رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 119124

همه چیز در باره دارچین

img alt="همه چیز در باره دارچین" src="http://vista.ir/include/lifestyle/images/585dcd754c94839e9552f889d11bb0d4.jpg" />

دارچین از گذشته به عنوان چاشنی، دارو و ادویه در تمام دنیا مورد استفاده قرار می گرفته است. اسم دارچین Cinnamon از كلمه عربی Kinnamon مشتق شده است.
دارچین در حقیقت پوست درختی است كه تا ۱۰ متر ریشه می كند، معمولاً پوست این درخت را كنده، پودر می كنند و در غذاها یا نوشیدنی ها از آن استفاده می كنند.در مصر حتی قبل از ساختمان اهرم ثلاثه مصر برای درمان امراض مختلف مصرف می كردند
درختچه دارچین درختی است كوچك، همیشه سبز، به ارتفاع ۵ تا ۷ متر كه از تمام قسمت های آن بویی مطبوع استشمام می شود. گلهای آن در فاصله ماههای بهمن تا اوایل فروردین ظاهر می شود. برگ این درخت سبز سیر و دارای گلهایی به رنگ سفید است.
دارچین بومی سری لانكا و جنوب هند است و پوست درختچه آن كاربرد فراوانی به عنوان ادویه دارد
گیاه دارچین به علت داشتن اسانس و تانن، محرك و قابض است و به عنوان تقویت كننده اعمال هضم گردش خون به كار می رود.
دارچین از دیرباز برای زیادشدن و بازیافتن نیروی جنسی كاربرد داشته است،كلیه را گرم می كند و ضعف كمر و پاها را از بین می برد و كم خونی را درمان می كند.
همچنین برای رفع دردهای عضلانی بسیار نافع است و جدیدا در آمریكای شمالی و كانادا كرمهایی به بازار آمده كه دارای دارچین است و برای رفع درد به كار می رود.
از این گیاه برای رفع سوءهاضمه، به ویژه در مواردی كه با نفخ همراه باشد، به عنوان بادشكن استفاده می شود.
همچنین به علت داشتن تانن در رفع اسهال ,ضعف عمومی بدن و همچنین بندآورنده خون كاربرد دارد. جدید ترین تحقیقات نشان می دهد، مبتلایان به دیابت می توانند با افزودن اندكی دارچین به رژیم غذایی شان به حفظ سلامت خود كمك كنند.در حقیقت دارچین حاوی تركیباتی است كه عمل انسولین در انتقال گلوكز به سلول ها را بهبود می بخشد.
دارچین تقریباً هیچ میزان كالری ندارد، به همین خاطر افراد دیابتی بدون ترس از افزایش وزن، می توانند از آن استفاده كنند.این گیاه در كاهش چربی و كلسترول خون نیز دارای تأثیرات مثبتی است و افزودن مقدار كمی دارچین به قهوه صبحانه، چای روزانه، آب پرتقال یا غلات مفید است.
محققان دانشگاه ویرجینیای غربی می گویند عطر نعناع و دارچین باعث می شود رانندگان بتوانند آرامش بیشتری داشته باشند و خواب شان نبرد.
به نوشته عرب آنلاین، دكتر بریان ردنبوش، مدیر مركز مطالعات دانشگاه و روان شناس در دانشگاه ولنگ جسوت، بر این تحقیق نظارت داشت.
این تحقیق اول فوریه در مراسم سالیانه اعلام نتایج مطالعات دانشجویان در چارلستون، مركز ایالت ویرجینیای غربی، اعلام خواهد شد.
دانشجویان با بررسی این گیاهان دریافتند نعناع اضطراب و نگرانی را كاهش و مخلوط نعناع و دارچین، آگاهی را افزایش می دهد.
رودنبوش گفت: استنشاق بوی این گیاهان به طور مداوم در زمان رانندگی های طولانی مدت، باعث می شود آمار حوادث رانندگی و قربانیان این وقایع كاهش یابد.
اثر مهم دیگر آن پایین آوردن تب است تا حدی كه امروزه آن را به شكل قرص و كپسول برای پایین آوردن تب، استفاده می كنند. اسانس دارچین ضدعفونی كننده ملایمی محسوب می شود و از آن برای جلوگیری از فساد مواد غذایی می توان استفاده كرد.
دارچین رگها را باز می كند و اثر خوبی در گردش خون دارد. دارچین معده را تمیز و آرام و قوی می كند. بنابراین اگر ناراحتی معده دارید حتما از دارچین استفاده كنید. دارچین با این همه خواص طعم بسیار خوبی دارد. حتی اگر چای معمولی می نوشید آنرا با مقداری پودر دارچین بهم بزنید كه طعم آنرا بهتر كند.
دارچین خاصیت عجیب دیگری نیز دارد و آن ایجاد مصونیت در بدن در مقابل امراض است. اگر حس كردید ضعیف شده اید و ممكن است بیمار شوید، چای دارچین را فراموش نكنید و حتی اگر سرما خورده اید یا ضعف شدید دارید، چای دارچین بهترین دارو است.
بی دلیل نیست كه در گذشته، سلمانی ها كه در حقیقت از اطبای قدیمی بودند به مشتری های خود چای دارچین می دادند!
● تاثیر مصرف دارچین در بیماران دیابتی
تازه ترین تحقیقات نشان می دهد بیماران مبتلا به دیابت می توانند با افزودن كمی دارچین به رژیم غذایی خود به حفظ سلامت بدنشان كمك كنند.به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی رویترز، در این مطالعه بیماران دیابتی كه به مدت ۴۰ روز، روزانه یك گرم دارچین به رژیم غذایی معمول خود افزودند، میزان قند خون، كلسترول و چربی های خونشان تا ۳۰ درصد كاهش یافت و كاهش میزان كلسترول ، قند و چربی خون در بیماران دیابتی تاثیر مفیدی در بهبود سلامتی دارد.
وقتی بدن حساسیت خود را نسبت به هورمون انسولین از دست می دهد، دیابت نوع دوم بروز می كند. انسولین قند را از خون به سلول های بدن منتقل می كند تا به عنوان انرژی مورد استفاده قرار گیرد، بنابراین وقتی بدن به انسولین پاسخ ندهد، مقدار قند یا گلوكز در خون بالا می رود و منجر به خستگی و تاری دید می شود.افزایش قند خون در دراز مدت می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی ، نارسایی كلیوی و نابینایی را افزایش دهد. افزودن مقدار كمی دارچین به چای ، آب پرتقال یا غلات مفید است. با جوشاندن آب با یك تكه دارچین به راحتی می توان چای دارچینی نیز تهیه كرد. دارچین همچنین از بروز دیابت نوع دوم در افراد در معرض خطر جلوگیری می كند.
دارچین حاوی برخی مواد است كه مصرف زیاد آن می تواند سمی باشد بنابراین در مصرف این ماده غذایی باید دقت كرد.
در این مطالعه ۶۰ بیمار مبتلا به دیابت نوع دوم روزانه ۱، ۳ یا ۶ گرم دارچین یا معادل آن آرد گندم ( به عنوان دارونما ) مصرف كردند. آرد گندم و دارچین به شكل كپسول استفاده می شد.
میزان گلوكز، چربی و كلسترول تمام بیمارانی كه دارچین مصرف كردند تا ۳۰ درصد كاهش یافت، اما هیچگونه تغییری در كسانی كه دارو نما دریافت كردند مشاهده نشد.
دارچین حاوی تركیباتی است كه عمل انسولین در انتقال گلوكز به سلول ها را بهبود می بخشد. دارچین تقریبا هیچ كالری ندارد، به همین خاطر دیابتی ها بدون خطر چاق شدن می توانند با افزودن دارچین طعم مطبوعی به غذای خود بخشند.هر گرم دارچین كمتر از ۳ كالری دارد كه بسیار اندك است.
تحقیقات قبلی نشان داده بود كه دارچین ظاهرا به سلول های چربی در تشخیص و واكنش به انسولین كمك می كند.
مطالعات آزمایشگاهی و حیوانی نیز نشان داده بود كه دارچین سوخت و ساز گلوكز را حدود بیست برابر می كند.
با بررسی اثر۲ گیاه دارچین و سیاه دانه بر روی نفخ معده ، نتایجی كه به دست آمد، نشان داد:۶۰ درصد افرادی كه سیاه دانه نود درصد افرادی كه مخلوط دارچین و سیاه دانه و۱۰ درصد افرادی كه دارچین استفاده كردند، بهبود یافتند از طرف دیگر درصد بهبود یافتگان با داروی مخلوط، در زنان و مردان یكسان بوده است لازم به ذكر است كه درصد بهبود یافتگان با داروی مخلوط دارچین و سیاه دانه ، بیشتر از داروی سیاه دانه و دارچین به تنهایی بوده و تاثیر دارچین بر روی بیماران ، همانند پلاسیبو است

منبع : سایت دوستان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها