رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 604709

کارنامه اتاق تهران ؛انگیزه بیشتر برای مشارکت

ساعت 24 - در حالی که برخی از اعضای دوره‌های پیشین با بداخلاقی شرایط را برای انتخابات دوره جدید تیره‌وتار کرده و تمایل داشتند این دوره از انتخابات بی‌رونق و کم‌جان باشد، اما به نظر می‌رسد کارنامه خوب اتاق‌های بازرگانی به ویژه اتاق بازرگانی تهران با وجود همه تنگناها میل به مشارکت در انتخابات را افزایش داده است.

hjhr
dir="RTL" style="text-align:right">این رخداد خجسته‌ای برای بخش خصوصی ایران است تا به دولت مستقر و گروه‌های ضدبخش خصوصی نشان داده شود ‌این سرچشمه، دیگر خشک نخواهد شد و فعالان خصوصی با فعالیت بیشتر به منتقدان پاسخ می‌دهند. انجمن هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی با بیان اینکه تعداد متقاضیان امسال برای شرکت در انتخابات دهمین دوره اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با رشد ۵۰ درصدی مواجه شده است، ‌گفت: سه راهبرد برای برگزاری سالم و به دور از حواشی این رویداد در نظر گرفته شده است.

واقعیت این است که اقتصاد هیچ سرزمینی بدون نیرومندی و مشارکت واقعی بخش خصوصی امکان رشد پایدار، نوآوری و نوزایی را به دست نیاورده است. تجربه تاریخی نیز نشان می‌دهد کشورهایی که زودتر از چنگ دولت رها شده و بخش خصوصی و نهادهای مدنی در قدرت سهیم شدند، رشدهای بالاتر و توسعه پایدارتری را تجربه کرده‌اند. متاسفانه در ایران این اتفاق دیر افتاد و بورژوازی ایران در اوایل انقلاب بهمن ۱۳۵۷ نابود شد و سرمایه‌داران بزرگی که اساس صنعتی شدن ایران را پایه‌ریزی کردند، از ایران رفتند. حالا و در حالی که نهاد دولت در ایران هنوز بنای سازگاری با بخش خصوصی ندارد، انتخابات اسفند ماه می‌تواند معیاری برای سنجش نیرومندی بخش خصوصی باشد. یکی از مسائلی که این روزها درباره آن مجادله وجود دارد این است که برخی ائتلاف‌ها به دلیل انسجام ذهنی و روانی و نیز مدیریت کارآمد شاید برای سومین بار بتوانند انتخابات را ببرند و باید در این‌باره شفاف‌سازی صورت بگیرد.

تجربه نشان می‌دهد ائتلاف‌هایی که به هنر مدرن تبلیغات باور دارند و برای این کار وقت و انرژی می‌گذارند در انتخابات بیشتر به چشم می‌آیند. علاوه بر این، برخی ائتلاف‌هایی که در گذشته برنده انتخابات نبوده‌اند با درس گرفتن از تجربه‌های پیشین باید راه را هموار کنند. تجربه نشان می‌دهد اثبات توانمندی‌های یک ائتلاف به جای تخریب رقبا بیشتر جواب می‌دهد و این باید چراغ راهنمای مبارزان انتخابات باشد. رقابت سالم و ساده و بر پایه مراعات الزامی است و قاعده‌های دموکراسی می‌تواند بخش خصوصی را در پله‌های

بالاتر بنشاند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها