رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 450447

طرز تهیه ژله خامه ای هلویی | طرز تهیه شیک هلو

ژله خامه ای هلویی یک ژله عالی و با طعم مطبوع هلو و خامه است که نحوه آماده سازی آن زمان زیادی از شما نمیگیرد در این مطلب می خواهیم شما را با نحوه تهیه این ژله لذیذ آشنا کنیم.

ژله خامه ای هلو
html>

مواد لازم:

ژله هلوی2 بسته آب سرد1 پیمانه
پودر ژلاتین 1و نیم قاشق غذاخوری شیرعسل حدود 397 گرم
آب جوش 1 پیمانه هلو اسلایس شده حدود 425 گرم

طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا یک بسته ژله را طبق دستورالعمل روی بسته تهیه نمایید، داخل ظرف پیرکس بگذارید و حدود 1-2 ساعت در یخچال نگهداری نمایید.

مرحله دوم:

بعد از گذشت زمان 45 دقیقه، اقدام به تهیه کردن لایه دوم نمایید. پودر ژلاتین را در یک پیمانه آب جوش بریزید تا کاملا حل گردد ، یک پیمانه آب سرد بریزید و قاطی نمایید، وقتی خنک شد شیرعسل را اضافه نمایید و با قاشق مخلوط کنید.

مرحله سوم:

بعد از گذشت حدود 30 دقیقه صبر کنید در دمای اتاق بماند (بیشتر از 45 دقیقه نماند) و به آرامی روی لایه اول قرار دهید و در یخچال نگهداری نمایید.

مرحله چهارم:

بعد از حدود 5 دقیقه تکه های هلو را روی آن قرار دهید، باید داخل آن فرو کنید و دوباره در یخچال قرار دهید. بدین ترتیب روی دسر قرار نمی گیرند.

مرحله پنجم:
دومین بسته ژله را هم تهیه نمایید و بعد از اینکه به دمای اتاق هم دما شد، (30 دقیقه بعد) به آرامی روی دسر قرار دهید و در یخچال نگهداری نمایید.بعد این که ژله سفت گردید آن را برش بدهید و نوش جان نمایید.

خواص هلو و آب هلو

هلو با مواد معدنی و ویتامین همراه با داشتن طعم خوشمزه شیرین و ترش است. این میوه کم کالری و یک منبع غنی از عناصر میکرو مانند روی، منگنز، گوگرد و آهن است. مصرف روزانه یک لیتر آب هلو خام، بدن را قادر می سازد که مواد مغذی بزرگتری به سرعت وارد بدن شود. این نه تنها سلامت کلی ما را بهبود می بخشد، بلکه ایمنی بدن را افزایش می دهد و بدن را از بسیاری از مشکلات بهداشتی ناخواسته محافظت می کند. آب هلو سودمندی های مختلف بهداشتی را می دهد که می تواند یک شیوه زندگی سالم را ارتقا بخشد.


آنالیز تغذیه از آب هلو(برای یک فنجان)

ویتامین A 4٪ نیاسین 4٪
ویتامین B6 2٪ مس 9٪
کلسیم 2٪ فیبر 6٪
آهن 6٪ منیزیم 3٪


خواص دیگر آب هلو

1. جلوگیری از سرطان
آب هلو با وجود داشتن مقدار کم آنتی اکسیدان ها دارای سطح بالایی از لیکوپن، لوتئین، ویتامین C، E و بتا کاروتن است. همه این مواد مغذی دارای ویژگی های سرکوب کننده تومور هستند که می توانند بدن را ضد سرطان کنند و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهند. برعکس، مصرف بیش از حد آنتی اکسیدان ممکن است خطر ابتلا به سلولهای سرطانی را با هفده درصد افزایش دهد. محققان ثابت کرده اند که سطح بالایی از ویتامین E و بتا کاروتن در خون کمک می کند تا سیستم ایمنی بدن به سرطان مبتلا شود.

2. خوب برای سلامت قلب و عروق
طبق مطالعات اخیر محتویات پتاسیم، ویتامین C و آهن در آب هلو، ایده آل برای محافظت از قلب هستند. آهن تضمین گردش خون مناسب برای حمایت از فرایند اکسیژن رسانی را فراهم می کند، در حالی که پتاسیم باعث کاهش فشار و تنش عروق خونی می شود. ویتامین C از طریق آسیب زدن به شریان ها و بافت ها سرعت بهبودی را افزایش می دهد. روند کلی باعث کاهش خطر سکته مغزی، حمله قلبی و آترواسکلروز می شود.

3. جلوگیری از پیری
آب هلو اگر روزانه مصرف شود، می تواند پوست شما را جوان سازی کند تا شما جوانتر و تازه تر به نظر برسید. با مقدار خوب ویتامین C، آب هلو دارای خواص ضد پیری است که به حذف رادیکال های آزاد و کاهش چین و چروک روی پوست کمک می کند. شگفتی های پوستی آن فقط در اینجا به پایان نمی رسد زیرا باعث تسکین شرایط التهابی و افزایش درخشندگی پوست شما می شود.

4. از دست دادن وزن
مصرف روزانه آب هلو به شما کمک می کند مقیاس وزن خود را حرکت دهید. هلو، فقط شامل شصت کالری است که مطمئنا باعث رژیم غذایی غیر قابل جایگزینی می شود. شما می توانید کالری خود را کم شمار نگه دارید و می توانید تمام مواد غذایی ضروری را با نوشیدن یک لیوان آب هلو تازه دریافت کنید.

5. افزایش ایمنی
آب هلو قطعا به عنوان یک منبع عالی برای تقویت ایمنی کار می کند. این موضوع به خاطر آنتی اکسیدان ها به همراه ویتامین های مختلف مانند ویتامین A، B و C فراهم می شود که می توانند با پاتوژن های خارجی که می توانند بدن شما را آلوده کنند مبارزه کنند.

6. بهبود بینایی
سطح بالای بتا کاروتن در آب هلو ممکن است به کاهش میزان استرس اکسیداتیوی شبکیه کمک کند. آب مروارید درمان کند. این امر باعث جلوگیری از دژنراسیون ماکولا در چشم برای بهبود بینایی می شود.

7. تخلیه سموم بدن
برای نسل ها، افرادی از آب هلو استفاده می کنند تا از خواص ملین و خواص دیورتیک آن بهره مند شوند، آن راتبدیل به یک سم زدای قابل اعتماد می کند. محققان اخیر تأیید کرده اند که آب هلو به افزایش سرعت فرآیند اخراج سموم از جمله چربی ها و نمک کمک می کند. همچنین باعث کاهش فشار روی کبد و کلیه می شود.

طرز تهیه شیک هلو

طرز تهیه شیک هلو

مواد لازم:

کمپوت هلو 225 گرم شیر 150 میلی لیتر
زرد آلو درشت خرد شده 3 عدد بستنی وانیلی 250 گرم
توت فرنگی خرد شده 400 گرم یخ خرد شده 3/1 لیوان
موز اسلایس شده 2 عدد




طرز تهیه:

مرحله اول:

در ابتدا هلو و شیر را داخل همزن بریزید و خوب هم بزنید سپس زرد آلو ، توت فرنگی و موز را به آن بیافزایید مجددا هم بزنید.

مرحله دوم:

در این مرحله بستنی وانیلی و یخ را به مواد بالا اضافه کنید و هم بزنید حالا میتوانید سرو کنید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها