رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 328164

خواص کشمش | خواص کشمش در بارداری و کم خونی

هر آنچه میخواهید درباره کشمش و خواص آن برای بارداری و کم خونی بدانید در این مطلب برای شما گردآوری نمودیم که در ادامه میخوانید.

کشمش
html>

کشمش به رنگ های قهوه ای ، زرد یا بنفش است. در واقع آنها انگور هستند که در یک میوه خشک کن مانندخورشید خشک شده اند. معمولاً آنها به ماست ، جو دوسر ، غلات یا گرانول و سالاد اضافه می شوند. به دلیل کوچک بودن آن ، کشمش با انرژی پر شده و سرشار از ویتامین ها ، فیبر و مواد معدنی است. کشمش طعم شیرینی دارد و از کالری و قند زیادی برخوردار است. در صورتیکه در مقادیر متوسط مصرف می شوند ، برای سلامتی مفید هستند. این میوه هضم را بهبود می دهد ، استخوان را قوی نگه می دارد و باعث افزایش سطح آهن می شود.

انواع کشمش به نوع انگور مورد استفاده بستگی دارد و در رنگ ها و اندازه های مختلفی چون قهوه ای ، سیاه ، سبز ، زرد ، آبی و بنفش یافت می شود. به طور سنتی کشمش خشک شده از آفتاب است

کشمش حاوی ترکیبات فنولیک مانند:

کوینیک اپیکاتچین
اسیدهای گالیک کاتچین
کرولوژئیک کافئین

کشمش طلایی به دلیل خاصیت آنتی اکسیدانی سولفیت حاوی ترکیبات تقویت کننده سلامتی است در مقایسه با کشمش و انگور خشک شده در آفتاب ، کشمش طلایی دارای محتوای بالای آنتی اکسیدانی و فنلی است.

تاریخچه

خشک کردن انگور برای ساخت کشمش یک عمل باستانی است که به هزاران سال قبل بر می گردد. ققنوسان و ارامنه زودتر از همه تاکستان ها را یافتند. چندین بار در عهد عتیق کتاب مقدس ذکر شده است. در روم باستان و یونان ، کشمش به عنوان جایزه برای مسابقات و ورزش ها ارائه می شد. پزشکان برای تجویز آن به عنوان یاری برای بیماریها استفاده می کردند.

کشمش ناخواسته ، چند سال قبل از مسیح کشف می شود. مردم انگور مصرف می کردند ، اما نمی دانستند که وقتی این انگور را خشک می کنند ، ممکن است این میوه مناسب برای سلامتی باشد کارشناسان اعلام می کنند که فنیقی ها و همچنین ارمنی ها اولین ملل در سراسر جهان بودند که کشمش را کشف کردند. فنیقی ها تاکستان های خود را در اسپانیا و یونان مستقر کردند که برای پرورش کشمش مناسب بود و همچنین ارمنیان تاکستان های خود را در داخل ایران ، ترکیه و عراق مستقر کردند. یونانیان و همچنین رومی ها تقاضای عمومی برای کشمش را شروع کردند و پس از آن برخی از کشورهای دیگر نیز استفاده از کشمش را آغاز کردند.

روند خشک شدن میوه به احتمال زیاد بطور تصادفی اتفاق افتاد. واقعاً این امکان وجود دارد که مردم میوه های افتاده ای را کشف کنند که در حقیقت زیر آفتاب خشک شده بود و همچنین پس از نمونه برداری از آن طعم شیرین آن را فهمیدند. تحقیقات نشان داده است که کشمش ها در 2000 B.C توسط مصری ها ساخته شده اند. کشمش به ویژه در نوشته های تاریخی قبلاً مورد اشاره قرار گرفته است و همچنین نشان می دهد که از این مواد برای مصرف ، مقابله با مشکلات بهداشتی و در برخی موارد پرداخت مالیات استفاده شده است.

شوالیه های قرون وسطایی کشمش های اروپایی شمالی را به عنوان نمونه در ایران و مدیترانه در طول جنگهای صلیبی معرفی کردند. با گسترش کشت به آلمان و فرانسه ، کشمش به بخشی ارزشمند از غذاهای اروپایی تبدیل شد. به طور کلی کشمش از یونان ، ترکیه و ایران می آمد. در حال حاضر ایالات متحده پیشرو تولید کشمش است که پس از آن استرالیا است. انگور در قرن 18th در کالیفرنیا (آمریکا) کاشته شد و از آنجا است که کشمش از آن سرچشمه می گیرد. در سال 1873 ، اولین محصول کشمش آمریکا به طور تصادفی اتفاق افتاد که دره San Joququin Valley دچار موجهای گرما شدیدی شد که قبل از برداشت انگور روی انگور را خشک کرد.

خواص کشمش

خواص کشمش

کشمش تأثیر بسیار زیادی در کاهش فشار خون و حفظ سلامت قلب دارد. مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف روزانه‌ی کشمش، به ویژه اگر همراه تنقلات دیگر باشد، فشار خون را به مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد. از طرفی کشمش آن‌قدر آسان و سریع قابل مصرف و در دسترس است که هیچ بهانه‌ای برای حذف آن از رژیم غذایی‌تان نخواهید داشت.

کشمش و کاهش فشار خون

آیا در حال حاضر از فشار خون بالا رنج می‌برید. قطعا مایلید هر چه سریع‌تر از دست این موضوع خلاص شوبد. به جز نظارت بر خوراکی‌هایی که می‌خورید، مصرف کشمش هم می‌تواند برای فشار خون‌تان فوق‌العاده باشد. بسیاری از کارشناسان باور دارند دلیل کارایی بالایی کشمش در کاهش فشار خون، سطح بالای پتاسیمی است که می‌توان در آن یافت.

تاسیم اساسا می‌تواند به کاهش تنش عروق خونی و جریان آزادانه‌ی خون در بدن کمک کند می‌تواند به طورکلی تاثیر مثبتی بر بدن داشته باشد.

کشمش و جلوگیری از کم‌خونی

برخی افراد ویتامین‌های موردنیاز بدن برای تشکیل گلبول‌های قرمز خون را کم دارند. کشمش می‌تواند به حل این مشکل کمک کند. کشمش نه تنها حاوی ویتامین‌های ب کمپلکس است بلکه آهن و مس نیز دارد که به جلوگیری از کم‌خونی کمک می‌کند. هم‌چنین، کشمش می‌تواند کمک کند هنگام زخم شدن بخش‌های مختلف بدن، خون سریع‌تر منعقد شود.

آیا کشمش چاق کننده است

کشمش‌ها مانند هر میوه‌ی خشک دیگری، غنی از فروکتوز و گلوکوز هستند که مقدار زیادی انرژی فراهم کرده و به افزایش وزن کمک می‌کنند. به همین دلیل کشمش می‌تواند بخشی از رژیم غذایی یک فرد را تشکیل دهند، به ویژه رژیم غذایی بدن‌سازان یا ورزشکارانی که به مقدار زیادی انرژی نیاز دارند. یک دلیل دیگر برای افزایش وزن با مصرف کشمش، وجود چندین ویتامین، اسید آمینه و مواد معدنی است که به جذب سایر مواد مغذی و پروتئین‌ها در بدن کمک می‌کنند.

همه به دنبال کاهش وزن نیستند. افرادی هستند که به دنبال افزایش وزن از راه های سالم هستند. و به لطف کشمش می توانید به طور کلی آن را دریافت کنید.

اگر می خواهید وزن اضافه کنید، کشمش می تواند بهترین دوست شما باشد. کشمش سرشار از فروکتوز و گلوکز است و به شما انرژی زیادی می دهد. آنها به شما کمک می کنند تا وزن خود را بدون کلسترول بد در بدن افزایش دهید.

کشمش برای درمان عفونت‌ها

شما به آنتی‌اکسیدان‌های ضدالتهابی نیاز دارید که می‌توانند کمک کنند از شر عفونت‌های احتمالی در بدن‌تان خلاص شوبد. به جای مصرف دارو، می‌توانید مقدار کافی کشمش مصرف کنید تا به درمان عفونت‌ها کمک کنید. مواد مغذی موجود در کشمش مسئول آن هستند که مطمئن شوند مستعد سرماخوردگی و سایر انواع بیماری‌های معمول نباشید.

خواص کشمش برای پوست

اگر کشمش‌ به خاطر یک چیز شناخته شود، تاثیر آن در ایجاد پوست دلخواه آدم‌ها است. آن‌چه آن‌ها را از کرم های معمولی مورداستفاده‌تان متمایز می‌کند، آن است که کشمش‌ از درون شروع به ترمیم پوست می‌کند. پوست از درون ترمیم می‌شود و این تغییرات به تدریج در خارج نیز مشخص می‌شود.

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در کشمش سیستم ترمیم پوست را تسریع می‌بخشند، پوست را پر و سفت می‌کنند و مانع از آسیب دیدن آن می‌شوند. این میوه‌های خشک مقوی همچنین سلول‌های پوست را دوباره احیاء می‌کنند و از شل و ول شدن پوست جلوگیری می‌کنند. کشمش غلیظ در آنتی اکسیدان ها، مواد معدنی و ویتامین ها - به ویژه روغن هسته و پالپ آن یک متحد عالی برای داشتن پوستی درخشان و جلوگیری از پیری پوست است. این میوه باعث آبرسانی پوست می شود و این توضیح می دهد که چرا بسیاری از برندها آن را برای تولید محصولات آرایشی خود مانند انتخاب کرده اند. همچنین برای ترمیم موهای آسیب دیده استفاده می شود.

خواص کشمش در بارداری

خواص کشمش در بارداری

در بارداری بدن تغییرات زیادی می کند. تمام این تغییرات باعث استرس می شود که می تواند منجر به سرطان یا بیماری های قلبی عروقی شود. کشمش به خاطر خواص آنتی اکسیدان مانع از این بیماری ها می شود.

تامین انرژی

در بارداری، خستگی یکی از مشکلات رایج است. کشمش به خاطر قند و گلوکزی که دارد باعث تامین انرژی می شود.

کمک به رشد استخوان ها و بینایی جنین

خوردن کشمش در بارداری به جنین نیز کمک می کند. ویتامین آ موجود در کشمش برای بینایی جنین مفید است. همچنین کلسیم موجود در آن باعث قوی شدن استخوان های جنین می شود.

مضرات مصرف کشمش

قند طبیعی کشمش هضم آسانی دارد و انرژی زیادی هم برای بدن فراهم می‌کند. اما باید حواس‌تان باشد که هر روز مقدار مشخصی از آن مصرف کنید چون ممکن است مصرف قندتان بیش از حد مجاز در روز شود. کشمش هم مانند تمامی میوه‌های خشکِ دیگر باید به اندازه مصرف شود چون به دلیل کربوهیدراتی که دارد موجب افزایش وزن خواهد شد.

کشمشی که به روش صنعتی و توسط بخار دی‌اکسید گوگرد تهیه شده باشد، ممکن است برای افراد مبتلا به آسم و دارای مشکلات تنفسی یا افرادی که به گوگرد حساسیت دارند، مشکل ایجاد کند. البته خودتان هم می‌توانید کشمش را به‌صورت سنتی تهیه کنید.

کشمش را به عنوان یک میان‌وعده‌ی شیرین به تنهایی و همراه با دیگر تنقلات یا انواع شیرینی، کیک، سالاد و غذاهای متنوع یا همراه با یک فنجان چای ایرانی مطبوع به جای قند یا شکر میل کنید و از طعم و خواص جادویی آن لذت ببرید.

طریقه‌ی مصرف کشمش

کشمشی که در بازار وجود دارد معمولا آماده‌ی مصرف است و می‌توان آن را به تنهایی به عنوان میان‌وعده یا همراه با برنج، انواع چاشنی‌ها، سالاد و غلات سرد و گرم مثل بلغور جوی دوسر یا گرانولا (گرانولا نوعی میان‌وعده یا صبحانه‌ی سالم و مقوی است که از ترکیب جوی دوسر پرک‌شده با عسل یا شکر قهوه‌ای تهیه می‌شود) و انواع پودینگ‌ها به عنوان یک وعده‌ی کامل مصرف کرد. کشمش هم مثل خیلی از تنقلات دیگر معمولا به‌صورت مخلوط با انواع آجیل‌ها و برای ما ایرانی‌ها همراه با نخودچی به عنوان نخودچی کشمش خورده می‌شود.

هنگامی‌ که کشمش به محصولات پخته‌شده مثل کوکی‌ها، کیک و شیرینی اضافه می‌شود به حفظ رطوبت محصول نهایی کمک می‌کند. شما می‌توانید کشمش را به هر غذای پخته یا سرد، سالادها و سبزیجات اضافه و میل کنید.

بهتر است کشمش را در جای خشک، خنک، در ظرف‌های دربسته و تاریک نگه‌ دارید تا رطوبت آن حفظ شود. اگر کشمش را در یخچال یا فریزر بگذارید، می‌توانید تا یک‌سال آن را تروتازه حفظ کنید. حواس‌تان باشد که کشمش را در کابینت‌های نزدیک اجاق گاز نگه ندارید چون باعث می‌شود رطوبت کشمش سریع‌تر از دست برود.

فواید کشمش برای چشم

دقیقاً مانند خربزه یا موز ، کشمش به طور غیر مستقیم برای سلامت چشم مفید است. این بدان معنی است: کشمش به راحتی غذای ایده آل برای چشم نیست. اما به دلیل خواص مثبت آنها در متابولیسم متعادل نقش دارند. و این به نوبه خود به ما کمک می کند تا از بیماری هایی که می توانند بر سلامت چشم ما تأثیر بگذارند جلوگیری کنیم.

به عنوان مثال ، کشمش عملکرد گردش خون را بهبود می بخشد. این فقط در وضعیت خوب نگه داشتن عروق و رگها نیست. بلکه در مورد کیفیت خونی است که چشم و مغز ما را تأمین می کند. و این در نهایت نقش مهمی در بینایی دارد ، زیرا مغز تصاویری را که در شبکیه ما نشان داده شده تفسیر می کند.

کشمش همچنین تأثیر مثبتی بر میزان کلسترول دارد. با این کار ، احتمال چاقی و بیماری های مربوطه ، از جمله مواردی که می توانند باعث آسیب دیدگی و بدتر شدن در سیستم بینایی ما شوند ، کاهش می یابد.

کشمش و دیابت

برخلاف تصور رایج، کشمش برای بیماران دیابتی خطرناک نیست. طبق بسیاری از مطالعات، کشمش به کاهش سطح انسولین در بیماران دیابتی کمک می کند. آنها می توانند انتقال انسولین پس از غذا را کاهش دهند.

آنها همچنین جذب قند توسط بدن را تعدیل می کنند، اما ترشح گرلین و لپتین را نیز فعال می کنند که آنها را متحدان امیدوارکننده ای برای حفظ یک رژیم غذایی خوب و غلبه بر دیابت می کند. با این حال، کشمش باید در حد اعتدال مصرف شود، زیرا تری گلیسیرید بالایی دارد که می تواند باعث دیابت شود.

کشمش و یبوست

کشمش به دلیل داشتن فروکتوز بالا و خاصیت ملین، یبوست را برطرف می کند. به طور مشخص، پس از خوردن، این نوع میوه خشک به دلیل مایعات طبیعی بدن شروع به متورم شدن می کند، که به غذا اجازه می دهد تا در مجرای روده حجم داده شود و در نتیجه اثر یبوست را برطرف کند. ترکیب سلولز، قند و اسیدهای آلی موجود در آن، این ماده غذایی را به یک خوراکی مفید طبیعی تبدیل کرده است.

علاوه بر این، کشمش مدفوع نرم را از طریق محتوای فیبر خود دفع می کند که می تواند مایع این مواد را جذب کند و در نتیجه دفعات اسهال را محدود کند.

خواص کشمش |  خواص کشمش در بارداری و کم خونی

کشمش ارگانیک یا غیر ارگانیک

کشمش را می توان از کشاورزی ارگانیک یا از کشاورزی فشرده به دست آورد. به دلایل زیادی، کشاورزی ارگانیک را ترجیح دهید که از درمان با کودهای شیمیایی و بدون مواد نگهدارنده اجتناب می کند.

مشکل اینجاست که این مواد شیمیایی وارد انگور شده و سپس وارد بدن می شود که پس از چند سال می تواند عواقب جدی برای سلامتی داشته باشد. علاوه بر این، انگورهای ارگانیک از دریافت 40 درصد مواد مغذی در مقایسه با سایر انواع مصرف بهره مند هستند. و از نظر مالی، انگور ارگانیک بسیار مقرون به صرفه است.

کشمش و تقویت ایمنی

به لطف کووید-19، امنیت در زندگی همه بسیار مهم شده است. کشمش حاوی مواد مغذی ضروری مانند ویتامین ها و مواد معدنی همراه با ترکیبات دیگری مانند آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها است.

همه اینها به مبارزه با رادیکال های آزاد در سیستم ما کمک می کند، آنها را تثبیت می کند و از آسیب اکسیداتیو به سلول های ما، از جمله گلبول های سفید خون که ستون فقرات سیستم ایمنی بدن ما را تشکیل می دهند، جلوگیری می کند .کشمش همچنین دارای خواص ضد باکتری، ضد ویروسی و ضد قارچی است که به کاهش خطر ابتلا به عفونت های مختلف کمک می کند.

سلامت قلب

تحقیقات نشان می دهد که کشمش ممکن است با کاهش فشار خون و قند خون، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. فیبر موجود در کشمش کلسترول بد (LDL) را کاهش می دهد که به قلب شما فشار وارد می کند.

کشمش همچنین منبع خوبی از پتاسیم است. مطالعات نشان داده اند که سطوح پایین پتاسیم منجر به فشار خون بالا، بیماری قلبی و سکته می شود. اگر سدیم دریافتی ما زیاد باشد، مقدار پتاسیم مورد نیاز بدن ما افزایش می یابد که امروزه در رژیم غذایی بسیاری از افراد رایج است. به عنوان یک غذای کم سدیم، کشمش راهی عالی برای اطمینان از دریافت پتاسیم کافی است

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها