رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 576283

تحریم ۵۰ میلیارد دلاری آمریکا علیه روسیه

ساعت۲۴-تحریم‌های ناشی از حمله احتمالی روسیه به اوکراین شامل ممنوعیت خرید تسلیحات روسی و محدود کردن واردات انرژی از این کشور باشد.

html>

به نقل از راشاتودی، گزارش‌ها حاکی از آن است که ایالات متحده در تلاش است تا متحدان خود را متقاعد کند که در صورت وقوع جنگ روسیه با اوکراین، تحریم‌های جدیدی علیه این اعمال کنند.

روزنامه بیلد آلمان به نقل از منابع ناشناس گزارش داده است که این تحریم‌ها صادرات تسلیحات و انرژی روسیه را هدف قرار می‌دهد که برای مسکو می‌تواند هزینه‌ای حدود ۵۰ میلیارد دلار هزینه دارد.

بنا به ادعای رسانه‌های این تشدید شدن تحریم‌ها توسط ویلیام برنز، رئیس سازمان سیا، در سفرش به برلین پیشنهاد شده است. گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات آمریکایی از دولت آلمان خواسته اند واردات مواد خام روسیه را ممنوع کرده و مانع راه اندازی خط لوله نورد استریم ۲ شود.

این منابع به رسانه‌ها گفتند که برلین به آمریکا اطمینان داد که در صورت تهاجم به اوکراین، گاز روسیه از خط لوله نورد استریم ۲ عبور نخواهد کرد. با این حال، دفتر صدراعظم آلمان در مورد رها کردن کامل خط لوله حیاتی نورداستریم تردید داشت.

بیلد گزارش داد که این اظهارات باعث عصبانیت مسئولین آمریکایی در واشنگتن شده است.

طی چند ماه گذشته، طیف وسیعی از رسانه‌های غربی، همراه با چند مقام آمریکایی، گمانه زنی در مورد تهاجم قریب الوقوع روسیه به اوکراین را منتشر کرده اند.

واشنگتن و برخی از متحدانش، کرملین را تهدید کردند که در صورت تحقق این امر، دور جدیدی از تحریم‌های «فلج‌کننده» را به دنبال خواهد داشت و از جابجایی نیروهای روسی در قلمرو غربی این کشور به عنوان شاهدی بر این طرح نام بردند.

مسکو همواره این اتهامات را رد کرده و گفته است که این حق را دارد که هر طور که بخواهد در داخل مرزهای خود مانورهای نظامی انجام می‌دهد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها