رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 595034

در واکنش به اظهارات پوتین؛

الکسی ناوالنی: بسیج نسبی نیروهای روسیه به یک تراژدی عظیم منجر خواهد شد

ساعت24-پس از آنکه ولادیمیر پوتین امروز (چهارشنبه) طی یک سخنرانی از "بسیج نسبی" نیروها در روسیه خبر داد، الکسی ناوالنی، منتقد سرشناس کرملین، رئیس‌جمهوری روسیه را به "آغشته کردن صدها هزار تن به جنایت جنگی" متهم کرد.

html>

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه گاردین، الکسی ناوالنی، منتقد سرسخت ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در پیام ویدئویی که از داخل زندان ضبط کرد و توسط وکیلش منتشر شد، گفت: «بسیج نسبی نیروها منجر به یک تراژدی عظیم خواهد شد.»

وی افزود: «این اقدام به یک تراژدی عظیم، به افزایش مرگ‌ها منجر خواهد شد... پوتین برای حفظ قدرت شخصی خود، به کشور همسایه حمله کرد و مردمانی را در آن‌جا به قتل رساند و اکنون حجم زیادی از شهروندان روسیه را به این جنگ اعزام می‌کند.»

الکسی ناوالنی، این منتقد کرملین که در حال گذراندن ۱۱ سال و نیم محکومیتش پس از گناهکار شناخته شدن در نقض آزادی مشروط، تقلب و اهانت به دادگاه است، در پایان این ویدئو گفت: «واضح است که این جنایت جنگی در حال بدتر شدن و عمیق‌تر شدن است و پوتین تلاش می‌کند تا افراد هر چه بیشتر را در این جنگ درگیر کند. او می‌خواهد صدها هزاران نفر را به این خون آغشته کند.»

ولادیمیر پوتین در صحبت‌هایش گفته بود: ارتش ما به عنوان خط مقدم نظامی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر در مقابل کل عملیات نظامی غرب عمل می‌کند. ما برای دفاع از سرزمین خود از بسیج نسبی حمایت می‌کنیم. تاکیدم بر بسیج نسبی است چون فقط برای کسانی است که نیروی ذخیره هستند و به خدمت فراخوانده می‌شوند. این حکم امضا شده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها