رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 357648

جاذبه های گردشگری شهر باتومی

رپورتاژ خبری / باتومی را می توان یکی از زیباترین و توریست پذیرترین بنادر و شهر های قفقاز در تور گرجستان نامید. امروزه باتومی یک شهر بسیار زیبا و تمیز و رویایی شده که از تفلیس بسیار زیباتره و طرفداران زیادی هم در بین مسافران ایرانی به دست آورده است پس تحت هیچ شرایطی بازدید از اون رو از دست ندید.در تابستونها در اونجا خط کشتی رانی تا روسیه هم داره.تفرجگاه های کنار دریا و اسکله جنوب غربی باتومی در کرانه دریای سیاه از جمله پربازدیدترین مکان های گردشگری گرجستان هست. به دلیل نزدیکی این شهر با مرز ترکیه (حدودا 20کیلومتر) معماری خونه های این شهر خیلی شبیه ترکیه است در این پست به برخی از جاذبه های گردشگری باتومی گرجستان می پردازیم.

httpxn--mgbfftl0jz6a.com

جاذبه های گردشگری باتومی

1. موزه استالین

استالین فردی بود که اهل باتومی نبود، بلکه او در گوری، یک شهر کوچک در گرجستان، به دنیا آمد ، اما یک موزه در باتومی به نام او (موزه‌ی استالین باتومی) یک بنای سرگرم‌کننده است که توریست های تور گرجستان را با زندگی او آشناتر می‌کند و یکی از رهبران شوروی سابق ، اهل گرجستان بود او در طی مدت اقامتش در باتومی، به سازماندهی کارگران قیرکار کمک کرد و یک مرکز چاپ غیر قانونی هم راه انداخت.هنگام اقامتش در باتومی، شاید فقط این کارگران قیرکار و کارمندان مرکز چاپ و پدر و مادر و اقوامش او را می‌شناختند.وسایلی از او به جا مانده که در این موزه به نمایش گذاشته شده‌اند و از میان آن‌ها می‌توان به تختی که او در آن می‌خوابید و همچنین یک حوله‌ی بیدخورده اشاره کرد!

بیشتر بخوانید: آفر تور لحظه آخری

httpxn--mgbfftl0jz6a.com

موزه استالین در باتومی

2. موزه ی فن آوری نوبل

این موزه در شهر باتومی واقع شده است و اواخر قرن نوزده و اوایل قرن بیستم که تجارت بین‌المللی نفت در این بندر رواج داشت ،ساخته شد و باتومی با سرمایه‌گذاری نوبل و روتسچایلدز در این موزه پیشتاز بود .

موزه ی فن آوری نوبل

موزه ی فن آوری نوبل

بیشتر بخوانید: تور ارزان استانبول

3. موزه ی هنر آجارا

یکی از موزه های خیلی جذاب البته برای اهل هنر در گرجستان ،موزه هنر آجارا ست. مجموعه‌های این موزه، هنر گرجی را در بر می‌گیرد که شامل نقاشی‌های پیروسمانی، و النا آخولدیانی و همین‌طور نقاشی‌های اروپایی و روسی در سده‌های نوزدهم و بیستم میلادی است.

موزه ی هنر آجارا

موزه ی هنر آجارا

4. بلوار باتومی

بلوار باتومی پارکی به طول یک و نیم کیلومتر و مقابل ساحل اصلی کشیده شده است مسافرانی که به باتومی گرجستان سفر می کنند برای اوقات فراغت و برای پیاده روی به بلوار باتومی می روند .این بلوار پر از مسیرهای پیاده‌روی، درختان زیبا و کافه‌هاو بار های زیبای ساحلی است. به همه‌ی این‌ها یک چرخ و فلک غول‌پیکر را هم اضافه کنید که منعکس‌کننده‌ی روح زندگی جاری در این بلوار است. همچنین در قسمتی از این بلوار فواره های زیبای موزیکالی قرار گرفته است که هر بیننده ای را مسحور خود می کند.

httpxn--mgbfftl0jz6a.com

بلوار باتومی

بیشتر بخوانید: تور گرجستان

5. دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی Nurigeli در مرکز پارک به فاصله 140 متری از ساحل دریا است. عمق این دریاچه 8 متر است و سطح آب آن 5/5 هکتار می رسد و از آب و هوای تمیزی برخوردار ست که حال میده برا بستنی خوردن.

دریاچه نوریگلی

دریاچه نوریگلی

6. پارک آبی

پارک آبی باتومی در 3 کیلومتری مرکز شهر و در فاصله 30 کیلومتری از دریا می باشد که دارای اینترنت و پارکینگ هم می باشد و برای اقامتتون هم میتونید به هتل های شیک گرجستان که در اطراف این پارک آبی هست مراجعه کنید.

httpxn--mgbfftl0jz6a.com

پارک آبی باتومی

7. پارک دلفینها

پارک دلفینهای باتومی در سال 1975 تاسیس شده است. که در آن زمان یکی از اولین نمایشها بوده است. این نمایش شامل 30 حرکت مختلف دلفین از جمله رقص ، بازی با توپ پرش از حلقه ، ایستادن روی دم و نمایشهای جذاب و خیره کننده دیگر . سالن نمایش دارای 4 قسمت می باشد که 703 تماشاگر را در خود جای می دهد.

httpxn--mgbfftl0jz6a.com

پارک دلفینها باتومی

8. آکواریوم باتومی

آکواریوم باتومی جز یکی از جاهای پر بازدید و کم نظیر در باتومی است که مردم از دیدنی های آبی آن بسیار لذت می برند.در واقع هر کس مسافر گرجستان شود خاطره ای از این آکواریوم را با خود به شهرش خواهد برد. این آکواریوم باطراحی منحصر به فردی که از ساحل باتومی، الهام گرفته توانسته یک مکان جذاب باشد.طراحی این آکواریوم به این صورت است که شما می توانید آن را به عنوان صخره ای موج آورده تصور کنید. نمایشگاه های داخلی این آکواریوم ۴ بخش جداگانه اند که اگر از بیرون به آن نگاه کنید حس می کنید که با ۴ سنگ بزرگ روبرو هستید.دیدنی های گرجستان تنها به این آکواریوم ختم نمی شود و شما می توانید از سایر دیدنی ها بازدید کنید.در هر کدام از این نمایشگاه ها دیدنی های جذابی در دسته بندی های خاصی قرار گرفته اند. این گونه ها در واقع از دریای اژه و و دریای سرخ و سیاه و اقیانوس کم نظیری مثل هند برداشت شده اند.بسیاری از آموزشگاه ها از این نمایشگاه ها به منظور آموزش به دانشجویان خود استفاده می کنند.

httpxn--mgbfftl0jz6a.com

آکواریوم باتومی

9. باغ گیاه شناسی (Batumi Botanical Garden)

باغ گیاه شناسی باتومی ، در ۱۰ کیلومتری شمال بندر باتومی قرار دارد و ۱۱۱ هکتار وسعت دارد. گیاه شناس روس آندری نیکلاویچ کراسنوف به کمک دو باغبان زبده گرجی آن را درسال میلادی ۱۸۸۰ بنیان گذاشت ورسما در۱۹۱۲ گشایش یافت.این باغ ۵۰۰۰ گونه ی گیاهی دارد که ۱۲۰۰ گونه ی آن رز است.بخش های مهم باغ شامل بخش های : غرب آسیا، زلاند نو، آمریکای جنوبی، هیمالیا، مکزیک، استرالیا، مدیترانه، قفقاز، پارک ساحلی و باغ رز می باشد.به گفتۀ استاد مایکل سوکو ، هیچ کشور دنیا تنوع گیاهی و جانوری گرجستان را ندارد.مرداب های نیمه حاره ای ، مناطق نیمه بیابانی ، مناطق آلپاین و قله های پوشیده شده با برف در اینجا به فاصله صد کیلومتری از هم دیده می شوند.

httpxn--mgbfftl0jz6a.com

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها