رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599686

بلغارستان پیشنهاد روسیه برای دور زدن تحریم‌های اروپا را پذیرفت

ساعت24-بلغارستان پیشنهاد یک شرکت نفتی روسیه برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا برای صادرات نفت را پذیرفته است.

به گزارش فارس، منابع خبری اعلام کردند که بلغارستان پیشنهاد شرکت روسیه‌ای «لوک‌اویل» برای دور زدن تحریم‌های اتحادیه اروپا برای صادرات نفت را پذیرفته است.

اگر چه کمیسیون اتحادیه اروپا به بلغارستان درباره نقض رژیم تحریم‌ها علیه روسیه هشدار داده است اما صوفیا با پذیرفتن پیشنهاد شرکت لوک اویل، به درآمدی 350 میلیون یورویی دست خواهد یافت.

این خبر در حالی مطرح می‌شود که روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال روز سه‌شنبه گزارش داد که واشنگتن و همپیمانانش روز چهارشنبه در تلاش برای رسیدن به توافقی برای تعیین سقف قیمت برای نفت روسیه هستند.

بر اساس گزارش این روزنامه، گروه هفت و اتحادیه اروپا در نشست روز چهارشنبه، تعیین سقف قیمت 60 دلاری برای هر بشکه نفت روسیه را مورد بحث قرار خواهند داد.

چند روز پیش بود که استیون منوشین، وزیر خزانه داری پیشین آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی از طرح گروه هفت (جی 7) برای تعیین سقف قیمتی برای نفت روسیه انتقاد کرد.

منوشین درباره این اقدام که اوایل ماه آینده اجرایی خواهد شد، گفت: «نه تنها امکان پذیر نیست، فکر می کنم این مضحک‌ترین ایده ای است که تا به حال شنیده‌ام.»

این مقام سابق آمریکایی گفت: «بازار قیمت را تعیین می کند. از این رو اگر شما برای قیمت های بالاتر تحریم وضع کنید، به این شیوه فقط شما وضعیت را بدتر می کنید.»

گروه هفت متشکل از کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا و ژاپن، توافق کردند تا یک قیمت ثابت محدود برای نفت روسیه تعیین کنند. این تصمیم از 5 دسامبر اجرایی خواهد شد. این درحالی است که سطح قیمت هنوز تعیین نشده است اما گفته می شود که قرار است قیمت 60 دلار در هر بشکه تعیین شود. قیمت کنونی نفت برنت به عنوان شاخص جهانی نفت حدود 86 دلار در هر بشکه است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها