رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542286

خواص ماهی | فواید ماهی برای چشم و خونسازی

ماهی یکی از مهمترین و پر مصرف ترین غذاهای تمام مردمان جهان است اما افراد کمی از خواص بیشمار آن آگاهی دارند در این مطلب قصد داریم شما را با این خواص آشنا کنیم.

خواص  ماهی برای خون
html>


غذاهای محتوی ماهی هر میز جشن و شام خانوادگی روزمره را تزئین می کنند. یک میزبان ماهر بیش از یک دستورالعمل برای پخت غذاهای ماهی می داند: سرخ شده ، پخته ، خورشتی ، نمکی ...ثابت شده است که راز طول عمر ساکنان ساحل در استفاده مکرر از غذاهای دریایی تازه نهفته است.

ماهی به لطف ویتامین ها ، عناصر کلان و ریز ، عملکرد کل ارگانیسم را بهبود می بخشد. مهمترین ترکیبات اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 هستند که برای قلب و عروق خونی ضروری هستند. کلسیم ، ید ، منگنز باعث کاهش گرفتگی و درد عضلات ، تقویت حافظه می شود. ماهی غنی از مواد مغذی مورد نیاز برای رشد است - پروتئین ها. ویتامین های گروه B که در انواع چربی یافت می شوند ، از تصلب شرایین ، آریتمی ، چاقی جلوگیری می کند. علاوه بر این ، ماهی سرشار از مواد معدنی و پروتئینی است که باعث بهبود وضعیت استخوان ها ، موها ، پوست و ناخن ها و همچنین سلنیوم می شود ، عنصری که از پیری زودرس جلوگیری می کند.

خواص ماهی
فواید ماهی

خواص ماهی

پروتئین ماهی تا 98٪ هضم می شود ، سطح کلسترول "بد" را کاهش می دهد ، که نمی توان در مورد پروتئین گوشت گفت. خوردن ماهی روغنی از بروز بیماری هایی مانند دیابت نوع 1 جلوگیری می کند. علاوه بر این ، غذاهای ماهی کالری کمی دارند و حاوی اسیدهای آمینه تحریک کننده متابولیسم هستند. اگر برای رژیم غذایی از ماهی ااستفاده می کنید ، به یاد داشته باشید: ماهی رودخانه حاوی 150 کیلو کالری در هر 100 گرم است.

منبع مهم دیگر مواد با ارزش روغن ماهی است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان لازم است. بدن انسان نمی داند چگونه اسیدهای چرب را سنتز کند ؛ باید آنها را از طریق غذا دریافت کند. خوردن 140-280 گرم ماهی چرب در هفته برای جبران مجدد امگا کافی است. اگر غذاهای محتوی ماهی در رژیم غذایی وجود نداشته باشد ، امگا به صورت اضافی تجویز می شود.

کدام ماهی سالم تر است: رودخانه یا دریا
شناخت ماهی

کدام ماهی سالم تر است: رودخانه یا دریا

میزان مفید بودن یک ماهی به کیفیت محصول بستگی دارد. اگر تازه صید شده را در نظر بگیریم ماهی دریا مفیدتر خواهد بود. از نظر چربی غنی تر است و بنابراین حاوی اسیدهای چرب اشباع نشده امگا 3 و امگا 6 است. محتوای ید ، فلوئور و برم در آن 10 برابر گوشت است. ماهی رودخانه ، مقدار کمتری پروتئین و فقدان کامل ید و فلوئور مشاهده می شود ، اما در عین حال جذب بهتری دارد.

نحوه انتخاب ماهی خوب
ویژگی ماهی خوب

نحوه انتخاب ماهی خوب

برای طبخ صحیح ماهی ، انتخاب یک محصول تازه مهم است.

ماهی های تازه را انتخاب کنید که اغلب با سر فروخته می شود. نگاهی دقیق تر به آبشش ها بیندازید: آنها باید قرمز روشن باشند. شکم باید صاف باشد ، و چشم ها باید شفاف ، بیرون زده باشند. به حس بویایی خود نیز اعتماد کنید: ماهی تازه بوی گل می دهد.

ماهی تازه یخ زده دارای پوستی صاف و براق و پوست صاف و سالم و بدون تجمع یخ است. باز هم از حس بویایی خود استفاده کنید: ماهی منجمد خراب بوی آمونیاک می دهد.

به یاد داشته باشید که مسمومیت با یک محصول بی کیفیت می تواند منجر به عواقب جدی شود.

هشدار: ماهی می تواند خطرناک باشد

گاهی اوقات خوردن ماهی می تواند مضر باشد. به عنوان مثال ، در مورد آلودگی شیمیایی محصول یا وجود کرم. انگلها در آب روان تولید مثل می کنند. یعنی فقط در ماهی رودخانه یافت می شود. ماهی های آب شیرین باید با دقت برش خورده و مدت زمان بیشتری پخته یا سرخ شوند.

خطر محصولات دریایی ایجاد آلرژی است. مبتلایان به آلرژی اباید به طور کامل از مصرف آن خودداری کنند.

ماهی دریایی و اقیانوس ها همه مواد مضر را به طور عمده به داخل سر شان هدایت می کنند. بنابراین ، آنها باید قبل از پختن برداشته شوند.ماهی پفکی ژاپنی کاملاً سمی است. این ماهی با استفاده از یک تکنولوژی خاص تهیه می شود و در گرانترین رستوران ها سرو می شود.

خواص انواع  ماهی
شناسایی انواع ماهی

خواص انواع ماهی

ماهی با گوشت قرمز (ماهی قزل آلا ، ماهی آزاد اقیانوسی ، قزل آلای سالمون) ، همچنین هالیبوت ، شاه ماهی ، ماهی تن ، ماهی خال مخالی ، مارماهی ، ساردین سالم ترین گونه ها با محتوای بالای اسیدهای چرب هستند.

برای وعده های غذایی ماهی لاغر توصیه می شود ، که حاوی عناصر کمیاب کمی است ، اما از طعم کمتری نیز برخوردار نیستند. از جمله این نوع ماهی ها می توان ماهی تیره ، کپور ، پولاک ، ماهی ، سفید و سایر موارد را نام برد.

پزشکان توصیه می کنند حداقل 3 وعده غذای ماهی در هفته مصرف کنید. بدون ماهی ، منوی خانگی ناقص خواهد بود و بدن اسیدهای آمینه و مواد مهمی را دریافت نمی کند ، که فقط یک محصول ماهی می تواند آنها را دوباره جبران کند.

خواص ماهی برای خونسازی
خونسازی با ماهی

خواص ماهی برای خونسازی

اسیدهای چرب امگا 3 در ماهی همچنین در تولید مولکول های هموگلوبین ، که اکسیژن را در سلول های قرمز خون حمل می کنند و همچنین در مدیریت مواد مغذی عبوری از غشای سلول ، نقش مهمی دارد. آنها همچنین از اثرات مضر چربی های مضر برای بدن جلوگیری می کنند.

خواص  ماهی برای چشم
درمان بیمارهای چشم با ماهی

خواص ماهی برای چشم

فقط دو وعده 100 گرم ماهی با گوشت قرمز نظیر ماهی سالمون در هفته به طور قابل توجهی خطر تخریب ماکولا (یک بیماری مزمن چشم که باعث از بین رفتن بینایی می شود) را کاهش می دهد. برای درمان و پیشگیری از " سندرم چشم خشک" 4 وعده ماهی سالمون در هفته توصیه می شود.

امیدواریم مطلب خواص ماهی برایتان مفید باشد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها