رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599678

معجزه‌ فوتبالی ریاض: عربستان 2 آرژانتین1

ساعت 24 - نخستین  بازی روز سوم جام جهانی را آرژانتین و عربستان آغاز کردند. دیداری که تصور می‌شد با پیروزی آسان شاگردان اسکالونی همراه شود.به گزارش ورزش سه، بازی مطابق انتظار پیش رفت و آرژانتینی‌ها خیلی زود و از دقیقه ۱۰ با گل مسی از روی نقطه پنالتی پیش افتادند. گلی که به نظر می‌رسید آغاز یک جشنواره گل باشد اما هوش رنار شاگردان اسکالونی را کلافه کرد.

عربستان
dir="RTL" style="text-align:right">عربستان با سیستم 1-5-4 وارد زمین شد و تاکتیک رنار برای متوقف کردن وینگرهای سرعتی آرژانتین فقط یک چیز بود: آفسایدگیری!خط دفاع عربستان کاملا هماهنگ بود تا خط نیمه پیش می‌آمد و توانست 10 آفسایدگیری موفق را به ثبت‌ برساند. با همین تاکتیک ۳ گل آرژانتین مردود شد و یکی از تاکتیک‌های اصلی اسکالونی خنثی شده بود. حتی مصدومیت سلمان فرج هم اوضاع را برای رنار خراب نکرد. در نیمه دوم طوفان شش دقیقه‌ای بازیکنان عربستان، مسی و پسران را نابود کرد. ابتدا الشهری یک موقعیت نصف و نیمه را به گل تبدیل کرد و پس از او، سالم الدوساری به سبک همیشگی خود توپ را به عرض آورد و با شلیکی تماشایی زمینه ساز شکست آلبی سلسته شد.پس از این گل چیزی حدود ۳۰ دقیقه زمان در اختیار آرژانتینی‌ها بود اما دفاع منظم و بی‌نقص سبز پوشان و سیوهای خیره کننده العویس حتی اجازه به تساوی کشیدن بازی را هم به یاران مسی نداد تا اولین شگفتی جام را یک تیم آسیایی رقم بزند. حالا با این نتیجه معادلات گروه C به کلی تغییر خواهد کرد.

شرح گل‌ها:

آرژانتین یک - عربستان صفر(دقیقه 9: لیونل مسی): در دقیقه ۹ داور بعد از بازبینی صحنه‌ای که دقایقی قبل‌تر درون محوطه جریمه عربستان رخ داده بود برای آرژانتینی‌ها اعلام پنالتی کرد که مسی موفق شد با ضربه‌ای با دقت العویس را فریب دهد و توپ را به گل تبدیل کند.

آرژانتین یک - عربستان یک (دقیقه 48: صالح الشهری): در شروع نیمه دوم عربستانی‌ها شروع بهتری داشتند و توپی که پشت محوطه جریمه نصیب الشهری شد را او به داخل محوطه برد و پس از جا گذاشتن رومرو توپ را به گوشه دروازه مارتینز فرستاد تا اولین موقعیت عربستانی‌ها در این بازی تبدیل به گل شود.

آرژانتین یک - عربستان دو (دقیقه 53: سالم الدوساری): عربستانی‌ها که نیمه دوم را بهتر شروع کرده بودند و به گل تساوی هم رسیدند، پا پس نکشیدند و به حملات خود ادامه دادند. ضربه نواف العبید از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به رومرو به الدوساری رسید و او هم توپ را از سمت چپ به عرض زمین حرکت داد و با شلیکی بی‌نقص دروازه مارتینز را گشود.

بهترین بازیکن زمین:

بی‌شک هیچ بازیکنی جز محمد العویس لایق این عنوان نیست. او در این بازی توانست ۵ بار دروازه تیمش را از خطر گل‌های صد درصدی نجات دهد و نقش اول پیروزی تاریخی عربستان مقابل آرژانتین را ایفا کند. نکته جالب اینکه العویس در الهلال نیمکت نشین عبدالله معیوف است اما با اعتماد رنار در چارچوب دروازه عربستانی‌ها ایستاد و حالا تبدیل به قهرمان سبزها در این بازی شد.

حاشیه ها :

سلمان فرج، کاپیتان عربستان در مراسم شروع بازی از داور خواست بدون قرعه این مسی باشد که نیمه را انتخاب می‌کند اما داور شیر یا خط را انجام داد و پس از اینکه کاپیتان عربستان برنده شد، از مسی خواست که او نیمه را انتخاب کند.

اعلام پنالتی به کمک var حاشیه ساز شد. در حالی که در دقیقه ۵ کرنر ارسالی مسی را العویس دور کرده بود اما برخورد مدافع عربستان با مهاجم آرژانتین دو دقیقه بعد توسط داور چک شد و اعلام پنالتی به سود آرژانتینی‌ها شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها