رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 165910

طرز تهیه سرکه سیب | معجزه سرکه سیب برای سلامتی

سرکه سیب از نظر طب سنتی خواص اعجاب آوری دارد اما نحوه تهیه آن نیازمند آگاهی کافی است در این میخواهیم شما را با خواص و روش تهیه آن آشنا کنیم.

سرکه
html>

سرکه یک فراورده است طبیعی که برای مصارف مختلف از آن استفاده می شود مانند خواراکی و پزشکی و پاک کنندگی در مطالب زیر طرز تهیه سرکه سیب به چند روش مختلف آموزش داده خواهد شد و در ضمن تهیه سرکه خرما ، سرکه انار رانیز آموزش داده شده است لطفا ادامه مطالب را بخوانید ......

روش یک:1- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید.2-آنها را به چهار قاچ تقسیم کنید و هسته ها ودم آن را جدا نمایید.3-یک سطل آماده کنید و سیبها را درون آن بریزید .یک قاشق مخمر نانوایی را با آب گرم حل کنید و به سیبها اضافه کنید ویا می توانید به اندازه یک کف دست نان روی آنها قرار دهید .روی ظرف را تا جایی که ¼ ن خالی بماند زیرا بر اثر تخمیر بالا می آید و از ظرف سر ریز نشود .4- به مدت7 تا 8 ماه با آن کاری نداشته باشید تا عمل تخمیر صورت بگیرد .بعد از آن مدت مواد را صاف می کنیم.5-مواد صاف شده را درون شیشه می ریزیم بعد از مدت پانزده روز آن را استفاده می کنیم.

پیشنهاد می شود بخوانید : خواص سرکه سیب

طرز تهیه سرکه سیب فوری

روش دوم:1- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید .2-آنها را به چهار قسمت تقسیم کرده و هسته و دم ان را جدا کنید .3-آب سیبها را به وسیله ی آبمیوه گیری بگیرید .4-آب سیبها را درون ظرف مورد نظرتان بریزید و به ازای هر کیلو آب سیب یک لیوان سرکه سیب اضافه کنید .5- ظرفتان را به مدت 40 روز در جای گرم قرار دهید در این روش به آب نیاز ندارید و بعد از چهل روز بدون صاف کردن مورد استفاده قرار می گیرد.

چگونه سرکه سیب درست کنیم

طرز تهیه سرکه سیب درختی

روش سوم: 1- ابتدا سیبها را کاملا تمیز بشویید .2- آنها را به چهار قسمت تقسیم کنید و هسته ودم ان را جدا کنید.3-سیبها را دخل ظرف بریزیدو نصف ظرف را آب پر کنید و به ازای هر 3 کیلو سیب 1کیلو سرکه سیب اضافه کنید .4-البته می تونید از سرکه انگور ویا گلابی نیز استفاده کنید 5- ظرف را طوری پر کنید که ¼ آن خال بماند تاعمل تخمیر به درستی انجام شود .ظرفتان در جایی گرم قرار دهید .هفته ای یک مرتبه مواد را زیر ورو کنید وقتی مواد کاملا بالا آمد آن را صاف کرده ودر ظرف بریزید بعد از 20 روز آماده مصرف است.

روش چهارم:1- مانند مراحل بالا سیبها را بشویید و خرد کنید وهسته ودم آن را بکنید .2-سیبها را با دستگاه چرخ گوشت چرخ کنید .3- به ازای هر کیلوگرم سیب چرخ شده یک لیوان سرکه به آن اضافه کنید .3- مواد را در ظرف مورد نظر ریخته ودر جای گرم قرار دهید .4- دو ماه به مواد دست نزنید بعد از آن مواد را صاف کنید و در جایی بهداشتی قرار دهید بعد از مدت 15 روز قابل استفاده می باشد.

روش پنجم :س1- سیب ها را بشویید و دم و هسته ان را جدا کنید .2- سیبها را چرخ کنید.3-یک یا دو قاشق مخمر نانوایی را با آب ولرم مخلوط کرده وبه مواد اضافه کنید برای 4 تا 5 پنج کیلو سیب چرخ شده .4-مخلوط را در ظرف بریزید ودر جایی گرم قرار دهید .5- مدت 2 الی 3 هفته مرحله الکلی و به همین زمان یعنی 2الی 3 هفته بعد هم به ترشی می رسد و به سرکه سیب تبدیل می شود.

طرز تهیه سرکه خرما

سرکه خرما

مواد لازم:1- خرما دو کیلوگرم 2- آب جوش چهار لیتر3-یک قاشق غذا خوری نمک 4- سرکه نیم لیتر5-مخمر نانوایی یک قاشق مرباخوری

طرز تهیه:هسته ی خرما ها را درآورید و تو سط چرخ گوشت چرخ کنیدوآنها را داخل ظرفی که غیر فلزی باشد بریزید دقت کنید که دهانه آن باز بشد.آب و بقیه مواد را اضافه کنید و درب ظرف را ببندید و در جای تاریک و گرم قرار دهید .25 تا 50 روز بستگی به دمای محیط دارد آن را به حال خود بگذارید.فقط هفته ای یک مرتبه موا د را زیرورو کنید.بعد از مدت تعیین شده مواد را صاف کرده و مورد استفاده قرار دهید.

پیشنهاد می شود بخوانید : سرکه سیب برای لاغری

طرز تهیه سرکه انار

مواد لازم :5 کیلوگرم انار ،سه قاشق غذا خوری نمک،سرکه از هر نوعی که باشد 1لیتر،شکر پنج قاشق غذا خوری

طرز تهیه :انارها را دان کنید نمک وشکر را به آن اضافه کنید و به مدت سه ساعت در محیطی گرم قرار دهید و آنها را با دست له کنید و سپس سرکه جوشیده وسرد شده را به آن اضافه کنید .درب ظرف را ببندید ودور آن را خمیر بزنید که هوا وارد آن نشود و به مدت 30 الی 35 روز در جای خنک قرار دهید .بعد از آن را با دست له کنید و از صافی بگذرانید و آن را به مدت 10 دقیقه بجوشانید وبعد از سرد شدن سرکه را داخل ظرف بریزید ودر جای خنک وتاریک نگهداری کنید .

البته این را باید ذکر کرد که سرکه انار برای گروه خونی O،Aمناسب و برای گروه خونی BوABمناسب نمی باشد .

پیشنهاد می شود بخوانید :خواص معجزه آسای انار

طرز تهیه سرکه سیب | ساده ترین روش طرز تهیه سرکه سیب

طرز تهیه سرکه انگور ؛ بدون استفاده از مخمر و سرکه آماده

مواد لازم برای تهیه سرکه انگور

انگور (از هر نوع) یک کیلو
آب سه لیتر
نخود یک قاشق غذاخوری
بلغور گندم یک قاشق غذاخوری
نمک سه قاشق چای‌خوری

طرز تهیه سرکه انگور :
برای تهیه سرکه انگور در ابتدا انگورها را به خوبی شستشو دهید بعد از شستن آنها را روی پارچه ای پهن نمائید تا خشک گردند بعد ظرف مناسبی مثل یک دبه را بردارید و انگورها را در آن بریزید در مرحله بعد آب را به دبه بیافزایید تا جایی آب بریزید که روی انگورها را بگیرد . از انگور خراب استفاده ننمائید چون باعث خرابی سرکه می گردد در ضمن می توان انگور را درسته در دبه بریزید یا چنگ بزنید و له شده آن را در دبه قرار دهید اگر له کنید فرایند آماده شده تسریع می گردد
حالا در این مرحله نخود و بلغور را اضافه نموده با اضافه کردن نخود و بلغور گندم نیازی به ستاده از مخمر نیست و این دو همان عمل تخمیر را انجام می دهند روی دبه پارچه تنظیف قرار دهید نباید درب ظرف را بست باید جریان هوا برقرار باشد اگر اینچنین نباشد سرکه ترش نمی گردد دبه را در محیط تاریک با دمای 25 درجه سانتی گراد بگذارید مدت زمان نگهداری در این شرایط 20 روز می باشد و درجه هوا خیلی مهم است اگر کمتر از 25 درجه باشد عمل تخمیر صورت نمی گیرد و اگر بیشتر از این دما باشد انگور ها کپک می زنند.
در هنگام سه روز اول گذشت این بیست روز هر رز باید دبه را تکان دهید و زیر و رو نمائید بعد از گذشت سه روز در هفته دوبار این کار را تکرار نمائید.
پس از سپری شده بیست روز انگورها را از دبه خارج نمائید و مایع حاصله را در ظرف مناسب دیگری بریزید البته انگورها را هم در توری بریزید و آب ضافه آن را بگیرید و به مایع قبلی بیافزائید بعد نمک را به ظرف مذکور بیافزائید و خوب هم بزنید. اگر دوست دارید رنگ سرکه شفاف تر گردد نصف فنجان سرکه سیب به شیشه اضافه نمائید.
حالا درب ظرف را ببندید البته بازهم راهی برای گذر هوا قررار دهید و دوباره ظرف را به همان محیط قبلی برگردانید و برای مدت زمان سی الی پنجاه روز به حال خود رها نموده و دیگری نیازی به تکان دادن ظرف نیست
وقتی مدت زمان ذکر شده به پایان رسید مایه را از صافی رد نموده تا صاف گردد و با کمک قیف در ظرف شیشه ای مناسب که حتما درب آن بسته گردد و استریل شده باشد بریزید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها