رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 549651

سوفیا لورن | زندگینامه سوفیا لورن | عکس های سوفیا لورن

ساعت24- سوفیا لورن کیست؟ | او یکی از مشهورترین بازیگران زن در سراسر جهان است که نام او همچنان جاودانه باقی مانده است فیلم های او از پر فروش ترین فیلم های تاریخ سینما است در این مطلب به زندگینامه این بازیگر مشهور میپردازیم.

جوایز سوفیا لورن

او همیشه معتقد است که غیرممکن ممکن است ، و رنگ قرمز را طلسم خود می داند. او یکی از زیباترین زنان جهان است و کاملاً مطمئن است که یافتن زنی مانند او غیرممکن است.

بیوگرافی سوفیا لورن
صوفیا لورن

بیوگرافی سوفیا لورن

صوفیا ویلانی شیکولونی در 20 سپتامبر 1934 در بیمارستانی در رم متولد شد. وی دومین دختر رومیلدا ایتالیایی بود. این خانواده در شهر بندری پوزوئولی نزدیک ناپل زندگی می کردند ؛ صوفیا سالهای جنگ را در آنجا گذراند. آنها بسیار فقیر بودند ، مادربزرگ لوئیز به بهترین شکل ممکن به او کمک کرد: این او بود که به ستاره آینده یاد داد آشپزی کند و کارهای خانه را انجام دهد. این دختر در سن 14 سالگی در یک مسابقه زیبایی شرکت کرد و به فینال رسید. یک سال بعد ، صوفیا و مادرش به رم رفتند تا شانس خود را در زمینه بازیگری امتحان کنند. او به شرکت در مسابقات زیبایی ادامه داد و عناوین "شاهزاده خانم دریا" را از آن خود کرد. در جریان یکی از این رویدادها ، یکی از اعضای هیئت منصفه کارلو پونتی ، تهیه کننده فیلم معروف به که فیلم سازی ایتالیایی را پس از جنگ ترمیم کرد. صوفیا را در دفترش استخدام کرد. پس از آن بود که صوفیانام مستعار "لورن" را به خود گرفت.

فیلم های سوفیا لورن
فیلم سوفیا لورن

فیلم های سوفیا لورن

در سال 1954 ، فیلم طلای ناپل به کارگردانی ویتوریو دی سیکا با حضور سوفی در نقش اصلی منتشر شد. این سه پیروزی پونتی دی سیکا- لورن بود که صفحه جدیدی را در تاریخ سینمای جهان گشود. این دختر با بازی در یک مغازه دار ناپلی ، مردی از مردم ، یعنی به طور کلی ، خودش ، منتقدان را علاقه مند کرد و جنبه های مختلفی از استعداد خود را نشان داد. در روند همکاری نزدیک کارلو و سوفی ، رابطه ای آغاز شد. او 22 سال از او بزرگتر بود. در آن زمان ، طلاق در ایتالیا تقریباً غیرممکن بود ، اما ، همانطور که آنها می گویند ، هیچ مانعی برای عشق واقعی وجود ندارد. پونتی نه تنها از لورن بازیگر درخشانی ساخت ، بلکه او را مانند پیگمالیون گالاته آفرید: او به آموختن این دختر ادامه داد ، به او آموخت چگونه حرکت کند ، لباس بپوشد ، رفتار کند و عشق به کتابهای جدی را در او ایجاد کند.

سوفیا لورن | زندگینامه سوفیا لورن | عکس های سوفیا لورن

در سال 1961 ، ویتوریو دی سیکا درامی جنگی به نام چوچارا را ارائه داد. این فیلم در جنگ جهانی دوم در ایتالیا اتفاق می افتد ، مادر (لورن) و دختر از بمباران آمریکایی به روستای زادگاه خود چوچارو فرار می کنند. سوفی برنده اسکار بهترین بازیگر زن شد. برای اولین بار در تاریخ آکادمی فیلم ، جایزه این گروه به فیلمی فیلمبرداری شده به زبانی غیر از انگلیسی اعطا شد.

در فیلم های دیروز ، امروز ، فردا (1963) ، ازدواج به ایتالیایی (1964) ، آفتابگردان (1970) ، که کلاسیک سینمای جهان شد ، مارچلو ماسترویانی شریک لورن بود. این دوئت یکی از درخشان ترین و هماهنگ ترین در سینما محسوب می شود. البته بلافاصله شایعات مربوط به یک رابطه عاشقانه بین بازیگران منتشر شد. فقط آنها خودشان واقعیت را می دانند و ستاره فیلم ادعا کرد که او همیشه فقط شوهرش را دوست داشت که هنوز هم در سال 1957 در مکزیک با او مخفیانه ازدواج کردند. طبق قوانین ایتالیا ، پونتی در سال 1962 موفق شد همسر اول خود را طلاق دهد و ازدواج را به طور رسمی در خانه ثبت کند.

جوایز سوفیا لورن
پیری سوفیا لورن

جوایز سوفیا لورن

سوفی نه تنها در ایتالیا ، بلکه در هالیوود هم مشهور شد ، جوایز زیادی دریافت کرد و به یک نماد واقعی سینما تبدیل شد. در سال 1991 ، به این بازیگر زن اسکار ویژه ای اهدا شد برای "حرفه ای غنی از نقش های به یاد ماندنی که درخشش بی نظیری به سینما بخشیده است." با این وجود این ستاره مادر بودن را شغل اصلی زندگی خود می داند. او مدت زیادی نتوانست باردار شود و وقتی سرانجام معجزه اتفاق افتاد ، کارلو پونتی جونیور و ادواردو با اختلاف چهار سال به دنیا آمدند. این زن شوخ ، زیبا و بازیگر زن درخشان در سراسر جهان شهرت دارد. خود لورن با درایت مشخصه خود در مورد زندگی این گونه صحبت می کند: "چشمانی که هرگز گریه نکرده اند نمی توانند زیبا باشند."

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها