رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 586062

هزینه مهاجرت و اخد اقامت با خرید ملک در ترکیه درسال 1401

رپورتاژ تبلیغی / هزینه خرید ملک در ترکیه به منظور اخذ اقامت دائم و شهروندی از13 ژوئن 2022 به مبلغ 400 هزار دلار تغییر می کند. اخذ اقامت موقت در شهرهای کوچک و بزرگ متفاوت است.

dir="RTL" style="text-align:justify">اگر شما نیز قصد مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت این کشور را دارید، لازم است که از روش های مختلف مهاجرت به ترکیه مطلع شده و بهترین آن ها را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید. اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه، یکی از روش های مهاجرت به این کشور محسوب شده که نیازمند احراز شرایطی به لحاظ خانوادگی و هزینه ای است. اما باید دید که چطور می توان برای خرید ملک در ترکیه اقدام کرده و از این راه نسبت به اخذ شهروندی و اقامت آن بهترین قدم را برداشت.

راهنمای خرید ملک در ترکیه

برای آن که بتوانید بهترین خرید ملک در ترکیه را رقم بزنید، لازم است که اطلاعات مناسبی نسبت به شهرها و محله های مختلف در کشور ترکیه داشته و بتوانید ملک مورد نظر خود را با قیمت مناسب در این کشور خریداری کنید. با در نظر گرفتن قیمت مناسب ملک در کشور ترکیه در مقایسه با خرید خانه در ایران، به نظر می رسد که با خرید ملک در ترکیه، بتوانید برای حفظ ارزش پول خود و همین طور به دست آوردن امکانات اقامتی در این کشور، اقدام موثری انجام دهید.

در نظر داشته باشید که حداقل مبلغ خرید ملک در ترکیه برای دریافت اقامت موقت نیز معادل 75 هزار دلار است و خرید خانه با کمتر از این مبلغ، اگر چه در برخی از شهرها میسر باشد، اما منجر به دریافت اقامت موقت نخواهد شد.

نکته حائز اهمیتی که در اینجا باید به آن اشاره کنیم؛ این است که برای خرید ملک در ترکیه و اخذ حق شهروندی ترکیه از این طریق، ملک مورد نظر شما باید حداقل به اندازه 400 هزار دلار ارزش داشته باشد. با خرید چنین ملکی، ظرف مدت 2 تا 3 ماه، موفق به اخذ تابعیت ترکیه خواهید شد. (لازم به ذکر است که پیش از این حداقل قیمت خرید ملک برای گرفتن اقامت در ترکیه 250 هزار دلار بود که از 13ام ماه ژوئن به 400 هزار دلار افزایش پیدا کرده است.)

مهاجرت به ترکیه از طریق خرید ملک

برای آن که بتوانید به سریع ترین شکل ممکن به ترکیه مهاجرت کرده و اقامت این کشور را به دست آورید، خرید ملک با قیمت حداقل 400 هزار دلار پیش روی شما قرار خواهد داشت. به این شکل می توانید ظرف مدت 2 تا 3 ماه، اقامت ترکیه را بگیرید.

هزینه مهاجرت و اخد اقامت با خرید ملک در ترکیه درسال 1401

اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه به مبلغ حداقل 400 هزار دلار

در صورتی که یک ملک به مبلغ حداقل 400 هزار دلار در ترکیه خریداری کرده یا بتوانید در یک روز چند ملک که مجموع قیمت آن ها به حداقل 400 هزار دلار برسد خریداری کنید، امکان دریافت اقامت دائم ترکیه ظرف مدت کوتاهی برای شما وجود خواهد داشت.

در نظر داشته باشید که برای خرید ملک در ترکیه، باید حتما نسبت به بنای مفید و غیرمفید ملک توجه داشته و حتما این موارد را در سند ملک بررسی کنید. در غیر این صورت ممکن است در مراحل بعدی مشکلاتی برای شما به وجود بیاید.

جالب است بدانید که این اقامت دائم با دریافت حق شهروندی و پاسپورت کشور ترکیه همراه خواهد بود. البته در نظر داشته باشید که خرید ملک در هر محله ای از شهرهای مختلف ترکیه، نمی تواند به دریافت اقامت منجر شده و به طور مثال برخی از محله های شهر استانبول، چنین شرایطی ندارند.

علت آن اشباع شدن محله های مختلف به لحاظ پذیرش مهاجران بوده و طبق قوانین دولتی و شهروندی ترکیه، محله های مختلف نباید از یک حد بیشتر ملک فروخته شده به مهاجران داشته باشند. از این روی پیش از تصمیم به خرید یک ملک، باید اطمینان حاصل کنید که ملک مزبور در محله هایی قرار نداشته باشد که از دایره اعطای اقامت خارج باشند.

محله هایی که در زیر آورده شده اند، اکنون اشباع بوده و خارج از این دایره قرار دارند:

Avcılar : Denizköşkler mahallesi

‌‏Beylikdüzü : Beylikdüzü osb mahallesi

‌‏Beşiktaş : Yıldız mahallesi

‌‏Beyoğlu : Bülbül mahallesi, çukur mahallesi, Kamer hatun mahallesi, Kocatepe mahallesi, Şehit Muhtar mahallesi

‌‏Başakşehir : ikitelli osb mahallesi, Ziya Gökalp mahallesi

‌‏Esenyurt : Akevler mahallesi, Gökevler mahallesi, Koza mahallesi, Piri reis mahallesi, Yeşilkent mahallesi, Zafer mahallesi

‌‏Fatih : Balabanağa mahallesi, Iskenderpaşa mahallesi, Katıp Kasım mahallesi, Kemalpaşa mahallesi, Mesihpaşa mahallesi, Mimar Hayrettin mahallesi, Mimar Kemalettin mahallesi, Molla Gürani mahallesi, Muhsin Hatun mahallesi, Nişanca mahallesi, Saraç İshak mahallesi

‌‏Küçükçekmece : Beşyol mahallesi

‌‏Sarıyer : Maslak mahallesi

‌‏Şişli : Ergenekon mahallesi, İnönü mahallesi, Mecidiyeköy mahallesi

‌‏Şile : Meşrutiyet mahallesi

‌‏Ümraniye : Dudullu osb mahallesi

‌‏Zeytinburnu : Maltepe mahallesi

‌‏Tuzla : Aydınlı kosb mahallesi

اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه با مبلغ کمتر از 400 هزار دلار

در صورتی که شما قادر به خرید ملک به مبلغ حداقل 400 هزار دلار در کشور ترکیه نباشید یا به هر دلیلی نخواهید چنین هزینه ای را پرداخت کنید؛ می توانید با خرید ملکی به قیمت ارزان تر، اقامت کوتاه مدت یک ساله ترکیه را به دست آورید. با تمدید این اقامت به مدت 5 سال و در صورتی که سایر شرایط را احراز کرده باشید، امکان درخواست برای به دست آوردن شهروندی ترکیه را خواهید داشت.

این شرایطی است که در حال حاضر به متقاضیان کسب اقامت و پاسپورت ترکیه داده شده و ممکن است در سال های آینده دستخوش تغییراتی شود. به ویژه آن که پیش از این نیز حداقل مبلغ بیشتر بوده و با تغییر سیاست های حکومتی ترکیه، تغییر کرده و مبالغ کمتری برای متقاضیان در نظر گرفته شد. با این همه زمزمه هایی وجود دارد که در سال های آینده، مجدد قیمت های حداقلی تغییر کرده و احتمال این که عدد های بالاتری لحاظ گردد، وجود خواهد داشت

هزینه مهاجرت و اخد اقامت با خرید ملک در ترکیه درسال 1401

اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

در صورتی که بتوانید حداقل مبلغ اعلام شده برای خرید آپارتمان یا خانه در استانبول یا دیگر شهرهای ترکیه را رعایت کرده و ملکی به این مبلغ خریداری کنید، اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک بهترین گزینه شما خواهد بود.

هزینه مهاجرت به ترکیه

با توجه به این که کدام یک از روش های مهاجرت به ترکیه را انتخاب کرده باشید، هزینه مهاجرت به ترکیه متفاوت خواهد بود. از این روی توصیه می کنیم که پیش از هر گونه اقدامی، حتما در این خصوص مشاوره تخصصی دریافت کنید.

کلام آخر

شما چه تجربه ای در خصوص هزینه مهاجرت و اخذ اقامت با خرید ملک در ترکیه دارید؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. مشاوران گات ترکی، بهترین مشاوره خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت در پی آن را ارائه می دهند. توصیه می کنیم که پیش از هر اقدای از مشاوره تخصصی در این خصوص بهره ببرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
  • Sabina
     - ۴ هفته پیش

    چقد خوبین شما

نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها