رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 444094

طرز تهیه دسر پان اسپانیایی | نحوه تهیه دسر ترکیبی

دسر پان اسپانیایی یک دسر لذیذ و با ظاهری خیره کننده است که نحوه آماده سازی آن نیازمند دقت کافی است در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این دسر لذیذ و مقوی آشنا کنیم.

دسر پان اسپانیایی
html>

مواد لازم:

گردوی خرد شده : نصف پیمانه وانیل : نصف قاشق چایخوری
آرد : نصف پیمانه کره : پنجاه گرم
تخم مرغ : دو عدد بیسکویت : یک الی دو بسته
شکر : یک لیوان کاکائو : سه قاشق سوپخوری
شیر : یک لیتر خامه : صد و پنجاه گرم
نشاسته : دو قاشق سوپخوری

دسر پان اسپانیا یک نوع دسر لایه ای بسیار لذیذ می باشد که باید حتماً آن را برای یک بار هم که شده امتحان نمایید. این دسر زیبا و جذاب از لایه های بیسکویت پتی بور، نوعی کرم خوشمزه با دو رنگ متفاوت (ساده و کاکائویی) و همین طور گردو و موز (دلخواه، قابل حذف) آماده می گردد و خیلی راحت و بدون سختی پخته می گردد. به همین علت می توانید میزان زیادی از آن را به آسانی برای افراد زیادی تهیه نمایید و در مهمانی ها و مجالس آن را سرو کنید. دسر پان اسپانیا آنقدر خوشمزه و شیک می باشد که بدون شک افراد علاقه مند زیادی را برای خود پیدا می کند. اما باید دقت نماییم بدین علت که در دسر پان از موادی مثل خامه، گردو و موز مصرف می گردد، دارای کالری بسیار بالایی می باشد و باید میزان کمی از آن در هر وعده میل گردد.

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا تخم مرغ و شکر را با همزن برقی مخلوط نمایید. شیر را داخل قابلمه ریخته وسپس نشاسته را در کمی شیر سرد حل نمایید و به شیر داخل قابلمه بیافزایید.

مرحله دوم:

در مرحله بعد آرد را الک نموده به شیر اضافه کنید. مخلوط تخم مرغ و شکر را نیز اضافه نمایید. این مواد را در حال هم زدن روی شعله ملایم بگزارید تا غلیظ گردد. بعد کره و وانیل را اضافه نمایید. نهایتا خامه را در انتهای کار بعد از خاموش کردن شعله اضافه نمایید.

مرحله سوم:

این دسر را می توان با اضافه کردن کاکائو قهوه ای تهیه نمود. مواد را قبل از گذاشتن روی گاز نصف می نماییم داخل دو تا قابلمه می ریزیم یکی را کاکائویی می کنیم و اون یکی سفید می ماند.

مرحله چهارم:

ته ظرف یک ردیف بیسکویت پتی بور می چینیم. مایه قهوه ای یا سفید را می ریزیم. بعد دوباره بیسکویت می چینیم، گردو می ریزیم و روی بیسکویت و گردو، کرم به رنگ دیگر را اضافه می نماییم و روی آن را تزئین می نماییم.

مرحله پنجم:

جهت برجسته شدن لایه آخر آن مثل تصویری که می بینید، کمی از مایه را نگه دارید و بعد که کمی سفت تر گردید، توی قیف سر ماسوره ای بریزید و دونه دونه، شکوفه های روی پان رو ایجاد نمایید و بعد روی آن را با پودر کاکائو بپوشانید تا این شکلی گردد

مرحله ششم:

برای مدت حداقل چهار ساعت داخل بخچال قرار می دهیم. هر چی بیشتربماند بهتر است وقتی تو یخچال می گزارید روی آن را سلفون نکشید چون باعث می گردد خودشو نگیرد در ضمن باید گفت که هر چی سرد تر هم باشد خوشمزه تر می باشد.

سایر نکات دسر پان اسپانیا
اگر دوست دارید کرم را در دو طعم تهیه نمایید قبل از اضافه کردن پودر کاکائو به قابلمه شیر مواد را دو بخش نمایید و به
یک قسمت آن سه قاشق سوپ خوری پودر کاکائو اضافه نمایید و میزان کره /وانیل و خامه را هم نصف نموده و به هر قابلمه بصورت جداگانه اضافه نمایید.
این دسر هر چه بیشتر تو یخچال باقی بماند خوشمزه تر می گردد
یک لیتر شیر معادل 4 لیوان است.بیسکویت پتی بور یا هر نوع بیسکویت ساده دیگر را می توان استفاده نمود.

طرز تهیه دسر پان اسپانیایی

بیشتر بدانید از خواص نشاسته


مردم بر این باورند که نشاسته چاق کننده است اما چنین باوری بسیار غلط می باشد در زیر تعدادی از خواص نشاسته را ذکر می نماییم:


تنظیم قند خون

نشاسته حاوی کربوهیدرات می باشد که باعث می شود که قند خون را تحت تاثیر خود می گذارد و سبب این می شود که حساسیت به انسولین کاهش یابد.


نوعی پودر بچه طبیعی
پودر نشاسته دارای ویژگی تسکین دهندگی و ضد التهابی در طب سنتی می باشد که برای درمان التهابات ،سوختگی ها و عرق سوز (ناشی از پوشک زیاد) در نوزادان مورد مصرف قرار می گیرد
نکته دیگر در مورد نشاسته این است که استفاده از نشاسته ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را بکاهد.
تقویت معده
محققان دانشگاه کلرادو آمریکا به این نتیجه رسیدند که نشاسته دارای فیبر می باشد که می تواند هضم را بهبود نموده و موجب این می شود که دستگاههای گوارشی بخصوص معده تقویت گردد.
درمان جوش
نشاسته دارای ویژگی چسبندگی بالایی می باشد که با جذب چربی های اضافی صورت می تواند موجب درمان و از بین رفتن جوش و آکنه گردد.

طرز تهیه دسر ترکیبی

طرز تهیه دسر ترکیبی


مواد لازم:

یه قاشق غذاخوری پودر ژلاتین ژله بستنی بلوبری
یک عدد دنت بیسکوییتی ژله ساده انار

طرز تهیه:

مرحله اول:

یه قاشق غذاخوری پودر ژلاتین رو با یک چهارم پیمانه آب معمولی بن ماری و با یه دونه دنت بیسکوییتی خوب مخلوط کنید سپس برای لایه دوم از ژله بستنی بلوبری استفاده کنید.

مرحله دوم:
برای لایه سوم از ژله ساده انار استفاده کنید سپس قالبتون رو در حد براق شدن چرب کرده و نهایتا بدون گذاشتن داخل آب جوش یا سشوار کردن قالب ، براحتی با جدا کردن لبه های دسر از قالب با کمک نوک چاقو یا حتی دست ، داخل ظرف سرو برگردانید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها