رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 599706

ارمنستان: برقراری روابط با ترکیه باید بدون پیش شرط باشد

ساعت24-رئیس جمهور ارمنستان گفت، ایروان موافق برقراری روابط با ترکیه و باز کردن مرزها بدون پیش شرط است.

به گزارش فارس، رئیس جمهور ارمنستان روز سه شنبه گفت، ایروان همیشه موافق برقراری روابط با ترکیه و باز کردن مرزها «بدون پیش شرط» بوده است.

به گزارش خبرگزاری «آرکا» «وهاگن خاچاتوریان» رئیس جمهور ارمنستان در گفت‌وگو با وبگاه «یوراسیا» اظهار داشت که عبارت «بدون پیش شرط» یک گریز دیپلماتیک نیست.

رئیس جمهور ارمنستان گفت: «متاسفانه باید تاکید کنم که در طول دهه‌ها این ترکیه بوده که پیش شرط‌هایی را برای باز کردن مرزها و عادی سازی روابط به عنوان نوعی خدمت به باکو ارائه کرده است».

وی افزود که اوایل دهه نو میلادی و در سال‌های ۲۰۰۸-۲۰۰۹، ارمنستان و ترکیه این فرصت را داشتند که تغییرات اساسی در روابط خود ایجاد و به سمت عادی‌سازی حرکت کنند، اما از این فرصت‌ها به‌طور کامل استفاده نشد.

رئیس جمهور ارمنستان با بیان مخالفت با پیش شرط در برقراری روابط افزود که ارمنستان به برقراری روابط با ترکیه و رفع مشکلات با همسایگان امیدوار است.

ترکیه در جریان جنگ دوم قره باغ بین باکو و ایروان، به شدت از جمهوری آذربایجان حمایت کرد.

«مولود چاوش‌اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه نیز اخیرا گفت، کشورش از هر زمینه‌ای برای عادی‌سازی روابط با ارمنستان استقبال می‌کند.

چاوش اوغلو در نشست وزاری خارجه کشورهای تُرک‌زبان گفت حاضر است از هر زمینه‌ای برای دیدار با مقامات ارمنستان و گفت‌وگو درباره عادی‌سازی روابط دو کشور استفاده کند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود، هرگونه گام مثبت در روابط جمهوری آذربایجان و ارمنستان، به طور یقین در روابط آنکارا و ایروان نیز انعکاس پیدا می‌کند

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها