رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 145670

تپش قلب | روش درمان ضربان قلب بالا

آیا شما جزو آن کسانی هستید که مشکل تپش قلب دارید اگر جوابتان مثبت است این مقاله را بخوانید ما در این نوشته به چند مورد از روشهای درمان آن اشاره می‌کنیم

تپش قلب
html>

هزاران سال انسان از ضربان قلب خود آگاه بوده است. اما دانستن معنی پشت ضربان چندان ساده نیست.

عوامل بیشماری بر ضربان قلب ما ، از جمله سن ، شرایط پزشکی ، داروها ، رژیم غذایی و سطح تناسب اندام ما تأثیر می گذارد. امروز ، ما به لطف دستگاه هایی مانند ساعت های هوشمند که می توانند ضربان را در حین استراحت و ورزش اندازه گیری کنند ، از ضربان قلب خود نیز آگاه تر هستیم. بنابراین ، آنچه طبیعی است؟

چگونه باید ضربان قلب خود را اندازه بگیریم؟

با کمال تعجب ، بیش از دوازده مکان وجود دارد که می توانید نبض خود را حس کنید. اما دو عدد ساده ترین و قابل اطمینان ترین وجود دارد - شریان شعاعی ، که در امتداد قسمت داخلی ساعد از پایه شست حرکت می کند. و شریان کاروتید ، که از جلوی گردن دو انگشت به سمت قلب آدم حرکت می کند.

بهترین روش برای اندازه گیری ضربان قلب ، چند دقیقه بنشینید و استراحت کنید، سپس از دو انگشت استفاده کنید (نه انگشت شست ، زیرا نبض آن می تواند اندازه گیری شما را اشتباه کند) تا به آرامی شریان را فشار داده و ضربان را در 15 ثانیه بشمارید. ضرب این عدد در چهار ضربان قلب شما در در دقیقه نشان می دهد.

اگر از کاروتید استفاده می کنید ، مهم است که فقط یک طرف را یک بار چک کنید ، و نباید شریان را ماساژ دهید - این ناحیه ای است که فشار خون در جریان شریان را حس می کند و به قلب سیگنال می دهد تا آن را در محدوده محکم نگه دارد. ؛ تحریک این منطقه می تواند آن را در ریزش ضربان قلب و فشار خون فریب دهد و منجر به مرگ شود.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص میوه اژدها برای قلب
چگونه باید ضربان قلب خود را اندازه بگیریم؟
تشخیص ضربان قلب

در واقع ، هر ضربان قلب نتیجه یک ضربان الکتریکی کوچک است که از طریق عضله قلب شما در حال گردش است. این تکانه ها را می توان با استفاده از الکتروکاردیوگرام (ECG) ، که قابل اطمینان ترین ضربان قلب شماست ، اندازه گیری کرد. این آزمایش غیر تهاجمی ، بدون درد است

دستگاه های پوشیدنی مانند ساعت های هوشمند برای اندازه گیری ضربان قلب از نور و نه فشار استفاده می کنند. با افزایش ضربان قلب در مچ دست با ضربان قلب ، مقدار نور منعکس شده به یک هادی در ساعت مچی تغییر می کند - و دفعاتی که این نوسانات با آن اتفاق می افتند ضربان قلب است.

آنها روشی جذاب برای ضبط ضربان قلب در زمان واقعی در هنگام استراحت و فعالیت هستند ، اما به دلیل سادگی در طراحی آنها محدودیتهای ذاتی دارند و دخالت ناشی از حرکات می تواند اغلب ضبط های آنها را مختل کند.

ضربان قلب طبیعی چیست و چه تاثیری بر آن دارد؟

به عنوان یک بزرگسال ، حد طبیعی برای ضربان قلب 60 تا 100 ضربان در دقیقه است. این امر در مورد افراد بالای 17 سال صدق می کند - نوزادان و کودکان به دلیل کوچکتر بودن اندازه بدن و ضربان قلب ، ضربان قلب سریعتر دارند. این محدوده "طبیعی" برای ضربان قلب در طول زندگی بزرگسالان تغییر نمی کند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص آکی برای قلب

بسیاری از موارد می توانند باعث ضربان قلب شما شوند (معروف به تاکی کاردی):

ورزش: هنگام ورزش ، ضربان قلب شما باید بیشتر شود تا خون بیشتری در بدن شما پمپ شود. یک فرد عادی در حدود 5 تا 6 لیتر در دقیقه پمپ می کند و یک فرد معمولی می تواند در هنگام ورزش تا 20 لیتر در دقیقه برساند
قهوه و نوشیدنی های انرژی زا: کافئین با انسداد آدنوزین ضربان قلب شما را افزایش می دهد. آدنوزین ماده شیمیایی در مغز است که باعث خواب آلودگی می شود و ضربان قلب را کند می کند
استرس: استرس و هیجان باعث فعال شدن سیستم عصبی سمپاتیک می شود
عفونت: عفونت های جدی ، به ویژه هنگامی که در جریان خون (سپسیس) گسترش می یابد ، فشار بیشتری به قلب وارد می کند زیرا جریان خون بیشتری برای حمل سلول های ایمنی از مغز استخوان و غدد لنفاوی برای هدف قرار دادن عفونت لازم است. ضربان قلب سریعتر به پزشکان هشدار می دهد که عفونت شدید است
بیماری تیروئید: تیروئید شما غده ای در گردن شما است که برای حفظ سوخت و ساز بدن شما کار می کند - یک غده تیروئید بیش فعال می تواند ضربان قلب را افزایش دهد ، به علاوه باعث کاهش وزن ، تحریک پذیری ، عدم تحمل گرما و اسهال می شود.
آریتمی قلبی: فعالیت الکتریکی طبیعی قلب نیز می تواند قطع شود و منجر به تاکی آریتمی شود ، جایی که قلب سریع و غیر طبیعی ضرب می زند. فیبریلاسیون دهلیزی شایعترین آریتمی است که پالس نامنظم می شود و می تواند علائمی مانند تپش قلب ، تنگی نفس و سرگیجه ایجاد کند. یکی از عوارض جدی آن سکته مغزی است.

ارتباط مرگ همسر با افزایش ضربان قلب

دانشمندان از ارتباط مرگ همسر با افزایش ضربان قلب نامنظم قلب (تپش قلب) خبر دادند. آنها می‌گویند آن دسته از افرادی که همسر خود را از دست می‌دهند تا یک سال دچار بیماری تپش قلب می‌ گردند. ضمن اینکه این بیماری بیشتر در کسانی مشاهده می‌شود که کمتر از ۶۰ سال سن دارند. بیماری فیبریلاسیون دهلیزی (ضربان قلب نامنظم) عامل بروز سکته مغزی و قلبی است می‌تواند در مواردی چون فوت غیرمنتظره همسر نیز شدت بگیرد.

به گفته محققان دانمارکی استرس حاد، ضربان طبیعی قلب را مختل نموده و موجب تولید مواد شیمیایی می‌گردد که التهاب قلب را در پی دارند. سایمون گرف یکی از محققان دانشگاه آهورس دانمارک می‌گوید افراد بیشتر زمانی دچار افزایش ضربان نامنظم قلبی می‌ گردند که همسر خود را در سن جوانی و در شرایط نسبتا سالم جسمانی از دست می‌دهند.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص آب نارنج برای قلب
تپش قلب نرمال
تپش قلب

تیم تحقیقاتی ۸۸۶۱۲ نفر بیمار تازه مبتلا گردیده به بیماری فیبریلاسیون دهلیزی و ۸۸۶۱۲ نفر از افراد کاملا سالم را بررسی نمودند. آنها به جستجوی عوامل بروز این بیماری از جمله مدت زمانی که از مرگ همسرشان می‌گذشته، سن، جنسیت، بیماری‌های قلبی و دیابت، وضعیت جسمی همسرشان یک ماه پیش از مرگ و وضعیت تاهل آنها پرداختند.

نتایج به دست آمده از این تحقیق در نشریه آنلاین open Heart قرار گرفت نشان می‌دهد خطر افزایش ضربان نامنظم قلب در میان کسانی که همسر خود را از دست داده بودند ۴۱ درصد بیشتر از کسانی بود که چنین تجربه تلخی نداشتند. ظاهرا خطر ابتلا به این بیماری در ۸ تا ۱۴ روز پس از مرگ همسر بیشتر می باشدو به تدریج تا یک سال پس از عزاداری از شدت آن کاسته شده و شرایط آنها درست مانند کسانی شده بود که مرگ همسر را تجربه نکرده بودند.

میزان خطر افزایش آریتمی دهلیزی (ضربان قلب نامنظم) بیشتر در میان کسانی دیده شده که کمتر از ۶۰ سال داشتند این افراد در صورت از دست دادن همسرانشان دو برابر بیشتر در معرض این بیماری قرار می‌گرفتند. خطر زمانی بیشتر می‌ گردید که مرگ همسر به صورت غیرمنتظره اتفاق افتاده بود. افرادی که همسران آنها یک ماه قبل از مرگ وضعیت جسمانی نسبتا سالمی داشتند ۵۷ درصد بیشتر در معرض آریتمی دهلیزی قرار گرفته بودند.

محققان در ادامه می‌گویند که افزون بر این، بیمارانی که با فیبریلاسیون دهلیزی (آریتمی دهلیزی) دست و پنجه نرم می‌کنند اغلب ادعا می‌ نمایند که استرس‌هیا عاطفی عامل محرک رایج است و افزایش میزان استرس‌های عاطفی با بیماری فیبریلاسیون دهلیزی شایع مرتبط است.


چه زمان ضربان قلب خطرناک است؟

اگر ضربان نبض به طور مداوم 90 ضربان قلب در دقیقه یا بیشتر باشد ، قلب تحت فشار قرار گرفته و نبض زیاد خطرناک تلقی می شود. بنابراین وقتی پالس زیاد پایدار بماند خطراتی وجود دارد. اگر هنگام اندازه گیری یکبار مصرف نبض بالا تشخیص داده شود ، جای نگرانی نیست.

اگر نبض به طور دائمی و همزمان بدون دلایل خاص افزایش یابد ، در این صورت می تواند بیماری ها را نشان دهد یا خطر بیماری ها را افزایش دهد. قلب پس از آن بطور مداوم بیش از حد سریع می تپد حتی در حالت بیکار و در نتیجه فشار زیادی دارد. این منجر به ضعیف شدن عضله قلب می شود. به طور کلی ، هرچه نبض در حالت استراحت پایین تر باشد ، بهتر است ، زیرا احتمال مرگ زودرس را کاهش می دهد.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص نیاسین برای قلب
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها