رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 587182

کریمه: موفق به نجات مفقودشدگان حمله اوکراین به دکل نفتی در دریای سیاه نشدیم

ساعت24-مقامات شبه جزیره کریمه اعلام کردند، هر چند که همچنان عملیات نجات ادامه دارد اما موفق به نجات مفقودشدگان ناشی از حمله اوکراین به دکل حفاری شرکت «چرنومورنفت و گاز» در دریای سیاه نشدیم.

html>

مقامات شبه جزیره کریمه امروز سه شنبه اعلام کردند، طبق اطلاعات اولیه به دست آمده، بعضی از کارکنان دکل حفاری شرکت روسی «چرنومورنفت و گاز» در دریای سیاه از حمله اوکراین به این تاسیسات جان سالم به در نبرده‌اند.

این تاسیسات روز دوشنبه از سوی ارتش اوکراین مورد حمله قرار گرفته بود.

«اولگ کریوچوکوف» یک مقام شبه جزیره کریمه گفت: عملیات امداد و نجات در دریای سیاه همچنان ادامه دارد. طبق اطلاعات به دست آمده ما موفق نشدیم هیچ یک را نجات دهیم اما هنوز امیدواریم.

«سرگئی آکسیونوف» رئیس شبه جزیره کریمه روز دوشنبه اعلام کرد که طرف اوکراینی به دکل حفاری چرنومورنفت وگاز حمله کرده است. 109 نفر در این دکل مشغول کار بودند، 94 نفر تخلیه شدند، سه نفر مجروح و هفت نفر نیز مفقود شدند.

شرکت چرنومور مستقر در کریمه یک شرکت با مشارکت صدرصد دولتی است. فعالیت اصلی این شرکت تولید گاز طبیعی و میعانات گازی است و دارای مجوز اکتشاف و تولید هیدروکربن در دریای سیاه و دریای آزوف است.

انتشار خبرها درباره حمله اوکراین به تاسیسات نفتی روسیه در دریای سیاه در شرایطی انجام شده که درگیری‌ها بین دو کشور از پنج اسفند ماه سال گذشته همچنان ادامه دارد.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه از پنجم اسفند ماه دستور آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» را صادر کرد. این دستور چند روز بعد از اقدام مسکو در به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری «دونستک» و «لوهانسک» از اوکراین صادر شد.

تا به این لحظه، مقام‌‎های اوکراینی اظهارنظری درباره درستی یا نادرستی خبرها درباره حمله به تاسیسات حفاری روسیه در دریای سیاه انجام نداده‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها