رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 565717

مجلس نمایندگان ژاپن منحل شد

ساعت24-نخست‌وزیر جدید ژاپن امروز (پنجشنبه) مجلس نمایندگان این کشور را همانطور که پیش از این وعده داده بود منحل کرد.

html>

«فومیو کیشیدا» نخست‌وزیر جدید ژاپن، امروز (پنجشنبه)، مجلس نمایندگان (سفلی) این کشور را به منظور هموار کردن مسیر برای انتخابات پارلمانی ۳۱ اکتبر (۹ آبان ماه) منحل کرد.

خبرگزاری «کیودو» گزارش کرد، کیشیدا تصریح کرده است پس از گذشت ۱۰ روز از انتصاب به عنوان نخست‌وزیر جدید ژاپن توسط پارلمان این کشور برای آن که جایگزین «یوشیهیده سوگا» شود، هم‌اکنون به منظور اجرای سیاست‌های خود به دنبال حکم عمومی است.

«تاداموری اوشیما» رئیس مجلس نمایندگان ژاپن امروز در جلسه عمومی پارلمان، انحلال دو مجلس (نمایندگان و مشاوران) قدرتمند ژاپن خبر داد.

آخرین انتخابات مجلس نمایندگان ژاپن در سال ۲۰۱۷ و تحت نخست‌وزیری «شینزو آبه» برگزار شد.

بر اساس این گزارش، حزب لیبرال دموکرات ژاپن به ریاست کیشیدا امیدوار است که از وقفه اخیر در موارد ابتلا به کووید-۱۹ به نفع خود استفاده کند اما رهبران مخالف همچنان امیدوارند که بتوانند یک جبهه متحده تشکیل دهند.

این اولین بار در تاریخ پس از جنگ ژاپن است که انتخابات پارلمانی پس از پایان دوران ریاست‌جمهوری انتخابات پارلمانی برگزار می‌شود و فاصله بین انحلال مجلس نمایندگان ژاپن و روز رأی‌گیری به کوتاه‌ترین زمان ممکن رسیده است.

کیشیدا امروز صبح در جمع خبرنگاران گفت: «ما باید با قضاوت مردم روبرو شویم و من بسیار جدی هستم».

«یوکیو ادانو» رهبر اصلی‌ترین حزب مخالفان ژاپن موسوم به «حزب مشروطه دموکراتیک» پاسخگویی حزب حاکم ژاپن به همه‌گیری کرونا را بعنوان یک واکنش «همیشه عقب‌مانده» مورد انتقاد قرار داد.

وی در این خصوص گفت: «حزب لیبرال دموکرات (LDP) نمی‌تواند تغییر کند. ما باید خود دولت را تغییر دهیم».

کیشیدا روز ۲۹ سپتامبر(هفتم مهرماه) در انتخابات ریاست حزب حاکم ژاپن پیروز شد و در تاریخ چهارم اکتبر (۱۲ مهر ماه) رسماً در پارلمان تحت کنترل ائتلاف تحت رهبری حزب حاکم ژاپن به عنوان نخست‌وزیر منصوب شد.

طبق گزارش کیودو، انتخابات پارلمانی ژاپن فرصتی برای کیشیدا است تا حمایت گسترده‌تر مردم ژاپن را برای پیشبرد سیاست‌هایش با تمرکز بر احیای سومین اقتصاد بزرگ جهان که تحت تأثیر همه‌گیری کرونا قرار گرفته، جلب کند و مقابله با همه‌گیری کرونا را تقویت کند.

از ۴۶۵ کرسی مجلس نمایندگان، حزب حاکم لیبرال دموکرات و شریک ائتلافی‌ آن موسوم به حزب «کمیتو» در انتخابات پیشین پارلمانی در اکتبر ۲۰۱۷، ۳۱۰ کرسی را به دست آوردند. کیشیدا گفته است که ائتلاف حاکم به دنبال آن است که در انتخابات دور جاری، حداقل ۲۳۳ کرسی را به دست آورند.

طبق این گزارش، کیشیدا با حمایت از آن چه «سرمایه‌داری جدید» می‌نامد، وعده داده است که بسته اقتصادی با ارزش دهها تریلیون ین را ارائه دهد و در تلاش برای تقویت قشر متوسط جامعه ژاپن، رشد اقتصادی را رقم بزند که ابلته در روزهای اخیر تأکید کرده است که ژاپن باید در وهله اول به توسعه اقتصادی دست یابد.

پیش از این گزارش شده بود که کیشیدا می‌بایست برای بهبود وجهه این حزب که تا حد زیادی در نتیجه عملکرد یوشیهیده سوگا تحت تأثیر قرار گرفته، تلاش کنند.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که مردم ژاپن از نحوه رسیدگی سوگا به همه‌گیری کرونا و اصرار وی برای برگزاری المپیک در شهر توکیه در تابستانی که گذشت، بسیار ناراضی هستند.

طبق گزارش کیودو، کیشیدا هم‌اکنون با چالشهایی چون رسیدگی به اقتصاد آسیب‌دیده از همه‌گیری کرونا و تضمین یک ائتلاف قوی با واشنگتن در میان افزایش خطرات امنیتی منطقه‌ای را برعهده خواهد داشت.

انتهای پیام/

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها