رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 610879

تشخیص اصالت کالا با بارکد

در این مقاله، به تشخیص اصالت کالا با بارکد، تحت عنوان یکی از مهمترین ابزار های شناسایی کیفیت و اصالت محصولات پرداخته شده است.

تشخیص اصالت کالا با بارکد یکی از مهارت هایی است که باید هر شهروندی آن را بلد باشد. تشخیص اصالت کالا به شما کمک می‌ کند تا از خرید یک محصول تقلبی اجتناب کرده و یک محصول اصل و البته استاندارد را خریداری کنید. تشخیص اصالت کالا با بارکد یکی از بهترین و آسان ترین راه هایی است که با استفاده از آن می توان مشخصات یک محصول را به دست آورد.

همانطور که شما هم مشاهده کرده اید؛ تقریباً تمامی محصولات، اعم از داخلی و خارجی دارای بارکد های مشخصی هستند. شما این بارکد را احتمالا بر روی برچسب اصالت کالا و یا بر روی بسته بندی محصول مشاهده کرده اید. تشخیص اصالت کالا با بارکد از طریق هر دو این ها قابل انجام است. البته شما راه های مختلفی برای سنجش اعتبار این بارکد ها دارید.

بارکد

بارکد

تشخیص اصالت کالا نقش بسیار پررنگی در اعتماد سازی برند ها ایفا می کند. یک کالای دارای برچسب اصالت همراه با بارکد، می تواند اعتماد مشتریان را جلب کرده و آن ها را برای خرید کالا را متقاعد کند. ما در این مقاله قصد داریم تا به بررسی نحوه تشخیص اصالت کالا با بارکد بپردازیم. بنابراین تا انتهای مقاله را با ما همراه باشید.

تشخیص اصالت کالا با بارکد چه فوایدی دارد؟

تشخیص اصالت کالا با بارکد، فواید مختلفی برای شخص خریدار و عامه مردم دارد. همانطور که می دانید؛ شخصی که یک کالای اصیل را خریداری می کند؛ مستقیماً از فواید خریدش بهره مند می شود. اما یک جامعه چگونه می تواند از تشخیص اصالت کالا با بارکد بهره مند گردد؟ داشتن لیبل اصالت کالا حاوی بارکد، صرفا برای محصولاتی امکان پذیر است که به صورت رسمی و قانونی وارد کشور شوند. بنابراین هیچ کالای غیر اصل و یا به عبارت دیگر قاچاق، نمی‌ تواند برچسب اصالت کالا حاوی بارکد داشته باشد. بنابراین مردم تمایل کمتری برای خرید چنین کالا هایی از خود نشان می دهند و به تدریج به علت عدم وجود اعتماد به این نوع محصولات، رفته رفته از بازار رقابت حذف می شوند. طبیعتاً حذف یک کالای قاچاق، می تواند به تولید ملی و رونق اقتصادی کشور کمک کند.

بارکد ها انواع متفاوتی دارند. در یک دسته بندی کلی می توان بارکد ها را به دو دسته بارکد های تک بعدی و بارکد های دو بعدی تقسیم بندی کرد. بارکد های تک بعدی در واقع همان بارکد های ساده ای هستند که به صورت خطوط مشکی و سفید دیده اید. در این نوع بارکد ها، پهنای خطوط مشکی با هم فرق داشته و در واقع حاوی یک سری اطلاعات مشخص است. بارکد های دو بعدی را با نام QR کد ها می شناسیم که در شکل های مختلفی طراحی شده و حاوی اطلاعات متفاوتی هستند. استفاده از بارکد های دو بعدی در سال ‌های اخیر به شدت توسعه یافته و کاربرد های متعددی برای آن طراحی شده است.

QR کد، نوع خاصی از بارکد

برای تشخیص اصالت کالا با بارکد، شما می توانید از اسکن بارکد تک بعدی و یا دو بعدی یا به اصطلاح، همان QR کد استفاده کنید. این عملیات ساده را می توان با استفاده از یک دستگاه بارکد خوان ساده انجام داد و یا با استفاده از یک اپلیکیشن ساده که بر روی گوشی هوشمند نصب می شود نیز انجام داد. پس از اسکن این بارکد، یک سری اطلاعات به شما داده می شود که برای تشخیص اصالت کالا با بارکد به آن نیاز دارید. در صورتی که اطلاعات مندرج بر روی بسته بندی با اطلاعات نشان داده شده حاصل از بررسی اصالت کالا با بارکد یکسان باشد؛ می توانید به آن کالا به عنوان یک کالای اصل و استاندارد اعتماد کنید. در غیر این صورت، شما با یک کالای تقلبی و یا قاچاق مواجه هستید و می توانید مراتب گزارش و شکایات خود را به نهاد های مربوطه ارائه کنید.

تشخیص اصالت کالا با بارکد یکی از از مواردی است که شما می توانید به آسانی و در هر فروشگاهی آن را انجام دهید. یک دستگاه بارکد خوان ساده در کمتر از یک دقیقه می تواند این کار را انجام داده و اطلاعات موجود در بارکد را استخراج کند.

QR کد

QR کد

چگونه می توان با استفاده از یک بار کد کشور تولید کننده کالا را شناسایی کرد؟

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که یک کالا را خریداری کرده باشید؛ اما در رابطه با کشور سازنده آن کنجکاو باشید. تشخیص کشور تولید کننده کالا یکی از مواردی است که می توان از طریق تشخیص اصالت کالا با بارکد آن را انجام داد. جالب بدانید سه رقم اول بارکد تک بعدی، در واقع یک کد است که کشور سازنده محصول را نشان می دهد. هر کشوری یک کد مخصوص به خود را دارد و بنابراین شما می‌توانید با یک جستجوی ساده در اینترنت، کد مربوطه را پیدا کرده و بدانید که کشور سازنده کالا کدام کشور است.

تشخیص اصالت کالا با بارکد

تشخیص اصالت کالا با بارکد در واقع به ما کمک می‌کند تا مطمئن شویم که کشور سازنده کالا، همان کشوری است که ما مد نظر داریم. برخی از محصولات خاص هستند که توسط برند های خاصی در کشورهای توسعه یافته تولید می شوند. برای مشتریان بسیار مهم است که محصول را از همان سازنده، در همان کشور دریافت کنند. و دلشان می خواهد که از یک شرکت تابعه در کشوری دیگر خرید نکرده باشند. در این مورد، می توان از تشخیص اصالت کالا با بارکد استفاده کرد و کشور سازنده محصول را تشخیص داد. پس از استعلام اصالت کالا با استفاده از بارکد، یکی از اطلاعات نشان داده شده، کشور سازنده محصول است. بنابراین شما بدون نیاز به جستجو کد کشور ها، می توانید تنها با استفاده از یک دستگاه و یا اپلیکیشن بارکد خوان، به کشور سازنده محصول پی ببرید.

بارکد خوان

بارکد خوان

همچنین برند های جدیدی ثبت شده است که به لحاظ نام، بسیار به برند های اصیل نزدیک هستند و ظاهری شبیه به آن ها دارند. اما هیچ یک آن ها اصل نبوده و ساخته آن شرکت و آن کشور خاص نیستند. شما با استفاده از عملیات تشخیص اصالت کالا با بارکد، علاوه بر تشخیص کشور سازنده محصول، همچنین می توانید اطلاعاتی در رابطه با شرکت سازنده آن نیز به دست آورید. این عملیات به شما فرصت می ‌دهد تا به اصالت کالا و یا تقلبی بودن آن نیز پی ببرید.

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها