رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 628903

افزایش ۸۷ درصدی سفر ایرانی‌ها به ترکیه

ساعت 24- گزارش جدید وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه از جهش ۸۷ درصدی ورود گردشگران ایرانی به این کشور در ماه ژانویه ۲۰۲۴ نسبت به ماه مشابه پارسال خبر داده است.

امسال ترکیه جذب ۶۰ میلیون گردشگر خارجی و ۶۰ میلیارد دلار درآمد گردشگری را هدف‌گذاری کرده است.مرکز آمار ترکیه اخیرا گزارشی منتشر کرد که نشان از نصف شدن خرید مسکن در این کشور توسط خارجی‌ها دارد. در ژانویه امسال دو هزار و ۷۳ واحد مسکن در این کشور توسط خارجی‌ها خریداری شده است.

ایرانی‌ها نیز خرید مسکن از ترکیه را از ۵۲۶ واحد در ژانویه پارسال به ۲۰۸ واحد در ماه مشابه امسال کاهش داده‌اند. شهروندان روسیه در صدر خریداران ملک در ترکیه هستند و بعد از ایران، شهروندان کشورهای عراق، اوکراین، قزاقستان، آلمان و جمهوری آذربایجان قرار دارند.

سقوط چشمگیر فروش مسکن به خارجی‌ها به دلیل سخت‌گیری بیشتر ترکیه در اعطای شهروندی به خارجی‌ها در ازای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن رخ داده است.ترکیه به‌دلیل جلوگیری از خرید لجام‌گسیخته مسکن توسط شهروندان کشورهای درگیر جنگ، خصوصا روسیه و اوکراین، شرط دریافت شهروندی یا اقامت ترکیه را از سرمایه‌گذاری ۲۵۰ هزار دلاری در بازار املاک به ۴۰۰ هزار دلار افزایش داده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها