رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 549853

راهنمای خرید گل و گیاه برای مناسبت های مختلف

رپورتاژ تبلیغی / بارها برای مناسبت‌های مختلف از جمله جشن تولد، سالگرد ازدواج و عروسی به گل فروشی مراجعه کردیم و از گل فروش جهت خرید گل مناسبتی درخواست راهنمایی کرده‌ایم.

h1>

بارها برای مناسبت‌های مختلف از جمله جشن تولد، سالگرد ازدواج و عروسی به گل فروشی مراجعه کردیم و از گل فروش جهت خرید گل مناسبتی درخواست راهنمایی کرده‌ایم. اما آیا وقت آن نرسیده است که خودمان انواع گل‌ها و گیاهان را بشناسیم و بدانیم هر گل نشانه و نماد چیست؟ و یا با شرایط عمومی نگهداری گیاهان آپارتمانی آشنا باشیم تا در هنگام خرید گلدان دچار تردید نشویم؟ با خواندن این مطلب شما دیگر احتیاجی به پرس و جو از دیگران درباره گل و گیاه نخواهید داشت. در این مطلب با گل‌های مناسبتی، بهترین گل‌ها جهت هدیه دادن و همچنین بهترین گیاهان برای نگهداری و پرورش در آپارتمان‌های کم‌نور آشنا می‌شوید.

از کجا گل بخریم؟

در وهله اول باید بدانید که آیا از جایی که میخواهید گل و گیاه تهیه کنید مطمئن هستید؟ چطور میتوان یک فروشگاه معتبر و با تنوع بالا برای خرید گل و گیاه پیدا کرد؟

در پاسخ باید گفت که این روزها برای خرید گل در تهران دیگر احتیاجی نیست در سطح شهر به دنبال گلفروشی بگردید و گلفروشی‌های آنلاین بسیار زیادی وجود دارند که کار شما را در خرید گل و گیاه بسیار آسان کرده‌اند. به عنوان مثال می توانید برای خرید گل آنلاین به سایت vipshop.flowers مراجعه کنید تا با انواع خدمات اینترنتی گلفروشی های اینترنتی بیشتر آشنا شوید.

هر نوع گلی مناسب هدیه دادن نیست!

حال باید به این موضوع توجه کنید که هرگل در هر فرهنگی نماد و نشان از یک چیز دارد، برای مثال در ایران اکثر گل‌هایی که سفید رنگ هستند مانند گل مریم، بیشتر برای مراسم تشییع و قرار دادن به روی مزار عزیز تازه از دست رفته بکار می‌روند. همین گلِ مریم در کشورهای کاتولیک نمادی از معصومیت حضرت مریم و نشان ِ عشق مادری است. پس قبل از هدیه دادن گل باید به نماد و معنای پنهانی که آن در خود دارد توجه کنید.

از دیرباز خرید گل در مناسبت‌های مختلف مانند تبریک تولد، مراسم عروسی، سالگرد ازدواج، ابراز علاقه و حتی مراسم تشییع پیکر و عرض تسلیت گزینه بسیار مناسبی بوده است. هدیه دادن گل به طرف مقابل به این معنا است که شما به فکر او بوده‌اید و این دوست داشتن را با هدیه دادن گل به او نشان داده‌اید.

برخی از گل‌ها در مراسم مختلف به کار می‌روند، مثلا باکس گل رزِ قرمز می‌تواند گزینه ایده‌آلی برای تولد، سالگرد دوستی و ازدواج و غیره باشد. از طرفی هم برخی از گل‌ها تنها در بعضی موارد خاص به کار می‌روند و اگر در خرید آنها دقت نکنید، ممکن است طرف مقابل برداشت بدی از حرکت شما بکند!

برای اینکه هرگز به این مشکل دچار نشوید، بهتر است قبل از خرید گل با مفهوم آن و پیامی که در خود دارد آشنا شوید، در ادامه گل‌های مناسب برای هر رخدادی را شرح خواهیم داد.

گل‌هایی که برای جشن تولد مناسب هستند

برای هدیه دادن گل در جشن تولد می‌توانید از باکس گل، دسته گل و سبد گل استفاده کنید و گل‌هایی که برای این گونه مراسم مناسب هستند به شرح ذیل می‌باشند.

لیلیوم

لیلیوم یا همان زنبق نشانه خوشبختی است و هنگامی که به کسی آن را هدیه می‌دهید یعنی آرزوی طول عمر با خوشبختی بیش از حد برای او دارید. قدمت استفاده از زنبق یا لیلوم آنقدر زیاد است که حتی پادشاهان یونانی از تمثیل آن در وسایل شخصی خود نظیر عصا، شمشیر و یا تخت خواب استفاده می‌کردند.

رز

رز قرمز پایه ثابت هر گل فروشی اعم از آنلاین و غیرآنلاین است و می‌توانید آن را در دسته‌های چندتایی خریداری کنید. هنگامی که یک دسته رز قرمز به کسی هدیه می‌دهید به این معنا است که شما به طرف مقابل عشق غیرقابل وصفی دارید.

رزها در سه رنگ قرمز، سفید و زرد در گلفروشی‌ها موجود هستند که همانطور که گفتیم رز قرمز نماد عشق، رز سفید نماد پاکی و معصومیت و گل رز زرد نشان از آرزوی شادی و نشاط برای گیرنده است. نه تنها از رز برای مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شود بلکه در صنایع مختلفی نظیر عطرسازی، تهیه چای، مواد خوراکی و مرباسازی هم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

گل آفتابگردان

گل آفتابگردا از آن دست گیاهانی است که در اکثر فرهنگ‌ها و جوامع نماد مثبت و خوبی دارد. از آنجایی که این گل همیشه به سمت آفتاب می‌چرخد و به غیر از خورشید به چیز دیگری نمی‌نگرد آن را نماد وفاداری می‌نامند.

در کل، گل آفتابگردان نماد عشق، محبت، وفاداری و خلوص نیت است، از این جهت این گل برای هدیه دادن و تبریک تولد گزینه بسیار مناسبی به شمار می‌رود.

گل داوودی

یکی دیگر از گزینه‌هایی که برای هدیه دادن در روز تولد دوستانتان دارید، سبد گل داوودی است. طرفداران این گل به قدری زیاد هستند که می‌توانید به راحتی آن را از گلفروشی‌های آنلاین خریداری کنید. این گل نیز نماد و سمبل وفاداری، عشق، دوستی و رفاقت است و برای هدیه دادن به دوستانتان یک انتخاب بسیار ایده‌آل در نظر گرفته می‌شود.

گل آنتوریوم

این گل در سه رنگ صورتی، قرمز و سفید در گلفروشی‌ها یافت می‌شود که با توجه به رنگ هر کدام از آنها یک معنای متفاوتی را در خود دارند. مثلا آنتوریوم صورتی نشان محبت، آنتوریوم قرمز نشان عشق و علاقه و آنتوریوم سفید نشان از مهمان نوازی و آرزوی خوشبتخی هستند.

اگر از سلیقه طرف مقابل خود با خبر هستید، می‌توانید با توجه به سلیقه او رنگ مورد علاقه‌اش سبدی از گل چیده شده آنتوریوم خریداری کنید. همچنین می‌توانید به تعداد سال‌هایی که او را می‌شناسید یا تعداد سال تولدش یک دسته گل آنتوریوم به همان تعداد بخرید و گیرنده گل را غاقلگیر کنید.

گل‌هایی که برای روز عشق مناسب هستند

یکی دیگر از مناسبت‌هایی که به تازگی بسیار جدی گرفته می‌شود، روز عشق یا همان ولنتاین است. در این روز می‌توانید برای عشق ِ زندگی‌تان یک دسته گل یا سبد گل تهیه کنید. هر گلی برای هدیه دادن در روز ولنتاین مناسب نیست و در ادامه با بهترین گل‌های مناسبتی روز ولنتاین آشنا خواهید شد.

گل پونی یا صدتومانی

برای خرید این گل هیچوقت دچار مشکل نخواهید شد چرا که در اکثر گلفروشی‌های سطح شهر یافت می‌شود و اگر در اینترنت کمی جستجو کنید می‌توانید این گل را آنلاین سفارش دهید و درب منزل تحویل بگیرید. داستان نام گذاری گل پیونی (پونی) به گل صدتومانی هم بسیار جالب است؛ نزدیک به 50 سال پیش که این گل برای اولین بار وارد ایران شد در دسته گل‌های گرانقیمت قرار داشت به طوری که هر شاخه آن دقیقا صدتومان قیمت داشت که در آن زمان پول بسیار زیادی بود. از آن به بعد این گل را در ایران به گل صدتومانی معروف شد و کماکان یکی از بهترین گزینه‌ها جهت هدیه دادن به شمار می‌رود.

گل صدتومانی را می‌توانید در رنگ‌های صورتی، قرمز تیره، مرجانی، سفید و زرد تهیه کنید و اگر از آن به خوبی محافظت کنید این گیاه می‌تواند تا 100 سال گلدهی کند. شکوفه‌های این گل جزو گل‌های عاشقانه و رمانتیک قرار داد و در چین این گل را نماد تولید ثروت و خوش شانسی می‌دانند.

گل شب بوی یاس

این گل که دارای رایحه بسیار تند و قدرتمندی است نشانه زیبایی و پایداری در عشق است. هرگاه این گل را به شخصی هدیه می‌دهید به این معنا است که در عشق خود راسخ بوده و هرگز به غیر نگاه نمی‌اندازید! گل یاس یا یاسمن اغلب به رنگ سفید یافت می‌شود، اما می‌توان نوع صورتی کمرنگ آن را هم تهیه کرد.

گیاه گل یاس از اواخر اردیبهشت ماه شروع به گلدهی می‌کند و نماد شادی، شیرینی، تعلق خاطر، وقار، متانت و دلبستگی و در کل هر آنچه که نیک است، می‌باشد!

گل آلاله

گل آلاله یکی از گزینه‌های بسیار ایده‌آل برای هدیه دادن در روز عشق است چرا که این گیاه دائمی است و از زیبایی بصری والایی برخوردار است. ساقه‌های این گل در سه نوع خشن، ساده و منشعبی وجود دارند و ارتفاع آنها بیشتر از 25 سانتی متر نخواهد شد.

در اکثر فرهنگ‌های، از گل آلاله به عنوان پیام آور شادی و خلوص نیت یاد می‌شود. آلاله زرد به معنی شروع دوباره و دوستی همیشگی است، و اگر می‌خواهید طرف مقابلتان را تحت تاثیر بگذارید و از از نیت خوبتان باخبر سازید، دسته گلی پر از گل‌های آلاله برای او بفرستید.

گل ارکیده

گیاه ارکیده نسبت به گل‌هایی که تا به این لحظه به شما معرفی کرده‌ایم از قیمت بالاتری برخوردار است و در زمره گل‌های تزیینی لاکچری به حساب می‌آید! ارکیده دارای 880 سرده با بیش از 250000 گونه متفاوت است که از این حیث آن را به پرتنوع‌ترین گل و گیاه حال حاضر تبدیل کرده است.

گلبرگ‌های ارکیده بسیار ظریف هستند اما نشان از قدرت دارند، همچنین این گیاه، گل مورد علاقه اکثر سیاستمداران نیز به شمار می‌رود. ارکیده نماد ثروت، قدرت، عشق، لوکس‌بودن است و خرید این گل برای مناسبت‌های مختلف، هدیه خاصی به شمار می‌رود که می‌تواند کادو گیرنده را بسیار خوشنود کند.

گل‌هایی که برای عرض تسلیت مناسب هستند

برای تهیه گل برای این نوع مراسم‌های خاص بهتر است از سبد گل و تاج گل‌های آماده استفاده کنید چرا که با توجه به حساسیت این مناسبت، هرگونه خلاقیت و تغییر رویه گل‌ها می‌تواند مفهوم درستی را به دریافت کننده گل منتقل نکند.

همانطور که در ابتدای این مطلب نیز به آن اشاره کردیم، در ایران اکثر گل‌های سفید رنگی که در گلفروشی‌ها مشاهده می‌کنید مناسب چنین مناسبت‌هایی هستند. از بین گل‌های سفید موجود در بازار، گل رز سفید، گل ارکیده و گل داوودی سفید بهترین گزینه‌ها به شمار می‌روند.

گل رز سفید نماد روزهای سخت و تیره و نشان از اندوه و تاثر فراوان شما دارد، از گل ارکیده سفید یا صورتی هم می‌توانید برای تسلیت گفتن استفاده کنید. گل داوودی سفید در اکثر فرهنگ‌ها و کشورها نمادی از مرگ است و بهترین گزینه برای مراسم تشییع جنازه و ابراز اندوه و تاسف شما است.

نکات کلیدی که قبل از خرید گیاهان آپارتمانی باید بدانید

حالا که با انواع گل‌های مناسبتی آشنا شدید و از نمادهای هر یک از گل‌هایی که در اکثر گلفروشی‌ها موجود هستند با خبر شدید، بد نیست با شرایط گیاهان مختلف هم مطلع شوید. برای مثال برخی از گیاهان به نور و رطوبت بسیار زیادی احتیاج دارند و اگر محیط مناسب رشد آنها را نداشته باشید، پس از چندی مشاهده خواهید کرد که گیاه تازه خریداری شده شما پژمرده و خشک شده است.

اگر به دنبال افزایش شادابی خانه یا محل کار خود هستید و یا مایلید روابط خود را ماندگار کنید، خرید گیاه آپارتمانی پیشنهاد ماست.

حال قصد داریم شما را با شرایط کلی نگهداری گیاهان آپارتمانی آشنا کنیم تا قبل از خرید یک شِمای کلی از گیاهان موجود در گلفروشی‌ها بدست آورید.

چه گیاهانی را نباید خرید؟

در هنگام خرید گیاه همیشه به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است گیاه خریداری شده دارای آفت باشد و وقتی آن را به منزل خود انتقال می‌دهید، گلدان‌های سالم شما را هم مریض کند. پس هنگام خرید گلدان جدید هرگز سمت گیاهانی که دارای برگ‌های زرد هستند، لکه‌های قهوه‌ای به روی برگ‌هایشان نمایان است، ساقه‌های آنها شل و افتاده است و روی برگ‌های آنها سوراخ‌هایی دیده می‌شود نروید.

این گیاهان نه تنها خود دارای آفت هستند بلکه می‌توانند گیاهان سرحال شما را هم آلوده کنند. از این رو برای یک انتخاب و خرید هوشمندانه گیاه، ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

ابتدا شرایط مکانی خانه خود را بسنجید

توجه به جهت خانه خود و اینکه پنجره‌های خانه شما به چه سمتی است از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. مثلا پنجره‌هایی که رو به غرب باز می‌شوند، بعد از ظهرهای بسیار آفتابی در طول سال دارند، پنجره‌هایی که به سمت شمال هستند تقریبا همیشه سایه دارند. از طرفی پنجره‌هایی که رو به شرق باز می‌شوند در طول روز آفتابی و در بعد از ظهرها سایه می‌شوند و پنجره‌های جنوبی در طول روز به طور یکسانی نور دریافت می‌کنند.

از این رو اگر آپارتمان شما فاقد پنجره است و یا میزان تابش آفتاب به آن بسیار کم است، باید سراغ گیاهان آپارتمانی سایه دوست بروید.

فضای رشد گیاه را در نظر بگیرید

برخی از گیاهان آنقدر کوچک و ظریف هستند که می‌توانید آنها را روی میز کار خود – در یک گلدان بسیار کوچک – قرار دهید. از طرفی گیاهانی وجود دارند که پس از چند سال ممکن است تا 10 متر هم رشد کنند. همچنین برخی از گیاهان رشد سریعی دارند و در چشم برهم زدنی ممکن است خیلی بزرگ شوند، از طرف دیگر گیاهانی وجود دارند که در عرض 5 سال تنها چند سانتی متر رشد می‌کنند.

قبل از خرید گیاه برای منزل خود حتما میزان فضایی که برای رشد احتیاج دارد را از گلفروش جویا شوید تا بعداً برای نگهداری آن دچار مشکل نشوید.

1.به نوع خاکی که گیاه احتیاج دارد توجه کنید

خاک رسی، خاک گلدانی و خاک شنی سه نوع مختلف خاک است که اکثر گیاهان در یکی از آنها به خوبی رشد خواهند کرد. از طرفی هم برخی از افراد به یکی از این سه نوع خاک حساسیت نشان می‌دهند و به هنگام لمس خاک ممکن است با مشکلات پوستی و گوارشی مواجه شوند.

اگر قصد دارید گیاه گلدانی خود را در باغچه بکارید، اول از همه به این مسئله توجه کنید که آیا گیاه شما در خاک باغچه رشد خواهد کرد یا خیر. قبل از کاشتن گیاه در باغچه حتما از نوع خاک باغچه و خاک گلدانی که گیاه در آن رشد پیدا کرده است، مطلع شوید.

2 .عجولانه خرید نکنید

در این موضوع که برخی از گیاهان در همان نگاه اول هم بسیار زیبا به نظر می‌رسند شکی نیست، اما آیا همه گیاهان را می‌توان در شرایط غیرگلخانه‌ای نگهداری کرد؟ پاسخ منفی است. برای مثال گیاه بابا آدم با برگ‌های بسیار پهنش می‌تواند زیبایی خانه شما را دوچندان کند، اما این گیاه برای نگهداری به محیطی کاملا استوایی با رطوبت بسیار بالایی احتیاج دارد و برای آپارتمان‌هایی که در شهرهای خشک ایران مانند تهران، اصفهان، یزد و کرمان هستند گزینه بسیار نامناسبی است.

بهتر است قبل از خرید گیاه، نام آن را بپرسید و کمی درباره شرایط نگهداری آن در اینترنت تحقیق کنید.

3.نشانه‌های گیاه آلوده و مریض را بشناسید

متاسفانه بارها دیده شده است که گلفروش‌ها اقدام به فروش گل و گیاه ناسالم می‌کنند، این موضوع می‌تواند منجر به خشک شدن تمامِ گیاهان شما در منزل شود. برای آشنایی هر چه بهتر شما با علایم گیاهان مریض قصد داریم در ادامه مطلب به چندی از آنها بپردازیم تا دیگر گیاه مریض و ناسالم به خانه خود نبرید!

- برگ زرد نشانه چیست؟

وقتی گیاهی در گلفروشی وجود دارد که برگ‌های زرد شده‌اند نشان از کمبود مواد مغذی مورد نیاز گیاه، یا آبیاری بیش از حد گلدان دارد.

  • درهم تنیده بودن ریشه گیاه نشانه چیست؟

وقتی گیاهی برای مدت طولانی در یک گلدان رشد کند و فضای کافی برای ریشه نباشد، ریشه گیاه مجبور می‌شود به صورت دایره‌ای و مارپیچ رشد کند. در این صورت جذب مواد آلی و آب توسط ریشه به سختی میسر می‌شود و رشد گیاه با مشکلات زیادی روبه رو می‌شود.

در هنگام خرید از فروشنده بخواهید که به آرامی گیاه را از گلدان بیرون بکشد، اگر متوجه رشد بیش از اندازه ریشه شدید به این معنا است که گیاه در آینده رشد خوبی نخواهد کرد و برای خرید اصلا مناسب نیست.

  • آفات گیاهان را چگونه تشخیص دهیم؟

برگ‌های گیاهی که می‌خواهید خریداری کنید را با دقت بررسی کنید، اگر لک یا سوراخ‌های غیرمعقولی روی آنها دیدید، احتمالا گیاه آلوده به آفت است. حتما زیر برگ‌ها را با دقت بیشتری نگاه کنید، حشرات موذی و آفات معمولا در زیر برگ یا ساقه پنهان می‌شوند. از فروشنده زمان دقیق سمپاشی را بپرسید و بار دیگر از او بخواهید که گلدان شما را سمپاشی کند.

در این مطلب شما را با نکات خرید بهترین گل‌های مناسبتی و همچنین گیاهان آپارتمانی آشنا کردیم. پس از خواندن این مطلب هرگز نباید در خرید گل و گیاه دچار مشکلی شوید چرا که هر آنچه که درباره خرید گل‌های مناسبتی نیاز داشتید را در این مطلب برایتان آورده‌ایم.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها