رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 603740

راهبرد سرکوب بازارها در دستور کار

ساعت 24 - دولت سیزدهم راهی جز سرکوب نمی شناسد. این سرکوب دولتی برای کسب رضایت کدام گروههای ذی نفوذ صورت می گیرد؟ ایا دولت سیزدهم نمی خواهد از تاریخ معاصر درس بگیرد وبداند نتیجه سرکوب بازارها ، تشکیل بازار سیاه وزیرزمینی و اول راه بدتر شدن وضعیت گروههای گوناگون اجتماعی و آفرینش رانت وفساد و تباهی است؟ ایا دولتهای پیشین به ویژه دولتهای احمدی نژاد درراه سرکوب قیمت ها به جایی رسیدند و رضایت مردم به دست آمد یا بازارها طغیان کردند؟ هنوز دیدارهای سرزده از کارخانه های لبنیان درذهن ها مانده است وهنوز شهروندان یادشان هست دولت احمدی نژاد سیب زمینی فروش شده بود.

مرغ
dir="RTL" style="text-align:right">به گزارش روزنامه دولت در جلسه‌ای که اخیراً با حضور رئیس‌جمهور برگزار شده بود، وزارت جهاد کشاورزی موظف شد قیمت 10 قلم کالای اساسی خوراکی را تا پایان ماه مبارک رمضان 1402 تثبیت کند.در این جلسه که وزارت جهاد کشاورزی پیشنهادهایی برای تثبیت 10 قلم کالای اساسی خوراکی شامل برنج، روغن، مرغ، تخم‌مرغ، گوشت، پنیر، ماست، شیر، شکر و ماکارونی ارائه کرده بود، مصوب شد این وزارتخانه برنامه‌هایی را برای تثبیت قیمت این 10 قلم کالا تا پایان ماه مبارک رمضان 1402 اجرایی کند. همچنین وزارت جهاد کشاورزی موظف شد برنامه پیشنهادی خود را برای کاهش و تثبیت قیمت مواد غذایی ظرف یک هفته به دولت ارائه کند. طی سال‌جاری پس از حذف ارز 4200 تومانی، قیمت کالای اساسی با افزایش روبه‌رو شدند، با این حال اما دولت مابه‌التفاوت افزایش قیمت این کالاها را در قالب یارانه نقدی به مردم پرداخت کرد و قرار است از هفته‌های آینده در سراسر کشور طرح کالابرگ الکترونیکی برای خرید این کالاهای اساسی را به اجرا برساند.

محمد رضا فرزین رییس بانک مرکزی با دادن دستورهای گوناگون می خواهد بازار ارز را سرکوب کرده وتثبیت قیمت دلار را با اراده سیاسی انجام دهد که البته شکست آن در میان مدت از همین حالا دیدنی است. بازار ها با سرکوب رام نمی شوند بلکه زهردارتر از همیشه شده وتوانایی های اندک باقی مانده درذهن وجسم شهروندان را آز آنها می گیرد. این تجربه تلخ نیم قرت تازه سپری شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها