رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 604287

توافق انصارالله و عربستان برای تمدید آتش‌بس در یمن

ساعت24-دولت نجات ملی یمن وابسته به انصارالله اعلام کرد، در مذاکرات با عربستان که با میانجیگری عمان و سازمان ملل در حال انجام است، پیرامون تمدید آتش‌بس سازمان ملل که اوایل ماه اکتبر ۲۰۲۲ میلادی منقضی شده بود، توافق شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالعزیز البکیر، وزیر مشاور دولت نجات ملی یمن در صنعا در توییتی نوشت: در مذاکرات یمن و عربستان با میانجیگری عمان و سازمان ملل توافقاتی صورت گرفت و درخواست‌های صنعا از جمله پرداخت حقوق و تمدید آتش‌بس پذیرفته شد.

وی در ادامه نوشت: نتیجه طی روزهای آینده اعلام خواهد شد تا پاسخ قانع کننده‌ای به کسانی باشد که مردم ما را به دلیل انتظار برای دریافت حقوق مسخره می‌کنند.

عمان میان عربستان که ائتلاف نظامی عربی را رهبری می‌کند و جنبش انصارالله نقش میانجی را ایفا می‌کند تا برای تمدید آتش‌بس شش ماهه سازمان ملل در یمن توافقی حاصل شود و به این ترتیب مسیر برای دستیابی به یک راه‌حل سیاسی برای جنگ یمن هموار شود؛ جنگی که طبق اعلام سازمان ملل بدترین بحران انسانی در جهان را در یمن به وجود آورده است.

یک منبع نزدیک به انصارالله یمن ۱۱ ژانویه سال جاری میلادی اعلام کرد، عمان توانسته مسائل مورد اختلاف در پرونده انسانی را حل کند؛ مسائلی که مانعی در برابر تحقق هرگونه پیشرفت از جمله توافق بر سر تمدید آتش بس است.

هانس گروندبرگ، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور یمن هم دوم اکتبر سال گذشته میلادی بابت عدم توافق دولت مستعفی یمن و انصارالله برای تمدید و توسعه آتش‌بس سازمان ملل در یمن ابراز تاسف کرده و گفته بود، به تلاش‌هایش در این زمینه ادامه می‌دهد.

انصارالله اوایل اکتبر سال گذشته میلادی اعلام کرد که مذاکرات برای تمدید آتش‌بس با توجه به شرط این جنبش مبنی بر پرداخت حقوق کارکنان دولتی از محل درآمدهای نفت و گاز استان‌های تحت کنترل دولت مستعفی یمن، به بن بست رسیده است.

انتهای پیام

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها