رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576277

مشاهده لکه‌های نفتی حوالی جزیره خارگ/ پاکسازی آغاز شد

ساعت۲۴- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پیرو وقوع آلودگی نفتی و مشاهده لکه‌های نفتی در نزدیکی جزیره خارگ، عملیات پاکسازی به همت اداره کل بنادر و دریانوردی استان آغاز شده است.

html>

فرهاد قلی نژاد اظهار کرد :علت آلودگی نفتی روزهای اخیر از سوی کارشناسان محیط زیست در حال بررسی است و حتما ضمن برآورد و مطالبه خسارت وارده به اکوسیستم دریایی علیه آلوده کنندگان شکایت و پیگیری حقوقی به‌عمل خواهد آمد.

وی تصریح کرد: علت اینگونه آلودگی ها معمولا بدلیل نشت نفت از خطوط لوله و انتقال نفت و یا ناشی از تخلیه نفت از کشتیهای نفت کش است که بررسی های لازم در حال انجام است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: اینگونه آلودگی‌های نفتی موجب آسیب به اکوسیستم دریاییو تنوع زیستی خلیج فارس می‌شود که در سال‌های اخیر اداره کل محیط زیست استان بوشهر هر گونه آلودگی را بررسی و علیه آلوده کنندگان شکایت و خسارت‌ها نیز در جهت بازسازی زیستگاه در حال مطالبه است و باید اقدامات پیشگیرانه مد نظر قرار گیرد که سازمان محیط زیست در این خصوص با جدیت پیگیری می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر، آلودگی‌های نفتی مکرر در خلیج فارس، نیازمند تدوین برنامه پیشگیری و انجام اقدامات کنترلی جدی و موثر است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها