رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 610933

استعلام بارکد، راهی مطمئن برای سنجش اصالت و کیفیت

در این مقاله، به استعلام بارکد، تحت عنوان یکی از مهمترین ابزار های شناسایی کیفیت و اصالت محصولات پرداخته شده است.

امروزه کمتر کسی را می توان پیدا کرد که حداقل یک بار استعلام بارکد را انجام نداده باشد. استعلام بارکد در واقع همان اسکن بارکد است که در نتیجه آن اطلاعات رمزنگاری شده در بارکد نمایش داده می شود. این کار یکی از روش های مرسوم برای پیدا کردن اطلاعات هر کالا می باشد. شما می توانید با اسکن بارکد موجود بر روی برچسب اصالت کالا، از کیفیت و اصالت محصول مورد نظر مطمئن شوید. داشتن بارکد در واقع یکی از استاندارد های بسته بندی و برندینگ هر محصول به شمار می رود.

استعلام بارکد مندرج بر روی برچسب اصالت کالا این امکان را به شما می دهد تا بتوانید در رابطه با قانونی بودن، استاندارد بودن و البته با کیفیت بودن محصول اطلاعاتی را به دست آورید. استعلام بارکد را می توان به روش‌ های مختلفی انجام داد. مثلاً با استفاده از یک دستگاه بارکد خوان ساده و یا حتی یک اپلیکیشن که بر روی تلفن های هوشمند نصب می شود نیز قابل انجام است. در این مقاله، ما به سراغ انواع بارکد ها می رویم و به روش های استعلام آن خواهیم پرداخت. بنابراین تا انتهای مقاله را با ما همراه باشید.

اسکن بارکد

اسکن بارکد

استعلام بارکد کالا چه مزیت هایی دارد؟

استعلام بارکد کالا هم مزیتی برای شخص خریدار دارد و هم مزیت های زیادی برای عموم مردم جامعه خواهد داشت. طبیعتاً فرد خریدار، با استعلام بارکد می تواند نسبت به آن محصول، اطلاعات جامع و دقیقی را به دست آورد. به عنوان مثال، می تواند مطمئن شود که این کالا یک کالای تقلبی و قاچاق نیست. اما مردم جامعه چگونه از استعلام بارکد کالا منتفع می‌شوند؟ همانطور که می دانید؛ هیچ کالای قاچاقی و یا تقلبی نمی‌تواند بارکد اصالت کالا و البته لیبل اصالت کالا را داشته باشد و بنابراین استعلام بارکد کالا باعث می شود تا محصولات تقلبی و یا قاچاق، خریداری نشود. بنابراین از مزیت آن کالا در بازار رقابت کاسته شده و به تدریج حذف خواهند شد.

از مزیت دیگر استعلام بارکد کالا، می توان دستیابی به اطلاعات دقیق و جامع را اشاره کرد. با استعلام بارکد کالا می توانید به اطلاعات بسیار زیادی در رابطه با محصول دست پیدا کنید که از جمله آن‌ ها می‌توان به کشور سازنده محصول، تاریخ تولید و انقضا، شرکت سازنده محصول و... اشاره کرد. فرض کنید که می خواهید در رابطه با گوشی جدیدی که خریداری کرده اید اطلاعاتی به دست آورید و بدانید که آیا این گوشی، تولید همان کشوری است که شما می خواهید و یا این که صرفاً در آنجا مونتاژ شده است؟ به راحتی می توانید با یک استعلام ساده بارکد این آگاهی را به دست آورید. جالب است بدانید که سه رقم اول بارکد، در واقع کد کشور سازنده محصول است. شما می توانید با جستجوی این کد در اینترنت، به کشور سازنده محصول برسید.

بارکد

بارکد

البته که استعلام بارکد کالا صرفا یک جنبه تفریحی ندارد. انگار که ما بخواهیم فقط اطلاعاتی در رابطه با کالا به دست آوریم و از آن استفاده نکنیم. بلکه استعلام بارکد کالا یک کار بسیار پر اهمیت و البته کاربردی است. به عنوان مثال، فرض کنید که می خواهید یک محصول گران قیمت خارجی را خریداری کنید. در این صورت بهترین کار برای این که بدانیم آیا آن کالا اصل و استاندارد می باشد؛ همان انجام استعلام بارکد کالا است. این کار به ظاهر ساده اما در واقع بسیار پر اهمیت می باشد. در صورتی که اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی محصول اطلاعات به دست آمده از استعلام بارکد کالا متفاوت باشد؛ شما متوجه وجود یک کالای تقلبی و یا قاچاق می ‌شوید و می‌ توانید مراتب گزارش و شکایات خود را به نهاد های مربوطه ارائه کنید.

استعلام بارکد محصولات سلامت محور

استعلام بارکد کالا به ویژه در رابطه با محصولاتی که با سلامت مردم در ارتباط هستند اهمیت پیدا می ‌کند. بسیاری از لوازم آرایشی و بهداشتی و دارو ها هستند که همگی بایستی بارکد مندرج بر روی برچسب اصالت کالا را داشته باشند. در غیر این صورت، یا تقلبی هستند یا قاچاق هستند و یا از استاندارد های لازم برخوردار نیستند. جالب است بدانید که تنها کالا هایی می توانند بارکد اصالت کالا را دریافت کنند که از استاندارد های ویژه ای برخوردار باشند. بنابراین دیدن بارکد اصالت کالا، خود به نحوی گزارشگر کیفیت و استاندارد بودن محصول نیز می باشد.

استعلام بارکد کالا را چگونه انجام دهیم؟

حال که با اهمیت استعلام بارکد کالا آشنا شده اید؛ بیاید تا در رابطه با نحوه انجام آن نیز صحبت کنیم. در سال ‌های اخیر، راه های مختلفی برای استعلام بارکد کالا طراحی شده است که از جمله آن‌ها می ‌توان به استفاده از دستگاه های بارکد خوان و نیز اپلیکیشن های تلفن همراه اشاره کرد. شما می‌ توانید با استفاده از یک دستگاه بارکد خوان ساده که در هر مغازه یافت می شود؛ عملیات استعلام بارکد کالا را انجام دهید. این دستگاه می تواند ظرف کمتر از ۵ ثانیه این کار را انجام داده و اطلاعات موجود در بارکد را استخراج کند. همچنین شما می ‌توانید با استفاده از اپلیکیشن های مختلف نیز این کار را انجام دهید. دوربین گوشی هوشمند شما می ‌تواند در کمتر از یک دقیقه، عملیات استعلام بارکد را انجام داده و اطلاعات موجود در آن را استخراج کند. همچنین یک سری سامانه های اینترنتی وجود دارد که با وارد کردن اعداد مندرج در زیر بارکد، می توانید عملیات استعلام را انجام دهید.

QR کد

QR کد

بارکد ها در چه مدل هایی چاپ می شود؟

انواع مختلفی از بارکد ها برای هدف های خاص طراحی شده ‌اند که از جمله آن ها می‌توان به چاپ بارکد های یک بعدی و دو بعدی اشاره کرد. بارکد های یک بعدی را حتما بر روی انواع بسته بندی ها مشاهده کرده اید. این نوع بارکد در واقع همان خطوط مشکی و سفیدی هستند که در مغازه ها برای جمع زدن قیمت کالا ها استفاده شده و دستگاه بارکد خوان آن را اسکن می کند. البته علاوه بر قیمت کالا، اطلاعات بسیار زیاد دیگری نیز در همین بارکد وجود دارد که در بالا به آن ها اشاره کرده ایم. نوع دیگری از بارکد، بارکد دو بعدی است که ما آن را با نام QR کد می‌شناسیم. هر QR کد در واقع یک بارکد دو بعدی است که می‌تواند نسبت به یک بارکد تک بعدی اطلاعات بیشتری را در خود ذخیره کند. ما برای استخراج اطلاعات از این بارکد ها نیز می توانیم از دستگاه های بارکد خوان و یا اپلیکیشن های موجود استفاده کنیم.


این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها