رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 436171

طرز تهیه نان ماست | دستور پخت پنکیک ماست

نان ماست یک میان وعده عالی است که با توجه به اینکه دستور پخت ساده ای دارد می تواند تهیه آن برای شما آسان باشد در ادامه با این میان وعده لذیذ ما را همراهی کنید.

نان ماست
html>

طرز تهیه نان ماست واقعا ساده است . فقط نیاز به آرد و بکینگ پودر ، ماست و کمی روغن دارد . نه نیاز به برنامه ریزی از قبل دارد ، نه هم زدن ، نه ورز دادن می خواهد. به سرعت می پزد و بافت آن هم حجیم و ابری است . یک گزینه مناسب برای عصرانه یا شام و حتی سفره افطار می باشد.

مواد لازم :

آرد دو پیمانه ماست یک و یک چهارم پیمانه
نمک یک چهارم قاشق چایخوری روغن مایع یک چهارم پیمانه
بکینگ پودر سه قاشق چایخوری


پیمانه لیوان فرانسوی دسته دار می باشد.

طرزتهیه:

مرحله اول:

در ابتدا فر را روی 200 درجه گرم کنید . سپس آرد ، نمک و بکینگ پودر را داخل یک کاسه ریخته و خوب مخلوط می کنیم . آرد را با قاشق چوبی کنار زده و وسط کاسه حاوی آرد را یک حفره ایجاد می کنیم . روغن مایع و ماست را داخل این حفره میریزیم . با قاشق چوبی خوب آن را مخلوط می کنیم .

مرحله دوم:

در مرحله بعد یک قالب گرد 23 سانتی را کاغذ روغنی انداخته و کاغذ را چرب می کنیم . مایه نان را در قالب میریزیم .مایه نان یک مایه سفت است و باید با قاشق کف قالب پهنش کرد . پیشنهاد می گردد سطح نان را صاف نکنید و بگذارید به همین حالت بماند . به نظر جالب ترمی گردد. روی نان میتونید پودر پاپریکا بریزید . یا نعناع و شوید خشک یا کنجد یا هرچه که دوست دارید بر روی نان بریزید .

مرحله سوم:

بعد داخل فر قرار می دهیم به مدت 25 تا 30 دقیقه کافی است. ولی بعد از بیست دقیقه چک کنید . اگر پخته بود از فر خارج کنید . نان را بعد از پخت ار فر خارج کرده و کاغذ دورش را باز کنید . بوی نان تازه ، همه خونه را پر می کند . بافت نان ماست ساده ما ، کاملا مثل بافت یک نان است .

طرز تهیه نان ماست

توضیحات درمورد بافت نان :
نکته هایی که در مورد بافت نان می توان گفت این است که آردها که درصد جذب شان متفاوت است یک عامل برای تغییر در بافت نان می باشد .
عامل دوم میزان رطوبت ماست است و خب بعضی از ماست ها شل تر و آبدارتر هستند . شما می توانید این نان را با ماست ترش ، ماست شیرین ، ماست هم زده ، ماست کم چرب ، ماست پر چرب و ... خلاصه انواع ماست ها آماده نمایید. فقط بافت نان فرق خواهد کرد . شما با چند مدل ماست امتحان کنید که متوجه شوید کدام بافت را بیشتر می پسندید . هیچ کدام باعث نمی شود نان شما خراب یا بدمزه گردد . فقط چون ذائقه ها متغیراست ، امکان دارد از بعضی نان ها با بعضی ماستها بیشتر لذت ببرید . تجربه کنید . همین نان را می توانید طعم دار نمایید برای این کار با اضافه کردن سبزیجات خشک یا تازه این امر ممکن می گردد.
میتوانید نان را تکه تکه کنید و در کنار سوپ ، سرو کنید . میتوانید افقی برش بزنید و با آن ساندویج لوف درست کنید . البته که خوردن خالی آن هم خوشمزه است .

طرز تهیه پنکیک ماست

طرز تهیه پنکیک ماست


مواد لازم:

آرد ۷ قاشق غذاخوری شکر ۴ قاشق غذاخوری
ماست ۳ قاشق غذاخوری بیکینگ پودر نصف ق چ
تخم مرغ دو عدد نمک کمی

طرز تهیه:

مرحله اول:


کف ظرفتون رو خیلی کم چرب کنید. دقت داشته باشید که این نون روغن رو به خودش میکشه. پس هرچی کمتر بریزید سالم تره.مقدار کمی کره یا روغن کف ظرف بریزید

مرحله دوم:
بعد که یک طرفش سرخ شد برگردونید تا طرف بعدی هم سرخ شه.در انتها هم اگه کم شیرین درست کرده بودید میتونید با عسل یا انواع شیره ها میل کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها