رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 114785

درمان ریزش مو

درمان ریزش مو

ریزش و نازك شدن مو همیشه در طول تاریخ برای مردان مسئله ای در خور توجه بوده است. علت یابـی و درمـان ریزش مو بصورت یك موضوع بحث برانگیـز درآمـده اسـت. درمان ریزش مو دارای رموز و اسرار ثابت نشـده فراوانـی می باشد و تلاشهای بسیاری برای یافـتـن عـلل و طـرق درمانی آن انجام گرفته است.
اجداد خود را مقصر بدانیداخیرا" علم پزشكی بالاخره مـوفـق بـه كشف علت اصلی ریزش مو گردید. اكنون این یك قانون پزشكی بشمار می رود كه ریزش مو به دلایل وراثتی و هورمونی پـدیـد مـی آیـد. هورمون جنسی آلوپشا یا "الگوی ریزش مو در مردان و زنان" در ۹۵ درصد موارد بـعنـوان یك علت وراثتی ریزش مو گزارش شده است.با اینــحال ریزش مو فقط به دلایل اختلالات ژنی نمیباشد. گذشته از آن هورمونی خاص جهت فعال سازی ژنها مورد نیاز است، همانگونه كه یك قفل برای باز شدن نیاز به كلید دارد. در ایـن مـورد كـلیـد یـك فـراورده هـورمـونـی بـنـام "دی هیدرو تستوسترون" (DHT) میباشد.DHT در بدن انسان تولید شده و تحقیقات اخیر نشان داده كه علت اصلی ایجاد اختلال در پیاز و حفره های كوچك تولید مو میباشد. DHT بتدریج باعث نازك، ضعیف شدن و در نهایت ریزش مو میگردد.
داروهای درمان ریزش مو
®Propecia یك داروی تركیبی تایـیـد شـده از طـرف مـوسـسـه FDA مـی باشد كه فقط برای مردان تجویز می شود. این دارو سطح هورمون DHT را كاهـش مـیدهد. مـطالـعـات نشان داده كه ®Propecia قادر است علاوه برجلوگیری از نازك شدن و ریزش مو، باعث رویش مجدد موهای از دست رفته شود.®Propecia بصورت قرصهای خوراكی وجود دارد و چون بصورت سیستماتیك هورمون DHT را كاهش میدهد ممكن است عوارض جانبی مانند تضعیف غدد جنسی را به دنبال داشته باشد.
®Rogaine اولین داروی تایید شده ریزش مو توسـط مـوسـسه FDA می باشد. این دارو باعث تحریك پایز و حفره های كوچك تولید مو شده و آنها را در مسیر رشد قرار می دهد وبه این ترتیب از ریزش مو جلوگیری میكند.®Rogaine پیازهای مرده مو را در زیر پوست بخش بالایی سر فعال مینماید.این دارو در مورد اغلب اشخاص موثر بوده است. با اینكه ®Rogaine یك فعالساز قوی پیاز مو محسوب میگردد، اما هیچ تاثیری درعلت ریزش مو یعنی هورمون DHT ندارد.
مؤثرترین دارو تا بحال
Revivogen با اینكه توسط مؤسسه FDA تایید نشده، دارای فرمولی طبیعی است كـه مشابه با مكانیزم Propecia عمل مینماید. Revivogen از موادی طبیعی تضعیف كنـنـده هورمون DHT تشكیل شده است و حتی بیشتر از Propecia باعث كاهش فعالیت ایــن هورمون میگردد.
بعلاوه برخلاف Propecia این مواد طبیعی باعث جلوگیری اتصال هورمون DHT به پیاز مو میشوند. از آنجایی كه Revivogen بصورت موضعی مورد استفاده قرار گرفته و از موادی طبیعی تشكیل شده، تاثیری در تولید هورمون DHT در قسمتهای دیگر بدن نگذاشته و عوارض جانبی به دنبال نخواهد داشت و هم برای مردان قابل استفاده است و هم برای زنان.
با تضعیف هورمون DHT و تاثیرات مخرب آن در پـیـازهـا، مـوهـای نـازك و نـخ نـمـا دوبـاره ضخیم، قوی، پرپشت و سلامت میشوند. Revivogen دارویی است كه از قدرت طبیعت برای تجدید حیات و حفاظت مو استفاده میكند.
۳ ماه استفاده كنید
در ۹۰ روز اول مصرف Revivogen، متوجه كاهش قابل ملاحظه روزش مو خواهـیـد شـد و ممكن است موهای فعلی ضخیم تر شوند. بعد از ۳ تا ۶ ماه استفاده، موهــای تجدیــد حیات شده، باعث پرپشت تر بنظر رسیدن سر خواهد شد. با ادامه دادن مصـرف، موهـا بتدریج بهبود پیدا نموده و سالم تر باقی خواهند ماند. بهترین نتیجه بعد از ۱۲ تا ۱۸ ماه نمایان خواهد شد.بعد از ایـنـكه نـتـیجه دلـخـواه حاصل شد، ادامه مصرف این دارو برای حفظ موهای تجدید شده، ضروری است چراكه بدن بصورت مداوم در حال ساخت هورمون DHT می بـاشـد. بنابراین پیازهای مو باید همواره از تاثیرات مخرب این هورمون محافظت گردند.
نتایج تست دارو
فارل ماین، سازنده سایت HairLossHelp.com میگوید: Revivogen بصورت قطعی ریزش موی مرا درمان كرد. افراد بسیار دیگـری نـیـز وجـود داردند كه توسط این دارو توانسته اند ریزش موی سر خود را از بین ببرند.


نویسنده: كامران

منبع : تبیان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها