رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 629374

آشنایی با مراحل دریافت مجوز نصب تلویزیون شهری و نکات آن

تلویزیون شهری به عنوان یک ابزار تبلیغاتی بسیار پیشرفته و مدرن مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مکان‌های مختلفی مانند فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، و مکان‌های پر تردد مانند خیابان‌های اصلی و غیره نصب می‌شود؛ اما مثل هر فعالیت دیگری، نصب این وسیله نیز نیازمند دریافت مجوز از شهرداری و رعایت بسیاری از قوانین و مقررات است.

 

برای این منظور، ابتدا باید مجوز مربوطه را از شهرداری بگیرید و سپس طبق مقررات ارائه شده توسط آن، فعالیت خود را آغاز کنید. پس از مرحله خرید و انتخاب تلویزیون شهری، مراحل نصب آن آغاز می‌شود که بیشتر اوقات توسط تیم نصاب شرکت‌های تامین‌کننده صورت خواهد گرفت. نصب این تکنولوژی، نیازمند رعایت برخی شرایط خواهد بود.

به طور کلی، گام اول برای نصب این وسیله به منظور تبلیغات عمومی، ارائه یک طرح پیشنهادی همراه با مدارک مربوط به واحد زیباسازی شهرداری منطقه مربوطه است. این ارگان، پس از بررسی مدارک ارائه شده توسط شما، مجوز نصب تابلو و تلویزیون شهری را صادر یا رد می‌کند.

کاربرد تلویزیون شهری

این تکنولوژی، به دستگاه‌های نمایشگر بزرگی گفته می‌شود که برای نمایش محتوای دیجیتال و متحرک کاربرد دارد. این نوع تلویزیون‌ها به عنوان ابزاری برای برندسازی، تبلیغات و به خصوص اطلاع‌رسانی در موسسات، شرکت‌ها و اماکن تجاری در داخل فضاها به کار می‌روند. تلویزیون‌های شهری، معمولاً در فضاهای باز، مانند میادین و معابر شهری نصب شده و برای استفاده از آن‌ها، نیاز به مجوز و مراحل خاصی داریم که حتماً باید آن‌ها را طی کنیم.

مراحل دریافت مجوز تلویزیون شهری چیست؟

در صورت تصمیم بر نصب تلویزیون شهری، اموری که باید حتماً در نظر گرفت این است که بدهی به شهرداری نداشته باشید و فعالیت‌هایتان را همگام با مقررات و ضوابط عمومی موسسات و شرکت‌ها در نظر بگیرید. به علاوه، برای استفاده از این ابزارها، نیاز به دریافت مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد نیز دارید و تنها در چارچوب قوانین و مقررات این دو مرکز می‌توانید از تلویزیون شهری، ویدئو وال، بیلبورد تبلیغاتی و موارد مشابه استفاده کنید؛ بنابراین، پیش از هر گونه اقدام در خصوص اجاره یا خرید تلویزیون شهری، اطمینان حاصل کنید که این مجوزها به شما داده شده است. علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم، برای دریافت مجوز شهرداری تلویزیون شهری باید مراحل دیگری نیز طی شود که عبارتند از:

  • ارائه مدارک
  • دریافت تاییدیه از دیگر سازمان‌‌های مربوطه
  • بستن قرارداد همکاری با شهرداری

تمام موسسات و شرکت‌ها، با دریافت مجوز رسمی، قادر به اقدامات مرتبط با نصب تلویزیون شهری خواهند بود. این اقدام نیازمند ارائه جزئیاتی از جمله ابعاد، موقعیت، شرایط سرمایه‌گذاری و سایر موارد مربوط به فعالیت است که باید به شهرداری ارائه شود. پس از تایید این ارگان، فعالیت شما مشکلی ندارد و می‌توانید تبلیغ خود را روی تلویزیون شهری نصب کنید.

مهم‌ترین قوانین برای نصب تلویزیون شهری کدامند؟

ممکن است در یک پیاده‌رو شلوغ حضور داشته و احساس کنید که یک فضای عالی برای نصب این نوع تبلیغ و برقراری ارتباط برند شما با شهروندانی که مخاطب هدف شما هستند یافته‌اید؛ اما متاسفانه نمی‌توانید در همان ساعت این ایده را عملی کنید؛ زیرا قوانین و مقررات مربوط به نصب تلویزیون شهری چندین مرحله و پروسه قانونی را در بر می‌گیرد که بدون طی کردن آن‌ها، امکان دارد با مشکلات قانونی مواجه شوید.

اولین مرحله برای نصب تلویزیون شهری، درخواست مجوز از شهرداری به عنوان یک سازمان ناظر بر کلیه معابر و اماکن عمومی است. برای این کار، شما باید درخواست خود را در خصوص نحوه استفاده و راه‌اندازی تلویزیون به شهرداری ارائه دهید. این طرح مورد بررسی دقیق قرار خواهد گرفت و در نهایت نتایج آن به شما اعلام می‌شود.

برای نصب کردن تلویزیون بیلبورد تبلیغاتی، اصول سازه و پایه‌های آن نیز باید کاملاً مطابق با قوانین شهرداری صورت بگیرد. به همین دلیل، یک مهندس معمار باید ابتدا نقشه‌ها را طراحی و جزئیات را پیاده‌سازی کند و سپس مطابق با این طرح، مجوز ساخت برای شما ارسال خواهد شد.

نصب تلویزیون شهری باید به طور کامل با اندازه و ارتفاعی که شهرداری مشخص کرده مطابقت داشته باشد. به عبارت دیگر، سطح زیرین تلویزیون را باید حتماً بیشتر از 5 متر و کمتر از 6 متر ارتفاع و همچنین طول مجاز آن باید حداقل 7 و حداکثر 12 متر در نظر بگیریم؛ بنابراین طبق قوانین و ضوابط شهرداری، شما باید مساحتی حدود 24 متر را در برای تبلیغ خود اعمال کنید. همچنین، حداکثر مساحت مجاز برای این فعالیت 84 متر مربع است.

جمع‌بندی

در حال حاضر، تلویزیون‌های شهری اولویت‌های اصلی سازمان زیباسازی شهرداری‌ها را تشکیل می‌دهند. به همین دلیل، قواعدی برای جلوگیری از تداخل آن‌ها با تابلوهای تبلیغاتی سنتی تعریف شده است. اجاره تلویزیون شهری برای شرکت‌ها و برندهایی که تمایلی به طی کردن مراحل پیچیده و نسبتاً سخت دریافت مجوزهای ساخت و ساز و اجرای پایه‌های تلویزیون‌های شهری را ندارند، به عنوان یک راهکار کاملاً مناسب و مقرون‌به‌صرفه در نظر گرفته می‌شود.

منبع

این مطلب تبلیغاتی است و محتوای آن توسط سفارش دهنده تهیه شده است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها