رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 442679

طرز تهیه چیز کیک کیوی | نکات مهم در تهیه کیک کیوی

چیز کیک کیوی یکی از خوشمزه ترین چیز کیک ها با دستور تهیه آسان است که وقت زیادی از شما نمی گیرد در این مطلب نکات مهمی را در مورد پخت این چیز کیک به شما ارائه می کنیم.

چیز کیک کیوی
html>

مواد لازم:

پودر بیسکوییت ۱ لیوان کره ۵۰ گرم
پنیر خامه ای ۲۰۰ گرم شکر ۱ لیوان
خامه ۱۵۰ گرم ماست ۱ لیوان
تخم مرغ ۲ عدد پودر ژله با طعم کیوی ۱ بسته



طرز تهیه :

مرحله اول:

بیسکوئیت ها را با گوش کوب کوبیده یا با میکسر خرد نمایید تا خوب پودر گردند سپس با کره مخلوط نمایید تا نرم و خمیری گردند. مخلوط کره و بیسکوئیت را کف قالب ریخته و خوب پهن نمایید ( باید خوب فشار دهید تا مواد کف قالب پرس گردند ) سپس قالب را 10 دقیقه درون فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا طبخ گردد.

مرحله دوم:

در این فاصله می توانید مایه چیز کیک را اماده نمایید : ماست ، پنیر خامه ای و شکر را قاطی نمایید بعد خامه را اضافه کرده ، تخم مرغ ها را تک تک مخلوط کنید ( زیاد هم نزنید و فقط تا حدی که مواد مخلوط گردند کافی است ).

مرحله سوم:

مخلوط آماده شده را روی بیسکوئیت ها بریزید و مجدد برای 30-40 دقیقه داخل فر با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد بگذارید ( پس از پخت چیز کیک نباید خشک گردد و میان چیز کیک باید کمی شل باشد ) ، پس از پخت حدود 1-2 ساعت اجازه دهید چیز کیک داخل فر باقی باشد سپس با قالب به مدت 4-5 ساعت داخل یخچال قرار دهید تا سفت گردد.

مرحله چهارم:

پودر ژله کیوی را با نصف لیوان اب جوش حل نموده و پس از شفاف شدن به آن نصف لیوان آب سرد اضافه نمایید ( مقدار مایعی که برای اماده کردن ژله مصرف می گردد نصف زمان های دیگر است چون کیوی موجب شل شدن ژله میگردد ) ، ژله اماده را با مقداری مارمالاد کیوی مخلوط نموده و روی چیز کیک بریزید.

مرحله پنجم:
پس از مدت زمان مورد نیاز برای سرد شدن مواد و بسته شدن ژله آن را از یخچال خارج نموده و با خامه تزئین کنید سپس برش بزنید و میل کنید.

طرز تهیه چیز کیک کیوی

خواص کیوی


1. گوارش شما را با آنزیم ها تنظیم می کند

کیوی خام حاوی اکتینیدین، یک آنزیم پروتئین حل کننده است که می تواند هضم یک وعده غذایی مانند پاپائین در پاپایا یا برملائین در آناناس را آسان نماید.

2. کمک به مدیریت فشار خون

سطح بالای پتاسیم کیوی کمک می کند تا الکترولیت های خون را در تعادل با تاثیر مخالف بر روی سدیم حفظ کند.

3. از آسیب DNA محافظت می کند

مطالعه کالینز، هورسکا و هوتن نشان داد که ترکیب منحصر به فرد آنتی اکسیدان ها در کیوی کمک می کند تا از DNA سلول از آسیب اکسیداتیو محافظت کند. بعضی از کارشناسان معتقدند کیوی می تواند به پیشگیری از سرطان کمک کند

4. افزایش ایمنی شما

مقدار بالای ویتامین C کیوی همراه با سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی اثبات شده است که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

5. از دست دادن وزن پشتیبانی می کند
شاخص گلیسمی پایین و محتوای فیبر بالا کیوی موجب ایجاد انسولین مانند دیگر میوه ها با محتوای قند بالا نمی شود، بنابراین در بدن ذخیره چربی صورت نمی دهد.

6. بهبود سلامت دستگاه گوارش

کیوی ها منبع خوبی از فیبر هستند. این مانع از یبوست و سایر مشکلات روده می شود.

7. کمک می کند به پاک کردن سموم

فیبر فازی کیوی کمک می کند تا سموم را از روی روده خود پاک کرده و حرکت دهد.

8. کمک به مبارزه با بیماری های قلبی

خوردن 2 تا 3 کیوی در روز نشان داده است که پتانسیل لخته شدن خون را 18 درصد کاهش داده و تریگلیسرید را 15 درصد کاهش می دهد. بسیاری از افراد آسپرین را برای کاهش لخته شدن خون می گیرند، اما این باعث عوارض جانبی بسیاری از جمله التهاب و خونریزی روده می شود. میوه کیوی دارای مزایای ضد لخته شدن است که بدون عوارض جانبی

9. مناسب برای دیابتی ها

کیوی در رده "کم" برای شاخص گلیسمی قرار دارد، به این معنی که قند خون شما را به سرعت افزایش نمی دهد. این مقدار گلیسمی 4 است که بدین معنی است که برای بیماران دیابتی ایمن است.

10. محافظت در برابر سکته مغزی و سایر مشکلات چشم

دژنراسیون مغزی علت اصلی از بین رفتن بینایی در افراد مسن است. مطالعه بیش از 110،000 مرد و زن نشان می دهد که خوردن 3 یا بیشتر نصف میوه در روز باعث کاهش میزان انقباض ماکولا 36 درصد می شود. این تصور می شود که با سطوح بالایی از لوتئین و زاکسنتین کیوی همراه است که هر کدام از مواد شیمیایی طبیعی موجود در چشم انسان هستند.

11. ایجاد تعادل قلیایی

کیوی در رده "قلیایی ترین" برای میوه ها قرار دارد، به این معنی که منبع غنی از مواد معدنی برای جایگزینی بیش از حد مواد غذایی اسیدی که اکثر افراد مصرف می کنند. بعضی از مزایای بدن متعادل بدن اسید / قلیایی عبارتند از: پوست جوان، خواب عمیق تر، انرژی فیزیکی فراوان، سرماخوردگی کمتر، آرتریت کمتر و کاهش پوکی استخوان.

12. پوست را محافظت می کند

کیوی ها منبع خوبی از ویتامین E هستند، یک آنتی اکسیدان شناخته شده برای محافظت از پوست از دژنرسانس.

13. طعم خوشمزه

کیوی ها به نظر خوب می رسند و طعم عالی دارند. بچه ها اغلب آنها را دوست دارند، زیرا آنها از بیشتر میوه ها متفاوت هستند.

برای تعادل تغذیه، همیشه غذاهای متنوعی را می خورید. هر غذا دارای ویژگی های منحصر به فرد و قدرت خود است. مشکل با اکثر رژیم های غذایی این است که ما چنین تعداد محدودی از غذاها را می خوریم، که مقدار مواد مغذی را که ما دریافت می کنیم را محدود می کند.

14. دارای آفت کش ها کمتر است

میوه کیوی در لیستی از غذاهایی است که به طور کلی از بسیاری از آفت کش ها محافظت می شود. برای سال 2016 آن را با 10 غذای امن تر معرفی کردیم.

طرز تهیه کیک کیوی

طرز تهیه کیک کیوی

مواد لازم:

کیوی پوست‌کنده. 3 عدد روغن مایع نصف پیمانه
شکر قهوه‌ای (برای کف قالب) نصف پیمانه شکر نصف پیمانه
آرد سه چهارم پیمانه تخم‌مرغ 2 عدد
بکینگ پودر 1 قاشق چای‌خوری وانیل کمی


طرز تهیه:

مرحله اول:

یک سینی پخت کیک را با کمی روغن چرب کنید . شکر قهوه‌ای در کف آن بپاشید. دو کیوی را به شکل حلقه‌های دایره‌ای بریده و روی شکر قهوه‌ای پهن کنید تا تمام ته ظرف را بپوشاند. یک عدد کیوی را به تکه‌های کوچک خرد کنید.

مرحله دوم:
شکر و تخم مرغها رو بزنین تا کرم رنگ و کشدار شود. روغن و وانیل را اضافه کرده و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. تکه های کیوی را هم اضافه کنید. آرد و بکینگ پودر سه بار الک شده رو به مایه اضافه کنید و آهسته مخلوط کنید. مایه کیک آماده شده را روی کیوی‌های داخل سینی بریزید. نهایتا مدت 35 تا 45 دقیقه با دمای 180درجه بپزید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها