رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 542479

خواص گوشت | معجزه سلامتی انواع گوشت برای بدن

ساعت24- گوشت از همواره در وعده غذای انسانها استفاده می شده است در این مطلب قصد داریم برخی از این خواص معجزه آسا را به شما معرفی کنیم.

خواص مفید گوشت
html>

فواید و مضرات گوشت باعث اختلاف نظر بین گوشت خواران و گیاهخواران می شود. چربی های حیوانی سالم هستند و اسیدهای آمینه موجود در آنها با خطرات کلسترول بالا و مشکلات هضم محصول مقابله می کنند.

خواص انواع گوشت
فواید انواع گوشت

خواص انواع گوشت

رایج ترین طبقه بندی گوشت بر اساس گونه های جانوری است:

گوشت گاو ، گوساله غاز
گوشت خوک بلدرچین
بره گوشت گاومیش
گوشت اسب خرگوش
گوشت گوزن کبک
گوشت شتر اردک وحشی
گوشت خرگوش قرقاول
بوقلمون مرغ

گوشت های شکار - گوشت گوساله ، شتر و اسب - سازگار با محیط زیست و مفید برای سلامتی محسوب می شوند.

مرغ ، بوقلمون ، گوساله ، گوشت خرگوش برای غذاهای رژیمی و کودک استفاده می شود. آنها به کودک و همچنین بدن ضعیف شده سود می رسانند.

گوشت خوک ، گوشت بره ، غاز و اردک چرب ترین نوع گوشت است

بسته به وضعیت دما: گوشت بخارپز ، سرد ، منجمد ، یخ زده وجود دارد. بیشترین فواید سلامتی از طریق گوشت تازه بخارپز یا سرد است که توسط دامپزشکان به درستی پردازش و تأیید شده است. گوشت منجمد ، و پخته نشده نشده که به مدت طولانی ذخیره می شود می تواند برای سلامتی و دستگاه گوارش مضر باشد.

این محصول پس از یخ زدگی و پخته شدن ، همان خواص مفید گوشت تازه را حفظ می کند.

فواید گوشت قرمز
گوشت قرمز و سلامتی

فواید گوشت قرمز

ترکیب مفید ویتامین و مواد معدنی انواع مختلف گوشت مشابه است ، فقط درصد آن متفاوت است. بوقلمون از نظر مقدار مفید ویتامین B4 ، گوشت خرگوش - از نظر مقدار فسفر ، گوشت گاو - B12 بیشتر و روی در اولویت است.

فواید گوشت سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی است. ترکیب آن شامل موارد زیر است:

ویتامین های گروه B : در فرآیندهای متابولیکی ، پردازش کالری شرکت می کنند.

مجموعه ای از ویتامین های A ، C ، E : دارای ویژگی های بازسازی ، ضد عفونی کننده ، ضد ویروسی ، تقویت سیستم ایمنی بدن.

کلسیم ، فسفر : حمایت از استخوان ، دندان ، بافت عضلانی ، تنظیم غده تیروئید ، فرآیندهای متابولیک.

پتاسیم ، سدیم : تنظیم فشار ، تعادل آب بدن ، حجم خون.

منیزیم ، کلر : مسئول هضم ،و بهبود سیستم عصبی بدن.

آهن : برای تشکیل سلولهای قرمز خون ، لخته شدن خون ، افزایش هموگلوبین لازم است.

فواید نوع خاصی از گوشت در تغذیه انسان به نیاز به برخی ویتامین ها یا مواد معدنی بستگی دارد:

خواص گوشت مرغ
سلامتی با گوشت مرغ

خواص گوشت مرغ

گوشت مرغ بیش از 20٪ مقدار روزانه ویتامین های B5 ، B6 ، B12 ، کروم ، فسفر و ترکیبات گوگرد را پوشش می دهد.

خواص گوشت گاو
گوشت گاو چه خواصی دارد

خواص گوشت گاو

گوشت گاو حاوی 85٪ مقدار روزانه ویتامین B12 ، کبالت است. 20٪ - مس ، فسفر ، گوگرد ، مولیبدن .گوشت گاو اسیدیته معده را تنظیم می کند ، خطر کم خونی را کاهش می دهد ، کمبود روی ، آهن را دوباره جبران می کند ، تستوسترون را افزایش می دهد.

خواص گوشت بوقلمون
نقش گوشت بوقلمون بر سلامتی

خواص گوشت بوقلمون

گوشت خرگوش و بوقلمون از نظر فسفر سرب دارند و یک منبع کامل سالم از ویتامین های B ، D ، A است.

خواص گوشت شکار
فواید گوشت شکار

خواص گوشت شکار

برای ایجاد توده عضلانی ، تقویت سیستم عصبی ، ایمنی مفید است. این کمبود اسیدهای آمینه مفید را جبران می کند ، آسیب ناشی از تأثیرات خارجی را خنثی می کند.

خواص گوشت اسب
فواید گوشت اسب

خواص گوشت اسب

دارای خواص ضد اسکلروتیک ، ضد حساسیت است ، هضم را بهبود می بخشد.

خواص گوشت گوسفند
نقش گوشت گوسفند بر سلامتی

خواص گوشت گوسفند

خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد ، از ابتلا به بیماری های قندی جلوگیری می کند، عملکرد لوزالمعده را عادی می کند ، با آهن اشباع می شود.

خوردن گوشت گوسفند عناصر کمیاب مانند آهن، منیزیم و روی را برای بدن تامین می کند.

این ریزمغذی ها دارای ارزش های غذایی هستند که به طور گسترده ای برای بدن توصیه می شود، به ویژه در دوران بارداری یا در دوران رشد کودکان و نوجوانان. آهن برای رشد عملکردهای عضلانی و شناختی در بدن مهم است، بنابراین برای جوانترین افراد در میان ما ضروری است.

گوشت گوسفندی سرشار از ویتامین B3 که بر متابولیسم چربی‌ها، قندها و پروتئین‌ها تأثیر می‌گذارد نیز تأثیرات مثبتی بر سیستم عصبی دارد.

نکاتی برای استفاده

گوشت بره زمانی که کمی صورتی پخته شود طعم کامل خود را نشان می دهد. چرخ کرده، باید کاملا پخته شود (هر گوشت چرخ کرده بیشتر در معرض خطر است و می تواند منجر به مسمومیت غذایی شود).

اگر از تازگی آن مطمئن هستید، می توانید گوشت آن را تا 3 روز در یخچال نگهداری کنید. مراقب باشید که گوشت چرخ کرده را بیش از 48 ساعت نگهداری نکنید. مانند همه گوشت‌های قرمز، کباب کردن مکرر به دلیل افزایش سرطان‌های دستگاه گوارش مرتبط با این نوع گوشت و این روش پخت، ممنوع است.

اسیدهای چرب اشباع و تک غیراشباع از گوسفند

کمک تغذیه ای که توسط گوشت گوسفند ارائه می شود غیرقابل انکار است، تنها نقطه ضعف آن این است که این گوشت گاهی اوقات سرشار از اسیدهای چرب اشباع است که برای عملکرد خوب قلب و عروق توصیه نمی شود. بنابراین مهم است که قبل از آماده کردن قطعات، آنها را به طور کامل چربی زدایی کنید. بهتر است از آب پخت و پز استفاده نکنید، مگر اینکه دوباره آن را خوب چربی زدایی کنید.

نازک ترین برش های گوشت گوسفند مانند ساق پا و ران، جگر یا کلیه را ترجیح دهید. آماده سازی خود را با سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان که شریان های شما را متحد می کند، چاشنی شده با روغن زیتون غنی از اسیدهای چرب تک غیراشباع، و تعادل اسیدهای چرب اشباع شده گوسفند را ترکیب کنید. البته باید بدانید که گوسفند دارای اسیدهای چرب تک غیراشباع و اسید لینولئیک است که در پیشگیری از برخی بیماری ها توصیه می شود.

گوشت بره چربی کمتر و طعم ملایم تری نسبت به گوشت گوسفند دارد. این دو حیوان، یکی بالغ و دیگری نه، گوشت قرمز خوشمزه ای دارند که از نظر تغذیه ای جالب است (به ویژه آهن و روی را تامین می کند).

گوشت بره نسبتاً غنی از چربی های اشباع شده است که برای سیستم قلبی عروقی مضر است، اما بالاتر از همه اسید استئاریک (چربی های اشباع شده که کمتر در معرض خطر هستند) فراهم می کند.

خواص گوشت | معجزه سلامتی انواع گوشت برای بدن

خواص گوشت خرگوش

گوشت خرگوش برای کودک مفید است ، وبه راحتی هضم می شود ، واکنش های آلرژیک ایجاد نمی کند ، خواص مفید خود را در طول فرایند پخت و پز از دست نمی دهد.

اسیدهای چرب خوب برای کاهش خطرات قلبی عروقی

گوشت خرگوش تعادل خوبی بین اسیدهای چرب اشباع، تک غیراشباع و چند غیراشباع دارد. علاوه بر این، این گوشت حاوی کلسترول کمتری نسبت به گوشت قرمز (گوشت گاو، بره) است. اثرات سلامتی گوشت خرگوش تا حدی به اسیدهای چرب آن نسبت داده می شود. علاوه بر این، یک مطالعه نشان داده است که لیپیدهای استخراج شده از گوشت خرگوش حاوی اسیدهای چرب هستند که می توانند کلسترول خون را دو برابر اسیدهای چرب افزایش دهنده کلسترول خون کاهش دهند. این نتیجه تایید می کند که اثر هیپوکلسترولمی چربی های خرگوش بیشتر از سایر گوشت ها است.

حدود 40 درصد از اسیدهای چرب موجود در گوشت خرگوش را اسیدهای چرب اشباع تشکیل می دهند که کمی بیشتر از مقدار موجود در مرغ است، اما به طور قابل توجهی کمتر از مقدار موجود در گوشت قرمز است. مصرف مقادیر زیاد چربی اشباع شده اثرات نامطلوبی بر سلامتی دارد. به عنوان مثال، مطالعات ارتباط بین مصرف چربی های اشباع شده و افزایش خطر ابتلا به سرطان مری و روده بزرگ را نشان داده اند. توجه داشته باشید که اسید چرب اشباع شده اصلی در گوشت خرگوش اسید پالمیتیک (75 درصد اسیدهای چرب اشباع شده) است. یک مطالعه مداخله ای در افراد سالم و دارای اضافه وزن نشان داد که رژیم غذایی سرشار از اسید پالمیتیک باعث افزایش 24 درصدی مقاومت به انسولین می شود.

منبع خوبی از فسفر

خرگوش ها منبع عالی فسفر هستند. فسفر بعد از کلسیم دومین ماده معدنی فراوان در بدن است. نقش اساسی در شکل گیری و حفظ استخوان ها و دندان های سالم دارد. علاوه بر این، در رشد و بازسازی بافت ها شرکت می کند و به حفظ pH طبیعی خون کمک می کند و یکی از اجزای غشای سلولی است.

ضد کم خونی

خرگوش ها منبع عالی آهن هستند. هر سلول بدن حاوی آهن است. این ماده معدنی برای انتقال اکسیژن و تشکیل گلبول های قرمز در خون ضروری است. همچنین در تولید سلول های جدید، هورمون ها و انتقال دهنده های عصبی (پیام رسان در تکانه های عصبی) نقش دارد.

منابع عالی روی، سلنیوم و مس

خرگوش ها منبع عالی روی هستند. روی به ویژه در واکنش های ایمنی، تولید مواد ژنتیکی، درک طعم، بهبود زخم و رشد جنین نقش دارد. همچنین با هورمون های جنسی و تیروئید تعامل دارد و در سنتز، ذخیره و آزادسازی انسولین در پانکراس نقش دارد.

ارزش غذایی و میزان کالری گوشت

میزان پروتئین ها و اسیدهای آمینه مفید در گوشت به 20٪ می رسد. پروتئین به عنوان یک ماده ساختمانی برای عضله ، توده استخوان ، بافت همبند ، در فرآیندهای متابولیک ، تشکیل آنتی بادی ها شرکت می کند.برای افرادی که ورزش می کنند یا سبک زندگی فعالی دارند ، گوشت برای صبحانه مفید است. این اتلاف انرژی را جبران می کند ، به خوبی اشباع می شود .

محتوای چربی گوشت به نوع و چربی حیوان بستگی دارد. چربی موجود در گوشت بدون چربی 2٪ ، در انواع چرب - تا 50٪ است. چربی حیوانی می تواند برای بدن مفید باشد ، در ساخت غشاهای سلولی ، حفظ تعادل آب و انرژی نقش دارد.

محتوای کربوهیدرات هایی که می توانند به رقم موجود در گوشت آسیب برسانند از 1 exceed فراتر نمی رود. آنها توسط گلیکوژن ، نشاسته ای با منشا حیوانی ، یک ماده مغذی مفید نشان داده می شوند.

جدول مقایسه ارزش غذایی انواع گوشت:

بره - 290 گوشت خرگوش (179)
گوشت گاو - 144 - 287 بوقلمون (190)
مرغ (170-260) گوشت گوساله (132)

خواص مفید گوشت

گوشت بدن را با ویتامین و مواد معدنی اشباع می کند ، اسیدهای آمینه مفید ، به راحتی پخته می شوند و جذب می شوند.

خواص مفید گوشت حیوانات وحشی
خواص گوشت حیوانات وحشی

خواص مفید گوشت حیوانات وحشی:

گوشت گراز دارای کالری کم ، باعث تقویت استخوان ها و مینای دندان می شود.

گوشت بیور سرشار از سلنیوم است ، خطر ابتلا به سرطان و بیماری های عصبی ، تصلب شرایین را کاهش می دهد.

گوشت گوزن برای تغذیه ورزشی مفید است ، عملکردهای تولید مثل را بهبود می بخشد ، عضله قلب را تقویت می کند ، آسیب ناشی از کار زیاد را کاهش می دهد.

و موجب عادی سازی کار سیستم عصبی بدن می شود.

مهم! یک گوشت زمانی سالم و کم کالری و بی خطر است که فاقد مواد مصنوعی است که می تواند به بدن آسیب برساند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها