رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 563774

سرپرست وزرات دفاع طالبان: پس از عفو عمومی کسی حق تهدید مخالفین را ندارد

ساعت۲۴-سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان، گفت: ”هرگونه تهدید و قتل افراد، مخالف اهداف تحریک طالبان است و در صورتی ‌که کسی با فرد دیگر منازعه شخصی داشته باشد، منازعه خود را باید از طریق محاکم حل و فصل کنند.»

html>

، «ملا محمد یعقوب»، سرپرست وزارت دفاع دولت موقت طالبان، در یک پیام صوتی گفت که پس از عفو عمومی کسی حق تهدید یا کشتن مخالفین را ندارد.

ملا یعقوب در این پیام تاکید کرد که هر کسی از چهره‌های مخالف طالبان ناراضی است و یا شکایتی دارد به دادگاه‌ها مراجعه کند تا در آنجا تصمیم گرفته شود.

ملا یعقوب فرزند ملا عمر است که تاکنون کمتر در انظار عمومی ظاهر شده؛ این اولین سخنرانی او به عنوان سرپرست وزارت دفاع طالبان است که از سوی ذبیح الله مجاهد منتشر شده است.

یعقوب در این پیام صوتی افزود: ”هرگونه تهدید و قتل افراد، مخالف اهداف تحریک طالبان است و در صورتی ‌که کسی با فرد دیگر منازعه شخصی داشته باشد، منازعه خود را باید از طریق محاکم حل و فصل کنند.»

این درحالی است که قبل از این ویدیوهایی در صفحات اجتماعی نشر شده بود که نشان می‌داد نیروهای طالبان در پنجشیر و اندراب به دادگاه صحرایی دست زده‌اند.

از سوی دیگر، ملا نور الدین ترابی، سرپرست زندان‌های طالبان گفت که مجازات‌ها در دولت گذشته طالبان از سرگرفته می‌شوند.

اما به تازگی عبدالسلام حنفی، معاون دوم نخست وزیر طالبان گفت که کمیسیون ویژه‌ای به ریاست ملا عبدالغنی برادر برای تامین امنیت شهر کابل ایجاد شده است.

گفته می‌شود که این کمیسیون برای جلوگیری از تهدیدات در کابل، به خصوص حملات مسلحانه، حملات راکتی و تروریستی ایجاد شده است.

با این همه سرپرست وزارت دفاع طالبان از نیروهای این گروه خواسته است تا در انظار عمومی تصویری از یک مجاهد مسلمان را به نمایش بگذارنند تا مردم از آنان فاصله نگیرند.

به گفته‌ ملا یعقوب دیگر زمان جنگ با کفار گذشته و باید وضعیت نیروها نیز تغییر کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها