رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576123

7 راز انتخاب یک عطر جذاب

ساعت۲۴-ازآنجایی که انتخاب عطر مستقیما به سلیقه ی شخصی هر فرد مربوط می شود ، عطر را به نوعی فاش کننده ی روحیات و شخصیت هر فرد می دانند. و اگر عطر شناس خوبی باشید میتوانید با توجه به راحیه عطر به شخصیت افراد پی ببرید.

خبر
html>

معرفی و دسته بندی عطرها:

عطر هلنسا

با توجه به غلظت ، عطر ها در دسته بندی های ادکلن ، ادوتویلت ، ادو پرفیوم و پرفیوم قرار می گیرند.

امروزه محصولات آرایشی و بهداشتی معطر زیادی تولید شده اند که در ساخت آنها از عطر ها استفاده شده اند از جمله اسپری ، بادی اسپلش ، دئودورانت ، لوسیون ها وسایر این گونه موارد.

روغن های معطر از طریق تقطیر گل ها و گیاهان بدست می آید. اگر عصاره گیری از طریق تقطیر میسر نباشد توسط روغن های جاذب این کار صورت می گیرد.

انتخاب عطر مناسب اهمیت زیادی دارد چراکه یکی از ویژگی هایی که ممکن است از فرد در اذهان ماندگار شود ، رد عطر آنهاست .

بیشتر از 85% عطر ها در اروپا و مخصوصا در کشور های فرانسه، آلمان، سوئیس، اسپانیا، هلند و انگلستان تولید می شود اما ریشه تولید عطر توسط ایرانی ها ـ مصری ها ـ هندی ها و چینی ها بوجود آمده است.

عوامل زیادی وجود دارد که در هنگام خرید عطر باید به آنها توجه کنیم تا عطری مناسب خریداری کنیم که در این مطلب قصد داریم به 7 راز انتخاب یک عطر جذاب اشاره کنیم.

1. توجه به دمای هوا

اگر دمای هوا زیاد باشد ، میزان پراکنده شدن مولکول های عطر نیز بیشتر می شود وسرعت این پراکندگی نیز بالاتر است.

در فصل های سرد به دلیل پوشیدن لباس های بیشتر ،پخش بوی عطر کمتر می شود.

2. توجه به نوع وغلظت عطر

ماندگاری بوی عطر ، رابطه ی مسقیمی با غلظت آن دارد همچنین عطر های ارزان تر ماندگاری کمتری نسبت به عطر های گران قیمت دارند.

همانطور که در بالا گفته شد ، عطر ها بر اساس میزان درصد ترکیب روغن در آب و الکل به 4 دسته تقسیم می شود . که به ترتیب درصد ، ماندگار ترین نوع عطر، پرفیوم با 24 ساعت ماندگاری و بعد از آن ادوپرفیوم با 6 ساعت ماندگاری و در اخر ادو تویلت و ادوکلن به ترتیب با سه و دو ساعت ماندگاری هستند. شدت و ماندگاری عطر بر اساس غلظت، شدت و طول عمر ترکیبات معطر (اسانس طبیعی / روغن عطر) مورد استفاده در آن می‌باشد. هر قدر درصد ترکیبات معطر افزایش می‌یابد، شدت و ماندگاری آن نیز زیادتر می‌شود.

3. توجه به نوع پوست

نوع پوست ازنظر چربی ، خشکی ویا نرمال بودن ، در میزان جذب عطر بسیار موثر است . پوست های خشک کمتر عطر را به خود جذب می کنند و برای این که ماندگاری عطر بیشتر شود باید از کرم مرطوب کننده پیش از استعمال عطر استفاده نمود.

4. استفاده ی صحیح عطر !

استفاده صحیح از عطر

اگر در جاهایی از بدن که نبض در آنجا وجود دارد عطر بزنیم با حرکت جریان خون ، پخش بوی عطر نیز بیشتر می شود . جاهایی مثل مچ دست ، پشت گوش و گردن

5. توجه به نت های عطر و گروه های بویایی

هر عطر از لایه های مختلفی از رایحه ها تشکیل شده و با گذشت زمان و تبخیر شدن نت های عطر ، بوی آن نیز کمی متفاوت می شود . به همین دلیل توصیه می شود بعد از استفاده از عطر بر روی مچ دست ، مج های دست ها را به هم دیگر ماساژ ندهید زیرا نوت های عطر تغییر می کنند.

عطر و ادکلن در این گروه‌هایی بویایی جای می‌گیرند:

گل‌فام: رایحه های گل‌های مختلف ، عطرهای گل‌فام، در گروه عطرهای شیرین و گرم قرار می‌گیرند.

میوه‌ای: رایحه های میوه‌های مختلف از گلابی و توت‌ها گرفته تا آناناس و سیب

مرکباتی: رایحه های مرکبات مختلف از ترنج و پرتقال گرفته تا نارنگی ماندارین و لیموترش

آبزی: روایح آب دریا، اقیانوس و گیاهان سبز این محصولات برجسته‌تر هستند.

6. نگه داری درست عطر ها

عطر ها باید در دمای پایین ، به دور از نور خورشید و در مکانی ترجیحا تاریک نگه داری شود . البته باید به تاریخ انقضای عطر نیز توجه شود چون بعد از گذشت زمان رایحه ی عطر کم می شود.

7. خرید از فروشگاه های معتبر

خرید عطر از فروشگاه اینترنتی عطر و ادکلن ارزان اگر که فروشگاه معتبر و دارای مجوز های لازم باشد ، بهترین انتخاب خواهد بود چراکه بسیاری از عطرهایی که در بازار هستند حتی با اینکه از نظر ظاهری کاملا شبیه نسخه ی اصلی هستند اما در واقع کپی از نسخه ی اصلی عطر می باشندو ممکن است بااینکه هزینه ی زیادی صرف خرید آن شده ، اما به دلیل تقلبی بودن ، متحمل ضرر شویم.

چگونه میتوان همیشه خوشبو بود؟

ادکلن جیبی هلسنا

اگر به خوشبویی خود در هر مکان و هر زمانی اهمیت میدهید باید به فکری راهی باشید که همیشه خوشبو و معطر باشید ، هر ادکلن و عطری پس مدتی بویایی خود را از دست می دهد ولی اگه یک ادکلن جیبی به همراه داشته باشید می توانید همیشه خوشبو و معطر باشید.

این بهترین راه است!

منبع: helensa.com

تولید محتوا و سئو (کارینووب) : karinoweb.ir

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها