رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576133

عراق و عربستان سعودی در زمینه تبادل برق تفاهم نامه امضا کردند

ساعت۲۴-دبیرکل هیات وزرای عراق ضمن تشریح ابعاد و موضوعات همکاری بین عراق و عربستان سعودی از امضای توافق‌نامه اتصال شبکه برق دو کشور خبر داد.

html>

«حمید الغزی» دبیرکل هیات وزرای عراق روز دوشنبه از امضای تفاهم نامه، در حوزه اتصال شبکه برق برای تبادل انرژی بین عراق و عربستان سعودی خبر داد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی دولت عراق (واع)، حمید الغزی ضمن اشاره به سفر قریب الوقوع یک هیأت از وزارت کشاورزی عراق به عربستان، افزود: همکاری بین دو کشور به خاطر تاکید نخست وزیر عراق بر لزوم حمایت از روابط برادرانه و همکاری‌های اقتصادی بین دو کشور، استمرار خواهد یافت.

دبیرکل هیات وزرای عراق در ادامه تاکید کرد که سیاست‌ حال و آینده دولت عراق، حمایت از شورای هماهنگی دو کشور است؛ تا این امر به مثابه باز شدن صفحه جدیدی از روابط تاریخی بین دو بغداد-ریاض قلمداد شود.

وی با اشاره به بازگشایی مجدد گذرگاه مرزی «عرعر» بین عراق و عربستان که سال‌ها بسته شده بود، یکی از دستاوردهای شورای هماهنگی دو کشور را ایجاد شورای تجاری مشترک دانست.

الغزی یادآور شد که شورای هماهنگی عراق و عربستان دفتری در بغداد ایجاد کرده است تا بسیاری از تفاهم‌نامه‌ها را با هدف تقویت روابط دو کشور به امضا برساند. علاوه بر این، دو کشور در خصوص پرونده‌ها و موضوعاتی همچون اتصال برق، توسعه شهرک‌های صنعتی و همکاری‌های ورزشی تعامل خواهند داشت.

ریاض، از طریق قراردادهای اقتصادی مختلف به دنبال گسترش روابط خود با بغداد است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها