رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 587806

5 دلیل که نشان می دهد مطالعه طول عمر را زیاد خواهد کرد

ساعت24-اگرچه کتاب خواندن یک سرگرمی ساده به نظر می‌رسد اما می‌تواند به بدن و ذهن شما کمک بسیار زیادی کند. خواندن نه‌تنها می‌تواند دانش شما را افزایش دهد، بلکه می‌تواند مزایای بسیار مهم‌تری نیز داشته باشد. وقتی از این مزایا آگاه می‌شوید، احتمالا از خودتان سوال خواهید کرد که آیا واقعا چنین کار ساده‌ای می‌تواند این همه فواید داشته باشد؟ البته که می‌تواند. خواندن می‌تواند به طرق مختلف برای شما مفید باشد و برای مثال، باعث تقویت ذهن، تخیل و مهارت‌های نوشتاری شما شود.

html>

5 دلیل که نشان می دهد مطالعه طول عمر را زیاد خواهد کرد

اگرچه کتاب خواندن یک سرگرمی ساده به نظر می‌رسد اما می‌تواند به بدن و ذهن شما کمک بسیار زیادی کند. خواندن نه‌تنها می‌تواند دانش شما را افزایش دهد، بلکه می‌تواند مزایای بسیار مهم‌تری نیز داشته باشد. وقتی از این مزایا آگاه می‌شوید، احتمالا از خودتان سوال خواهید کرد که آیا واقعا چنین کار ساده‌ای می‌تواند این همه فواید داشته باشد؟ البته که می‌تواند. خواندن می‌تواند به طرق مختلف برای شما مفید باشد و برای مثال، باعث تقویت ذهن، تخیل و مهارت‌های نوشتاری شما شود. یکی از مهم‌ترین فواید کتاب خواندن، افزایش طول عمر است. اگر می‌خواهید بدانید این تاثیر چگونه اتفاق می‌افتد در ادامه با ما همراه باشید تا با دلایل افزایش طول عمر درنتیجه کتاب خواندن آشنا شوید.

1. کتاب خواندن ذهن شما را گسترش می‌دهد

بر اساس یک مطالعه که در دانشگاه برکلی کالیفرنیا انجام شد، کتاب‌های کودکان می‌توانند دایره واژگان کودکان را تا حد زیادی افزایش دهند. این امر به این دلیل است که مغز کودکی که در حال خواندن کتاب است، 50 درصد بیشتر از زمانی که برنامه تلویزیونی تماشا می‌کند یا به یک مکالمه گوش می‌دهد، در معرض کلمات قرار می‌گیرد.

از سوی دیگر، عمل خواندن بیش از نگاه کردن یا گوش دادن به مکالمه باعث می‌شود که مغز درگیر پردازش اطلاعات شود. درنتیجه، خواندن تمرین مغزی شدیدتری را فراهم می‌کند. این امر باعث می‌شود که در آینده مطالعه آسان‌تر شود، توانایی املایی بهبود پیدا کند و هوش شما نیز تقویت شود. چنین تاثیراتی درنهایت می‌توانند طول عمر را افزایش دهند.

2. کتاب خواندن می‌تواند به مبارزه با بیماری آلزایمر کمک کند

5 دلیل که نشان می دهد مطالعه طول عمر را زیاد خواهد کرد

ازآنجایی‌که کتاب خواندن باعث می‌شود مغز فعال بماند، باعث می‌شود احتمال ابتلا به زوال شناختی نیز کاهش پیدا کند. در واقع، در یک مقاله که توسط آکادمی ملی علوم آمریکا منتشر شده است مطرح شده است که خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که فعالیت‌هایی مانند تکمیل پازل، بازی شطرنج و کتاب خواندن انجام می‌دهند در مقایسه با افرادی که ذهن خود را فعال نگه نمی‌دارند، 5/2 درصد کاهش پیدا می‌کند.

درواقع، خواندن غنای خاصی را ارائه می‌دهد که منحصر به این فعالیت است و امواج مغزی پیچیده‌ای را ایجاد می‌کند. ماریان ولف، نویسنده کتاب پروست و ماهی مرکب مطرح می‌کند: «کتاب خواندن بیش از هر رسانه دیگری می‌تواند فرصت کاوش فراهم کند. کتاب خواندن یعنی قانع نشدن به سطح.»

3. کتاب خواندن به معنای واقعی کلمه باعث افزایش طول عمر می‌شود

نتایج یک مطالعه که در دانشگاه ییل انجام شد نشان داد بزرگسالانی که به طور منظم کتاب می‌خوانند تقریبا دو سال بیشتر از افرادی که کتاب نمی‌خوانند عمر می‌کنند. در این مطالعه، محققان داده‌های 3635 مرد و زن آمریکایی 50 ساله و بالاتر را تجزیه‌وتحلیل کردند و در ابتدای مطالعه، شرکت‌کنندگان گزارشی از عادات خواندن خود ارائه کردند.

بر طبق گزارش مدیکال نیوز دیلی، محققان به این نتیجه رسیدند خطر مرگ شرکت‌کنندگانی که تا 5/3 ساعت در هفته کتاب می‌خواندند، در طول 12 سال پیگیری، در مقایسه با افرادی که کتاب نمی خواندند، 17 درصد کمتر بود. از سوی دیگر، افرادی که بیش از این مقدار کتاب می‌خواندند 23 درصد شانس بیشتری برای زندگی طولانی‌تر داشتند.

4. کتاب خواندن استرس را کاهش می دهد و باعث خواب بهتر می شود

5 دلیل که نشان می دهد مطالعه طول عمر را زیاد خواهد کرد

مطالعات نشان می‌دهند که کتاب خواندن نه‌تنها می‌تواند سطح استرس را تا 68 درصد کاهش دهد، بلکه عادت به مطالعه در روز قبل از رفتن به رختخواب می‌تواند به بدن نشان دهد که وقت استراحت و خواب است. بنابراین، همین امروز یک تقویم شمسی 1401 تهیه کنید و بر اساس آن برای کتاب خواندن روزانه برنامه‌ریزی کنید. همچنین، می‌توانید به این منظور از تقویم آنلاین ایران نیز استفاده کنید.

بااین‌حال، اگر می‌خواهید تاثیر مثبت کتاب خواندن بر بهبود خواب را تجربه کنید، مهم است که در نور مناسب کتاب بخوانید و همچنین، کتاب کاغذی را انتخاب کنید زیرا در غیر این صورت، کتاب خواندن می‌تواند تاثیر عکس داشته باشد. این به این دلیل است که نور آبی از ترشح ملاتونین، هورمون خواب، جلوگیری می‌کند.

5. کتاب خواندن می تواند هوش هیجانی را افزایش دهد

کتاب خواندن می‌تواند هوش هیجانی ما را بهبود ببخشد. به عبارت دیگر، وقتی در یک کتاب خوب غوطه‌ور هستیم، همدلی ما با دیگران افزایش می‌یابد زیرا با افکار، احساسات و عواطف شخصیت‌های کتاب درگیر می‌شویم. این افزایش هوش هیجانی ناشی از همدلی ممکن است ارتباطات اجتماعی ما را بهبود بخشد و باعث افزایش طول عمر ما شود.

برای مثال، خواندن اشعار مانند اشعار حافظ می‌تواند تاثیر شگرفی در افزایش هوش هیجانی شما داشته باشد. اگرچه فال حافظ آنلاین واقعی و درست برای دانلود و کاملترین پیشگویی در دسترس است اما خواندن کتاب اشعار حافظ می‌تواند تاثیر مثبت‌تری بر روی شما داشته باشد.

برای مثال، پژوهش‌ها نشان می‌دهند که وقتی صحبت از طول عمر می‌شود، ارتباطات اجتماعی واقعی می‌توانند نقش مهم‌تری نسبت به چاقی یا حتی سیگار کشیدن داشته باشد. ازآنجایی‌که روزنامه‌ها و مجلات عموما همدلی با دیگران را تقویت نمی‌کنند، انتظار نمی‌رود که با کتاب از مزایای یکسانی در افزایش طول عمر برخوردار شوند.

درنهایت، نکته کلیدی این است که روزانه بیش از نیم ساعت کتاب خواندن می‌تواند دو سال طول عمر شما را افزایش دهد. خواندن کتاب علاوه بر اینکه باعث می‌شود طولانی‌تر زندگی کنید، موجب می‌شود از زندگی لذت بیشتری ببرید. همانطور که مطالعات نشان می‌دهند مطالعه کتاب نه‌تنها باعث افزایش طول عمر می‌شود، بلکه عملکرد شناختی را نیز بهبود می‌بخشد. کتاب خواندن یکی از فعالیت‌هایی است که کمتر به آن توجه می‌شود. این در حالی است که این فعالیت نه‌تنها بر ذهن و قدرت مغز شما تاثیر می‌گذارد، بلکه باعث کاهش سطح استرس و افزایش هوش هیجانی شما نیز می‌شود.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها