رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 467746

آموزش و پرورش: شرکت در زنگ نماز اختیاری است

ساعت24 - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زنگ نماز برای مدیران مدارس اجباری است و هر مدیری مکلف است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در برنامه درسی برای زنگ نماز خالی کند گفت: ولی حضور دانش آموزان اختیاری است و الزام و اجباری برای شرکت در نماز وجود ندارد.

وزارت آموزش و پرورش
style="text-align:right">معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه زنگ نماز برای مدیران مدارس اجباری است و هر مدیری مکلف است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در برنامه درسی برای زنگ نماز خالی کند گفت: ولی حضور دانش آموزان اختیاری است و الزام و اجباری برای شرکت در نماز وجود ندارد.

علیرضا کاظمی با اشاره به برنامه‌های ترویجی حوزه نماز در مدارس اظهار کرد: امسال پیش اجلاس سراسری نماز را در ۷۵۰ منطقه آموزشی کشور در دست طراحی داریم. اجلاس سراسری نماز یک اجلاس نمادین است اما برای استفاده از این ظرفیت و با هدف ایجاد انگیزه، توسعه و تبلیغ و ترویج فرهنگ اقامه نماز، پیش اجلاسی در همه مناطق برگزار و از ایده‌های خوب و موفقین حوزه نماز از سطح مدرسه تا منطقه تقدیر می‌کنیم.

وی با اشاره به زنگ نماز گفت: در مدارس زنگ نماز داریم ولی به هیچ وجه اجباری نیست البته زنگ نماز برای مدیران مدارس اجباری است و هر مدیری مکلف است ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در برنامه درسی برای زنگ نماز خالی کند همانند کلاس ریاضی و فیزیک، ولی حضور دانش آموزان اختیاری است و الزام و اجباری وجود ندارد.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه با تمام توان سعی می‌کنیم با روش‌های تبلیغی و ترویجی دانش‌آموزان را به نماز دعوت کنیم اظهار کرد: هر پدر و مادر و هر مسئول و معلمی مکلف است بر اساس فرامین قرآنی به اقامه نماز کمک کند.

کاظمی همچنین از تشکیل شبکه یاوران معروف خبر داد و گفت: تولید محتوا و تهیه دستورالعمل در حوزه امر به معروف و نهی از منکر برای اولین بار در آموزش و پرورش انجام و از سال گذشته به مدارس ارسال شد. شبکه یادآوران و یاوران معروف نیز در مدارس تشکیل شده و با شعار «هر مدرسه یک یاور معروف و هر کلاس یک یادآور معروف» پیش می رود گفت: در ابتدای راه هستیم و نیاز به توجیه، تبیین و تشویق داریم.

وی افزود: مقرر شده است در هر سال بر سه معروف تمرکز کنیم؛ امسال بر سه معروف راستگویی، کار و تلاش و وجدان کاری و نیکی به پدر و مادر متمرکز هستیم. در شبکه آمران معروف، یک معلم که علاقه مند است رابط ستاد امر به معروف باشد را به عنوان یاور مشخص می‌کنیم و محتوا را در اختیار او قرار می‌دهیم. دنبال این نیستیم دانش آموز امر به معروف و نهی از منکر کند بلکه قصد داریم به معروف عمل کند. برداشت اشتباه نکنیم.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر ضرورت ترویج معروف‌های ارزشمند، پیشران و کلیدی همانند لقمه پاک و حلال عنوان کرد: ارزش بسط معروف‌ها بیشتر از امر کردن به معروف‌ها است. اگر خودمان عامل به معروف باشیم دیگران الگو می‌گیرند ضمن آنکه معتقدیم اثرپذیری دانش‌آموز از دوست و همسالش بیشتر است و این هم در خوبی‌ها و هم در بدی‌ها دیده می‌شود.

منبع:ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها