رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 504993

طرز تهیه چیز کیک لوتوس | طرز تهیه لوکوم شیر ترکی | طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

طرز تهیه چیز کیک لوتوس | طرز تهیه لوکوم شیر ترکی | طرز تهیه چیز کیک خوشمزه | طرز تهیه دسر ترکی | طرز تهیه چیز کیک | طرز تهیه تاتلی ایرمیک

h2>طرز تهیه چیز کیک لوتوس

چیز کیک دسر بسیار خوشمزه ای است که ترکیبی از مزه شور و شیرین است که مورد علاقه هر کسی نیست اما این طعم متفاوت بسیار لذت بخش است در اینجا چیز کیک متفاوتی را آموزش می دهیم:

مواد لازم:

بیسکویت لوتوس ١٠ عدد

پنیر کیبی ۸ عدد

بیسکویت پتی پور وانیل ۱۵ عدد خامه 200 گرم

کره تقریبا ۱۰۰ گرم

کرم لوتوس ۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین ٢ قاشق غذا خوری

حلیب مکشفی ( شیر عسلی) ٣/٤ قوطی

طرزتهیه:

مرحله اول:در ابتدا بیسکویت ها را داخل دستگاه خرد کن مثل غذاساز یا مخلوط کن بریزید و به خوبی خرد نموده تا به شکل پودر درآید.

مرحله دوم:کره را در دمای محیط یا به روش بن ماری ذوب موده و به بیسکوئیت آرد شه اضافه نموده و خمیر خوبی به دست آورید.

مرحله سوم:حالا در ته قالب کمربندی که قط آن 2 سانت باشد بریزید و قالب را در یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد به سراغ تهیه لایه دوم میرویم.

مرحله چهارم:در ظرفی خامه را به خوبی هم می زنیم تا فرم بگیرد، حالا نیر خامه ای را به کمک پشت قاشق از هم باز نموده و پس از باز شدن به خامه اضافه نمائید سعی کنید طوری اضافه کنید که گلوله نگردد.

مرحله پنجم:بعد کم کم شیر عسلی را اضافه نموده و هم بزنید میزان شیرینی آن بستگی به علاقه شما دارد حالا ژلاتین را که به روش بن ماری ذوب نمودید و گذاشتید خنک شده را بیافزائید و سپس دو قاشق غذاخوری کرم لوتوس را به مواد بیافزائید و به خوبی مخلوط نمائید.

مرحله ششم:در این مرحله بعد از گرفتن بیسکوییت در یخچال محتوای آماده شده را روی بیسکوییت شکل گرفته بریزید و دوباره در یخچال بگذارید تا این لایه هم خودش را بگیرد و سفت و خنک شود.

مرحله آخر: در مرحله آخر پس از خوب فرم گرفتن دو لایه قبل قالب را از یچال خارج نموده و کرم لوتوس را که به روش بن ماری ذوب نمودیم را روی دسر ریخته و به سلیقه خودتان تزئین نمائید.

پیشنهاد می کنم حتما این روش تهیه چیز کیک را امتحان نموده و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید.

طرز تهیه چیز کیک

طرز تهیه لوکوم شیر ترکی

مواد لازم برای 5 تا 6 نفر:

250گرم شیر نصف قاشق چایخوری پودر وانیل
نصف لیوان شکر پودر نارگیل به مقدار دلخواه
12 گرم کره

طرز تهیه :

مرحله اول:در ابتدا قابلمه مناسبی را بردارید بعد شیر را روی حرارت قرار دهید آرد را سه بار الک نموده و آرام آرام به شیر اضافه نمائید

مرحله دوم:سپس شکر را بیافزائید و شعله را ملایم نموده و هم بزنید تا به غلظت برسد و در وسط ظرف جمع گردد.

مرحله سوم:در مرحله بعد مواد را از روی حرارت بردارید و وانیل و کره را بیافزائید و هم بزنید حالا مواد را در مخلوط کن بریزید و 5 تا ده دقیقه به هم زدن مواد با مخلوط کن ادامه دهید .

مرحله چهارم:حالا لیوان های باریکی را انتخاب نمائید هر چه باریک تر باشد دسر زیبا تر می گردد لیوان ها را با آب خیس نمائید اگر دوست داشتید به جای لیوان از قالب استفاده نمائید مواد را در قالب بریزید و بعد از سفت شدن به دلخواه برش دهید یا در لیوان بریزید برای مدت زمان 5 ساعت در یخچال قرار دهید بعد از گذشت این زمان از یخچال خارج نموده و با کمک چاقو دسر را از کناره لیوان جدا نموده و از لیوان خارج کنید لوکوم را با چاقوی خیس برش دهید و در پودر نارگیل بچرخانید بعد برای تزئین روی آن پودر پسته و یا مغز میوه گذاشته و به دلخواه تزئین نمائید.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی

مواد لازم:

پنیر خامه ای : ۱ بسته ۲۰۰ گرمی شکر : ۵۰ گرم
ژلاتین : ۲ قاشق سوپ‌خوری پُر خامه صبحانه : ۱ بسته ۲۰۰ گرمی
آب : ۱/۴ پیمانه شکلات تخته ای : ۱۰۰ گرم
پودر کاکائو : ۳ قاشق سوپ‌خوری‌

طرز تهیه:

مرحله اول:پنیر خامه‌ای، خامه ، پودر کاکائو و شکر را با همزن زده تا صاف و یک‌دست شود. ژلاتین را با آب سرد مخلوط نموده، به روش بن‌ماری حل می‌کنیم و می‌گذاریم تا به دمای محیط برسد.

مرحله دوم:شکلات تخته‌ای را به روش بن‌ماری ذوب نموده، به مخلوط پنیر اضافه کرده و هم می‌زنیم.

مرحله سوم:سپس ژلاتین را به مواد افزوده و کاملا مخلوط می‌کنیم تا مواد یک‌دست شوند.روی سطح کیک رو کمی با شیر کاکائو یا شربت نم‌ کنید بعد مواد شکلاتی را روی کیک ریخته و شش ساعت در یخچال می‌گذاریم تا آماده شود.

امیدواریم از مطلب طرز تهیه چیز کیک لوتوس لذت برده باشید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها