رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 53431

انتخابات اتاق بازرگانی با استقبال فراوان روبروشد

قدرتمند ترین نهاد بخش خصوصی کشور امروز شکل می گیرد

ساعت24- رضا ستاری-هشتمین دوره انتخابات هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران از ساعت ۸ صبح امروز در محل مصلای بزرگ امام خمینی آغاز شد و چهره‌های سرشناس فعال در اقتصاد کشور در همان ساعات اولیه با حضور خود در محل برگزاری این انتخابات با گرم کردن تنور رقابت به شکل گیری قدرتمند ترین نهاد بخش خصوصی کمک کردند.
با نهایی شدن این انتخابات و مشخص شدن نمایندگان بخش خصوصی برای مدریت اتاق بازرگانی کشور یکی از نهاد های مهم برای ساماندهی اقتصادکشور و کمک به دولت با رای فعالان اقتصادی شکل می گیرد.

قدرتمند ترین نهاد بخش خصوصی کشور امروز شکل می گیرد
به گفته ناظران در اين دوره، استقبال كم‌نظيري از سوي شركت‌كنندگان صورت گرفته و محوطه محل برگزاري انتخابات مملو از جمعيت است به طوري كه ابراهيم بهادراني رييس هيات نظارت بر انتخابات تهران اجتماع شركت‌كنندگان را به يك مراسم عروسي باشكوه تشبيه كرد. لازم به ذكر است كه در ساعت‌هاي اوليه آغاز راي‌گيري چهره‌هاي سرشناسي همچون اسدالله عسگراولادي، محسين مهرعليزاده، محمدرضا بهزاديان، محمدحسين برخوردار براي شركت در انتخابات در محل مصلي امام خميني تهران حضور يافتند.

در همين راستا مجتبي خسروتاج نماينده وزارت صنعت، معدن و تجارت در انجمن نظارت بر انتخابات اتاق بازرگاني در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مكانيزه بودن روند انتخابات، راي‌خواني تا يك ساعت بعد از پايان راي‌گيري انجام خواهد شد و سعي مي‌شود كه تا پايان امروز نتايج اعلام شود.
وي ضمن اشاره به استقبال خوبي كه از اين انتخابات صورت گرفته گفت: با توجه به مشكلاتي كه در دوره‌هاي قبل ايجاد شده بود در اين دوره راي‌گيري به صورت وكالتي حذف شده است و كساني كه داراي كارت عضويت هستند بايد شخصا در پاي صندوق‌ها حاضر شوند.وي گفت: از مجموع ۱۶۵ نامزد كانديد ورود به اتاق بازرگاني در سراسر كشور تنها ۱۳ نفر به دليل نقص مدرك براي حضور در انتخابات رد صلاحيت شدند. در انتخابات دوره قبل در تهران ۲ هزار و ۴۰۰ نفر در انتخابات مشارکت کردند و امروز قرار است تا ساعت ۶ بعد از ظهر رأی‌گیری انجام می‌شود. در صورت ضرورت و نیاز هیات نظارت اختیار دارد این رأی‌گیری را تا ساعت ۹ شب تمدید کند.
در همين راستا ابراهيم بهادراني رييس هيات نظارت بر انتخابات تهران ضمن اشاره به اين كه احتمال دارد راي‌گيري تا ساعت ۹ شب تمديد شود گفت: روند راي‌گيري در اين دوره به اين صورت است كه هر كسي بخواهد در راي‌گيري شركت كند بايد داراي كارت هوشمند معتبر باشد.
مهندس محسن مهرعيلزاده نيز كه در قالب انجمن مديران و متخصصان صنعتي و اقتصادي كشور در اين دوره از انتخابات شركت كرده است ضمن ابراز خرسندي از ميزان مشاركت گسترده از اين انتخابات به خبرنگار ساعت ۲۴ گفت: با توجه به اين كه سال آينده سالي خواهد بود كه كاهش محسوس درآمد نفتي را خواهيم داشت و در نتيجه براي اينكه بتوانيم جبران اين مساله را داشته باشيم حتما بايد به منابع داخلي و يا جايگزيني صادرات و واردات تكيه داشته باشيم روي همين اصل است كه اگر برخي نيز تا به امروز مقاومت مي‌كردند بايد راه را باز كنند تا بخش خصوصي بتواند با دراختيار گرفتن تسهيلات قانوني و لازم و باز شدن زنجير از دست و پاي خودش به اقتصاد كشور كمك كند.

مهرعليزاده گفت: يكي از راه‌هاي توسعه اين امر فعال شدن تشكل‌هاي غيردولتي است كه بتواند از زمينه تجربيات و ديدگاه‌هاي بخش خصوصي در اين صحنه استفاده كند و بايد در تدوين قوانين طوري عمل شود كه اين تسهيلات براي بخش خصوصي ايجاد شود.
وي اظهار داشت: من فكر مي‌كنم در دولت فعلي اين شرايط تا حدودي فراهم شده و اين استقبال هم نشان مي‌دهد كه بخش خصوصي به ضرورت و اهميت خودش واقف شده و به اين مساله اهميت داده است.
مهرعليزاده در پايان گفت: در اتاق آتي با توجه به تركيبي كه انتخاب مي‌شود بايد همه با هم تعامل داشته باشند و در اينجا ديگر نبايد جاي بحث و جدل باشد. عقيده من اين است كه در كشور بايد از اين فرصت‌هاي طلايي نهايت استفاده را كنيم و هر كسي كه در اين سطح انتخاب مي‌شود قطعا داراي قابليت‌هاي كلان مديريتي و تجربه‌هاي كاري است و نظر من اين است كه راهي به جز تعامل وجود ندارد.
در ادامه حميدرضا عارف با عنوان اين كه نسبت به سال گذشته افزايشي بين ۲۰ تا ۳۰ درصدي در مشاركت را شاهد هستيم در پاسخ به سوال خبرنگار ساعت ۲۴ مبني بر اينكه چه برنامه‌اي براي ارتقاي فعاليت‌هاي اتاق بازرگاني و همچنين افزاش تعامل بين دولت و اتاق داريد گفت: ما از سال ۸۸ دوران فشار بر روي تشكل‌ها بود بنيادي را به عنوان اميد ايرانيان ثبت كرديم و امروز همه در اين نهاد توسعه‌گرا سعي در خدمت‌رساني به تشكل‌هاي مردمي هستيم.

وي گفت: به نظر من يكي از مهم‌ترين فعاليت‌هايي كه دولت فعلي مي‌تواند براي افزايش مشاركت مردم انجام دهد اين است كه به نهادهاي مردمي و سازمان‌هاي مردم‌نهاد اين اجازه و قدرت را بدهيد كه بتوانند در كمك و رفع مشكلات، به خصوص مشكلات بين‌المللي ياري‌رسان باشند.
عارف گفت: نظام جمهوري اسلامي كه بر پايه مردم تشكيل شده است بايد بتواند از اهرم فشار مردم حتي در رفع مشكلات خارجي هم استفاده كند و من فكر مي‌كنم كه دولت خردگراي يازدهم دقيقا به اين نكته پي پرده است و اين كه شاهد هستيم كه معاون رييس‌جمهور با ۱۰۰ نفر از بانوان تشكل‌هاي مردمي اخيرا قرار است به نيويورك برود نشان مي‌دهد كه قاطبه دولتمردان ما امروز به نقش تشكل‌هاي مردمي اعتقاد دارند.

وي گفت: نگاه ما به انتخابات اتاق بازرگاني پروژه‌اي نيست بلكه نگاهي پروسه‌اي است و اعتقاد داريم تمام كساني كه در اين دوره كانديد شده‌اند با تكيه به توانايي‌هاشان مي‌توانند مثمرثمر بوده و لازم است كه تمام گروه‌ها با يكديگر تعامل داشته باشند و قصدم اين است كه با كك تمام فعالان اين بخش يك اتاق فكر اقتصادي و اجتماعي را براي كمك به حل مشكلات كشور تشكيل دهيم.


در رأی‌گیری امروز ۴۰ نفر از نامزدهای انتخاباتی در چهار حوزه بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی انتخاب شده و از ابتدای سال ۹۴ کار خود را به عنوان اعضای دور جدید هیأت نمایندگان آغاز می‌کنند همچنین در حوزه بازرگانی حداکثر ۱۶ نفر، در حوزه صنعت حداکثر ۱۴ نفر ، در حوزه کشاورزی حداکثر ۶ نفر و در حوزه معدن حداکثر ۴ نفر انتخاب می‌شوند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها