رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 600295

سیدصالحی: برابر آمریکا برنامه‌ای نداشتیم/ در جام جهانی قبل بهتر بودیم

ساعت24-یک ملی‌پوش پیشین می‌گوید تیم‌ملی ایران در بازی با آمریکا برنامه‌ای نداشت و ایراداتی زیادی در خط دفاع داشت.

سیدمهدی سید صالحی در گفت‌وگو با ایسنا پس از شکست یک بر صفر و حذف ایران از جام جهانی اظهار کرد: قبل از بازی هم گفتم بسیار دیدار سختی خواهد بود. آمریکا تیم کوچکی نیست. تیمی که مقابل انگلیس توانست مساوی بگیرد، تیم قدرتمندی است. انگلیس توانست ۳ گل به ولز بزند و می‌توان نتیجه گرفت ولز آن چنان شرایط ایده‌آلی نداشت. سرمربی آمریکا در تعویض‌هایش بی‌تجربگی کرد و این باعث شد ایران در نیمه دوم فشار بیارد. در نیمه اول کاملا بازی در اختیار آمریکا بود و بسیار ایران را خوب آنالیز کرده بودند.

او ادامه داد: زمانی که پولیشیچ، مک کنی، دست و رابینسون در زمین بودند، بسیار خوب مثلث ایجاد می‌کردند و راحت بازی‌سازی می‌کردند. مصدومیت پولیشیچ هم باعث شد آن فرماندهی و نقش مرکزی تیم از بین برود. می‌دانستند ایران به بازی مستقیم رو می‌آورد، سعی کردند از بازیکنان قد بلندشان استفاده کنند. موقعیت چندانی به ایران ندادند و سعی کردند بازی را مدیریت کنند. در مقابل ایران با سیستم بازی قبل، مقابل آمریکا بازی کرد.

سید صالحی اضافه کرد: برنامه این بود که احسان حاج‌صفی و احمد نوراللهی به حمله اضافه شوند اما نتوانستیم موقعیت زیادی خلق کنیم. بازی قبل را هم که بردیم، روی تفکرات کی‌روش نبود. برای حمله برنامه‌ای نداشتیم و فقط به دنبال ضد حمله زدن بودیم و چشم به ضد حمله داشتیم. همه تیم‌ها مربی هم نداشته باشند، از ضد حمله استفاده می‌کنند. تیم ملی برای بازی با آمریکا برنامه‌ای نداشت. ایراد در عمق دفاع ما بسیار مشهود بود. بین دفاع وسط و دفاع‌های راست و چپ خیلی خالی بود و حریف خیلی راحت از این مساله استفاده کرد. البته آمریکا جوان بود و همین مساله باعث می‌شد، راحت موقعیت از دست بدهند.

او درباره عملکرد ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر گفت: ایران فقط مقابل ولز توانست فوتبال خودش را ارائه دهد. در مقابل آمریکا و انگلیس کیفیت لازم را نداشتیم. در جام جهانی قبل به مراتب بهتر بازی کردیم.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها