رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 198442

علائم عفونت دستگاه ادراری

ساعت 24- رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه ابتلا به عفونت دستگاه ادراری، معمولا در زنان نسبت به مردان بیشتر است، گفت:سوزش به هنگام ادرارکردن و نیاز به ادرارمکرر ( اضطرار برای ادرار) از شایع ترین علائم عفونت دستگاه ادراری است.

عفونت دستگاه ادراری
دکترعباس بصیری روز دوشنبه افزود: درد ناحیه بالا و زیر شکم، تکرر ادرار شدید، سوزش هنگام دفع و احتمال وجود خون در ادرار از دیگر علایم این بیماری است.

وی با بیان این که نباید بی جهت برای درمان عفونت ادراری آنتی بیوتیک مصرف کرد افزود: بیماری که هنوز تایید نشده نباید برای درمان اقدام به مصرف آنتی بیوتیک کرد.


وی ادامه داد: در صورت مصرف خودسرانه آنتی بیوتیک عفونت و یا به عبارتی میکروب به آنتی بیوتیک مقاوم شده و زمانی که احتیاج به درمان باشد روند درمان فرد ابتر باقی می ماند، بنابراین مصرف آنتی بیوتیک باید با تجویزپزشک انجام شود.


دکتر بصیری تصریح کرد:تقریبا تمام عفونت های ادراری در زنان، خود درمان است و نیاز به مصرف آنتی بیوتیک نیست.


وی ادامه داد: زنان در مواجه با عفونت باید سعی کنند مصرف مایعات را زیاد کنند چراکه جریان ادرار موجب می شود عفونت های موجود در دستگاه ادراری خارج شود.


رئیس انجمن اورولوژی ایران با اشاره به اینکه شایع ترین علائم عفونت دستگاه ادراری عبارتند از سوزش به هنگام ادرارکردن و نیاز به ادرار مکرر است، بیان کرد: مصرف زیاد مایعات و خود درمانی عفونت در زنان به شرطی بستگی دارد که فرد به یک بیماری زمینه ای مانند اختلالات مثانه ای و اختلالات مجرای ادرار مبتلا نباشد، اگر این امر نبود، اکثر عفونت های زنان خودبه خود درمان شده و از بین می رود.


بصیری افزود: عفونت های دستگاه ادراری، معمولا در زنان نسبت به مردان بیشتر رخ می دهد، چرا که نیمی از زنان در طول زندگی خود حداقل به یک عفونت مبتلا می شوند، در همین راستا مساله عفونت ادراری در دختران بیشتر حائز اهمیت بوده و ممکن است در سن ازدواج و باروری باشند و عفونت در این هنگام می تواند بسیار خطرناک باشد.

ایرنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها