرد و بکینگ پودر را بیافزایید.

مرحله دوم:
کشمش را با کمی گلاب خیس کرده بعد به آرد سفید آغشته کنید ، تا حین پخت ، ته نشین نگردد قالب دلخواه رو چرب و آردپاشی کنید. کمی از مایه کیک رو ریخته و بعد کمی کشمش روی آن بریزید. در آخر در فر از قبل گرم شده با دمای 180درجه حدود پنجاه دقیقه بپزید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها