رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 630610

چگونه اتحادیه اروپا از دارایی های روسیه استفاده خواهد کرد؟

ساعت 24 - اتحادیه اروپا لایحه‌ای تدوین کرده است که امکان آن را فراهم می‌کند تا درآمدهای حاصل از دارایی‌های مسدود شده روسیه در غرب به اوکراین ارسال شود.

 به گزارش اسپوتنیک، اتحادیه اروپا مکانیزمی برای استفاده از دارایی‌های روسیه برای کمک به اوکراین ایجاد کرده است. این لایحه مستلزم وضع مالیات بر سودهای ذخایر منجمد و همچنین استفاده از وجوه دریافتی برای تامین مالی تسلیحات نیروهای مسلح اوکراین و "ایجاد انگیزه برای صنعت دفاعی" اوکراین است. سخن از سه میلیارد یورو در سال می‌رود.
این لایحه باید به تصویب همه اعضای اتحادیه اروپا برسد. بر اساس این سند، بخشی از درآمد دریافتی از 15 فوریه سالی دو بار به صندوق صلح اروپا منتقل می‌شود. از این مبلغ برای تامین تسلیحات اوکراین استفاده خواهد شد. وجوه همچنین به تسهیلات صندوق حمایت اوکراین منتقل خواهد شد.
این سند همچنین خاطرنشان می‌کند که بخش دیگری از درآمد در سپرده گذاری مرکزی باقی می ماند. آن‌ها برای پوشش هزینه‌های نگهداری دارایی‌ها و در صورت خطرات احتمالی از جمله اقدامات تلافی جویانه از سوی مسکو استفاده خواهند شد.
بورل پیشتر گفته بود که اکثر وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا از استفاده از درآمدهای حاصل از دارایی‌های روسیه برای اوکراین حمایت می‌کنند.
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها